Jump to content
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

18 uur geleden, Hippe lip zei:

Toch heb ik ‘m het liefste in een buis. 

Dat is ook beter. Grondkabel heeft wel een stalen mantel en daaromheen nog eens isolatie. Maar als die door een stenen muur gaat dient deze door een buis te lopen zodat de mantel niet stuks huurt tegen het ruwe steen. 

Waarom zou die tegen de steen schuren? Die kabel ligt toch stil? Bij mij tenminste wel; tenminste, dat hoop ik :D

Nu heb ik wel eens een grondkabel opgegraven die vermoedelijk een jaar of 15 onbeschermd onder de grond had gezeten. Daar trok ik met de hand zo de grijze isolatielaag vanaf. Ik zou er dus altijd maar een mantelbuisje omheen doen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten.

Nee, voor de kosten hoef ik het niet te laten. Die paar decimeter kan er nog wel bij. Onder de vloer ligt de kabel sowieso in buis. 

Maar je zegt het goed: bij die oude kabel kon je de isolatie er zó vanaf trekken. Die zat er dus nog steeds op. En dan zit er nog de stalen mantel, dan nog een isolatie, waarin de aderes met elk een eigen isolatie zitten. Dat zit wel snor.

• Like 1

Vanmiddag kon ik me niet inhouden. Naast me stond bij een verkeerslicht een Ferrari 458. Stond maar te gassen. Moest het toch proberen. En ja hoor, de 1e 150 meter kon ik hem voorblijven

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

• Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 1

Denk dat ik het niet anders gedaan zou hebben.

Eerst in de sportstand gezet, neem ik aan?

• Like 1

Nee, gewoon in eco.... Ben dat eerlijk gezegd vergeten

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

• Haha 1

Ik was al eerder door Duitsland gereden, maar moest toen rustig aan doen i.v.m. range. Gister kon ik eindelijk eens gewoon stroom geven. Het valt me reuze mee. Op de teller haalt ie 180 (in werkelijkheid is dat geloof ik een beetje onder 170), maar wat erg prettig is in vergelijking met andere auto's is dat je best snel aan die top zit. Je kan dus best goed meedoen met Duitse autobahnjagers. Gebruik is wel 50-70kW op topsnelheid, dus range daalt naar iets van 200km. 

Op de autobahn in elk geval geen auto om je voor te schamen.

als je op de top snelheid ietsje gas/stroom los laat, komen er een paar km bij ;-)

Op 26-3-2019 om 17:09, Hippe lip zei:

Als het goed is, is vandaag mijn rode monster uit de boot het land in gereden. Alleen zegt de dealer dat ze hem pas over vier weken krijgen.....

2A92358A-2739-47B0-8496-A10C8F995A8A.thumb.jpeg.6212a1fddb97f56aad5f2bdfa41804bf.jpeg

Hoe weet je op welke boot je auto staat? Of hoe kan je je auto tracken?

Gewoon aan de dealer vragen. In mijn geval wist die dat de wagen eind april in NL zou zijn. En dan kijk je hier. Dan zie je aan het eind van de eerste post hoe je je boot opzoekt.

13 minuten geleden, Hippe lip zei:

Gewoon aan de dealer vragen. In mijn geval wist die dat de wagen eind april in NL zou zijn. En dan kijk je hier. Dan zie je aan het eind van de eerste post hoe je je boot opzoekt.

ah oke... thnx!

Vorige week 10 dagen naar Engeland geweest (en de Kia thuisgelaten). Hij was 83% vol bij vertrek met een range van 419 km op de GOM. De dag na terugkomst (11 dagen na vertrek) was de SOC nog steeds 83%, de GOM stond op 415 en later op 417 km. De zelfontlading valt behoorlijk mee is mijn conclusie.

• Like 1

Zelfontlading van Li-ionaccu's is bekend laag. Dat zijn ook de oplaadbare batterijtjes die je kan kopen en die 'ready to use' zijn. In de fabriek opgeladen en als ze meer dan een jaar op de plank hebben gelegen zijn ze nog nauwelijks ontladen.

