Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

Hebben jullie ook wel eens dat je in een andere auto op de snelweg rijdt en je je ineens realiseert "oh stik, deze remt niet vanzelf"? Je went verbazend snel aan die ACC.

10 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Hebben jullie ook wel eens dat je in een andere auto op de snelweg rijdt en je je ineens realiseert "oh stik, deze remt niet vanzelf"? Je went verbazend snel aan die ACC.

Inderdaad!

Same!

Ik heb het zelfs al als ik in de e-niro haast heb en even door wil rijden. Dan zet ik hem in de sport mode en de regeneratie op stand 0. Als je dan je 'stroom'pedaal los laat, rolt de auto voor mijn gevoel echt bizar ver uit en denk ik altijd "wow, deze auto is echt aerodynamisch, hij heeft haast geen luchtweerstand, kijk eens hoever die uitrolt" terwijl het waarschijnlijk niet veel verder is dan bij willekeurig elke andere auto, alleen raak je inderdaad snel gewend aan dat afremmen. Ik heb hem in de eco stand standaard op stand 2 staan (ook vanwege het feit dat dan het remlicht niet constant aangaat als je je gas los laat) maar zet hem laatste tijd regelmatig op 3 want dat one-pedal-driving bevalt me prima. Was even heel erg wennen, mijn vrouw werd in het begin kotsmisselijk van me, maar inmiddels voel ik mezelf helemaal de master van het terugwinnen van electriciteit :P

Om over het rijden in andere (benzine) auto's maar te zwijgen. Reed pas in een mercedes B klasse van de garage met automaat, dus dacht dat dit wel redelijk dezelfde ervaring zou geven als electrisch rijden... Maar een automaat schakelt natuurlijk wel gewoon, dus je voelt de auto echt inhouden, schakelen en dan weer op het gas gaan, hetgeen bij de e-niro zonder overbrenging echt veel vloeiender gaat... En ik reed vorige week in mijn vrouw haar Kia Rio... ik dacht heel even dat ik opnieuw moest leren rijden de eerste paar 100 meter... Ik voelde me echt een aansteller, maar was serieus wennen gewoon! We hebben er hard om gelachen. Ben er heel snel aan gewend, maar echt superblij dat ik de stap naar EV heb gemaakt... Ik heb dit jaar nog niet één x getankt... :P 

• Like 1

Op 15-3-2019 om 22:37, Ton van Hout zei:

@MartijnRijk Wat wil je laten bestickeren en/of wrappen?

Ik wil er mijn logo/huisstijl op. Leverancier kan zowel bestickeren als wrappen

Ik wil er mijn logo/huisstijl op. Leverancier kan zowel bestickeren als wrappen

Heeft jouw leverancier dan geen lijntekeningen?
Toen ik nog in de hobbysfeer stickerde had mijn leverancier altijd de tekeningen voor me.

Heeft jouw leverancier dan geen lijntekeningen?
Toen ik nog in de hobbysfeer stickerde had mijn leverancier altijd de tekeningen voor me.
Inmiddels wel. De e-Niro is zo nieuw dat zelfs de importeur ze nog niet had.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

• Like 1

Als het goed is, is vandaag mijn rode monster uit de boot het land in gereden. Alleen zegt de dealer dat ze hem pas over vier weken krijgen.....

2A92358A-2739-47B0-8496-A10C8F995A8A.thumb.jpeg.6212a1fddb97f56aad5f2bdfa41804bf.jpeg

5 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Geduld is niet je sterkste eigenschap? :-)

Goh, waarom denk je dat? :whistling:

• Haha 1

En nu maar hopen dat ze hem heel aan land krijgen :clap:

Ik weet hoe het voelt, been there, done that.......

De dealers hebben een maximum aantal die ze per maand mogen afleveren, volgens mij maar een stuk of twee.

Wel spannend hoor, nu is het echt aftellen geblazen.

Tja, volgende week maar eens kijken of ze ‘m naar voren kunnen halen. 