Wel is het goed om te weten dat voor deze accu's veelal wordt aangeraden om ze rond de 50% (met ruime marge) geladen te hebben als je ze langere tijd ongebruikt weglegt. Maar ik neem aan dat dit dan over een aantal maanden of langer gaat. Dat overkomt je met de auto niet zo snel, denk ik. Bovendien: als de accu nog enige zelfontlading krijgt bij een hogere staat van lading, dan kom je vanzelf op die 'ideale' status uit....:innocent:

IMG_6035.thumb.jpg.bb146bf3fbbeb6b7b72a73aa78ffb0f0.jpg

We kunnen vast een poll beginnen om te vragen wat iedereen met zijn accu gaat doen als zijn EV op is, maar de accu nog niet.

• Inzetten als thuisbatterij voor avond/nachtgebruik (beter tijdsbereik dan de beperkte Tesla Powerwall) als saldering is weggevallen?
  • DC-lader voor thuis bouwen, zodat je die thuisaccu op de goedkoopste uurtjes kunt vullen en je auto 's avonds kunt DC-snelladen uit eigen bron?
  • Energiehandel beginnen? Als het salderen afgelopen is, dan komen er tarieven per tijdslot; daarbij zijn er héél goedkope momenten (veel aanbod zon/wind, minder vraag). Dat later tegen hoger tarief terugleveren?
  • Verkopen op 2e-hands markt?

https://e-drivers.com/nissan-gaat-accus-uit-leaf-hergebruiken/

• Like 1

Posted (edited)

klopt het dat ik ineens niet meer op het forum kan als ik een adblocker aan heb staan? Reageer nu even via een andere browser, maar op mijn standaard heb ik er een aanstaan en dat bevalt me prima ipv om de post een reclame-uiting...…. Heb niet eens een keuze.....

Edited by Veefer

Ik gebruik Adblock en kan gewoon op het forum komen.

1 uur terug, Sigmasailor zei:

Ik gebruik Adblock en kan gewoon op het forum komen.

Hier idem.......

6 uur geleden, Veefer zei:

klopt het dat ik ineens niet meer op het forum kan als ik een adblocker aan heb staan? Reageer nu even via een andere browser, maar op mijn standaard heb ik er een aanstaan en dat bevalt me prima ipv om de post een reclame-uiting...…. Heb niet eens een keuze.....

Hier ook geen problemen bij gebruik van AdBlock.

Maar je hebt het over "een adblocker'. Welke gebruik je? Mss doet de één het wel, de ander niet?

Bij mij gaat hij als thuisaccu ingezet worden tenzij er een alternatief is dat goedkoper in aanschaf is dan de euro waard is op de tweedehands markt.

Gebruik in je huisnetwerk een Pi-Hole ipv een adblocker, is beter.

Posted (edited)
16 uur geleden, Hippe lip zei:

Hier ook geen problemen bij gebruik van AdBlock.

Maar je hebt het over "een adblocker'. Welke gebruik je? Mss doet de één het wel, de ander niet?

Adblock plus. Moet hem echt uitzetten voor de website anders kom ik er niet doorheen.

Edited by Veefer

2 uur geleden, Veefer zei:

Adblock plus. Moet hem echt uitzetten voor de website anders kom ik er niet doorheen.

Daarnet na een herstart van mijn laptop (MacBook) werd ik ook verrast door AdBlock. Maar dat was toen ik nog niet ingelogd was op deze site. Na het inloggen kan AdBlock weer aan.

Even een vraagje wat jullie hiervan vinden. Er blijkt een rare lakfout, een bobbel, een spetter, te zitten bovenop de achterklep, net vóór de spoiler. Wat doe je daar nu mee. Rustig laten zitten of klagen bij de dealer en vragen om er wat aan te doen?

IMG_6097.thumb.jpg.2a88c2a27de9cdbdde6ab9a325c13e17.jpg

IMG_6098.thumb.JPG.aafad0c948c834974ca13fc4eca57723.JPG

Even een vraagje wat jullie hiervan vinden. Er blijkt een rare lakfout, een bobbel, een spetter, te zitten bovenop de achterklep, net vóór de spoiler. Wat doe je daar nu mee. Rustig laten zitten of klagen bij de dealer en vragen om er wat aan te doen?

Klagen!

4 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat de auto door de keuring in de fabriek is gekomen .... 

Gelijk langs de dealer en laten repareren.

Ik heb last van niet werkend volume knopje op stuur ben ook al langs de dealer geweest word volgende week woensdag verholpen hoop ik.

Succes