Inmiddels ben ik wel bezig met (de voorbereidingen voor) de aanleg van de laadpaal. Afgelopen weekend heb ik de halve groepenkast uit elkaar gehaald om de bedrading erin te fatsoeneren. Anders krijg ik er straks de extra draden voor de laadpaal niet bij. En een gat geboord door de vloer voor de kabel, in tussenmuren in de kruipruimte en in de buitenmuur vanuit de kruipruimte. Alleen die laatste lijkt niet gelukt. Zelfs mijn (ruim 50 cm) lange boor lijkt niet lang genoeg. Weet nog niet hoe ik dat nu op moet lossen. 

Betonboorder zoeken die het even komt doen?

Ik denk dat ik Boels maar eens ga vragen of die een langer exemplaar hebben. Het is maar kalkzandsteen, dus een betonboorder vragen is als met een kanon op een mug schieten. Ik denk dat ik nog 10 cm moet verder moet.

• Like 1

Posted (edited)
37 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ik denk dat ik Boels maar eens ga vragen of die een langer exemplaar hebben. Het is maar kalkzandsteen, dus een betonboorder vragen is als met een kanon op een mug schieten. Ik denk dat ik nog 10 cm moet verder moet.

bij de lidl heb ik 60 cm gekocht hele set van stuk of 5 boren. 18 euro ongeveer.  En vorige week een boor van 100 cm bij toolstation 15 euro. dus huren is duurder. Woon je in de buurt van Delft dan kun je hem lenen

Edited by e-niro
typevout
  • Like 1

Kalkzandsteen is ook nog wel te boren met een stuk betonijzer of een buis in de boorkop

Kijk maar eens in mijn introtopic, daar heb ik ook een waterleidingbuis gebruikt om door de laatste 10cm en een stukje gipsplaat muur te komen.

• Like 1

Posted (edited)

Thnx boys. Ik zal het eens proberen. Die borenset van de Lidl heb ik al heel wat jaren liggen en heb er al veel plezier van gehad. Maar die is dus net een stukkie te kort. 

En nee, Delft is de andere kant van het land, vanuit Zutphen gezien. Dank voor het aanbod. Die boor bij Toolstation is iets van 28 euro nu. Zal eerst eens kijken wat huren kost, maar anders ga ik óf huren, óf Ton z’n truuk met een buis uitvoeren. En anders die boor bij Toolstation bestellen.

Je hoort nog van me. :gunsmilie:

Edited by Hippe lip

En wat zo lastig is: die grote boor van de Lidl is (net als die meterboor van Toolstation) 25 mm dik. Dat betekent in de praktijk dat een buis van 25 mm precies niet past in dat gat. Je moet eigenlijk een 26 mm boor hebben. 

Huren heb ik net op gezocht, maar dan kom ik op lullige maatjes, te dun en te kort. Of ik moet meteen zo’n dikke machine huren en dan wordt het gat minimaal 40 mm. Met bijbehorende prijs......

Tegen boren vanaf de andere kant, is dat geen optie?
Of heb je geen goede referentie om uit te meten waar je boren moet?

Of als je met de buis (of iets anders) hebt doorgestoken vanaf de andere kant ruimen met je bestaande boor?

18 uur geleden, Hippe lip zei:

En wat zo lastig is: die grote boor van de Lidl is (net als die meterboor van Toolstation) 25 mm dik. Dat betekent in de praktijk dat een buis van 25 mm precies niet past in dat gat. Je moet eigenlijk een 26 mm boor hebben. 

Huren heb ik net op gezocht, maar dan kom ik op lullige maatjes, te dun en te kort. Of ik moet meteen zo’n dikke machine huren en dan wordt het gat minimaal 40 mm. Met bijbehorende prijs......

Je kabel is toch geen 25 mm en grondkabel hoeft toch niet in een buis

4 uur geleden, e-niro zei:

Je kabel is toch geen 25 mm en grondkabel hoeft toch niet in een buis

Toch heb ik ‘m het liefste in een buis. 

Beetje jutteren met de boor en je ramt er best wel een buis door (kalkzandsteen werkt goed mee). Heerlijk op je buik in de modder liggen :-)