Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Weet iemand wat het probleem kan zijn als de zijspiegels ineens niet meer inklappen bij afsluiten? Het is een Kia e-Niro 2020
Laatste antwoord door Betty54, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Bij het starten van de navigatie krijg ik de melding: live service niet toegankelijk. Vervolgens wordt de interne navigatie gestart. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik heb alle software updates gehad. Ook loopt de licentie nog. En klopt het dat de navigatielijn/rijroute, na de laatste update, weergegeven wordt in grijs (in plaats van groen)? Kan ik dit zelf aanpassen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allen, Ik heb een Kia Niro PHEV van 2022. Ik moet iets vervoeren waarbij de achterklep een klein beetje openstaat. Probleem echter is dat de auto weigert om te rijden. Hoe kun je deze beveiliging omzeilen zodat ik wel kan rijden? Om nu speciaal een aanhanger te moeten aanschaffen is natuurlijk van de zotte..... Groet, Paul
Laatste antwoord door PAUL2010, -
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb een Kia Niro PHEV 2022. Is het mogelijk om de Kia bij pech weg te duwen? Zo ja, welke knoppen gebruik ik om de auto in de 'vrij' te krijgen?
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedenavond, Ik heb op 7 november de navigatie update van 6 november 2023 geïnstalleerd. Dat ging zonder enig probleem en alles werkte prima. Sinds vanochtend gaat er wel iets anders dan normaal. Als ik de e Niro start, komen op het multimedia scherm de gebruikelijke teksten: keuze gebruiker, waarschuwingen over veilig rijden en het verbinden met mijn telefoon. Als ik daarna op bevestigen druk, verschijnt niet de kaart zoals gebruikelijk maar de de tekst: "Voorbereiden" en daarna op en neergaande verticale balkjes. Dit duurt ongeveer 10 tot 15 seconden en daarna verschijnt de kaart op het scherm. Verder zijn er geen meldingen. Wie komt dit bekend voor? Vriendelijke…
Laatste antwoord door neho, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi, ik heb zojuist in een taxi gezeten die problemen heeft met navigatie. De chauffeuse heeft het probleem uitgelegd en ik wil graag uitzoeken wat het probleem is (een soort hobby van mij). Excuses voor zo weinig informatie, maar ik probeer het toch. Praktische gegevens: Elektrische kia niro uit 2019 Voorzien van boordcomputer cabman en andere apparatuur voor taxi‘s. Chauffeurs moeten zelf een navigatiesysteem regelen, chauffeuse gebruikt google maps op haar telefoon. Het probleem is als volgt: Zodra de telefoon in de buurt van het dashboard komt, valt de navigatie uit. Telefoon ligt nu tussen de twee stoelen in, dit werkt wel …
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 781 weergaven
Net zoals veel zzp'ers hier stond ik voor de keuze: overschrijven naar privé na vijf jaar of een andere auto kopen. Er is helemaal niks mis met mijn Kia en er is ook nooit iets mis mee geweest. Hij heeft braaf en zonder morren 140.000 kms' gemaakt. Toen ik rond ging kijken zag ik dat tweedehands Tesla Model S'en tegenwoordig een vrij formidabele eigenschap hebben: afschrijving. Omdat er in 2018 ineens heel veel van verkocht zijn komen die nu allemaal op de markt en dat drukt de prijs enorm. Dus ik ben op zoek gegaan en heb vandaag een 100d opgehaald met precies de dingen die ik mistte op de Kia (schuifdakje en comfortabele (lucht-) vering). Mochten er meer mens…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 6,6k weergaven
Mijn Kia Niro van oktober 2017 is uitgerust met BSD. Nu bemerk ik een verschil in de werking tussen links en rechts. In de linker spiegel brandt het oranje lampje bij elk naderend voertuig. In de rechter spiegel brandt het oranje lampje bijna nooit. Als ik bijvoorbeeld op de autoweg 100 km/h rijd en meerdere (vracht-)auto's inhaal dan brandt het oranje lampje hooguit bij 2 van de 10 inhaalacties. Rechts is de detectie volstrekt willekeurig. De rechter spiegel is al vervangen nadat een monteur van de dealer tijdens een proefrit dit fenomeen ook opmerkte, maar dat heeft helaas niet het gewenste resultaat - detectie van elk voertuig dat ik inhaal - opgeleverd. …
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Gezien wij volgend jaar toch erop gaan om met de auto op vakantie te gaan, ben ik op zoek naar een goede planner waarbij je geadviseerd wordt met tussentijdse oplaadpunten (stops). Een kleine kanttekening: dat zal met de EV6 worden omdat we overstappen van de E-Niro 2021
Laatste antwoord door Saskia86, -
- 1 antwoord
- 974 weergaven
Ik kreeg vandaag een mail van Kia met daarin de aanbieding voor Sleeping Batteries. Nogal duur grapje. Vreemd, want niet nodig voor de Niro EV. In de handleiding staat nl dat als de sleutel een tijdje stil ligt dat de detectie functie pauzeert. Misschien zijn die Sleeping Batteries alleen van toepassing voor de oudere Niro typen.
Laatste antwoord door Bastiaan75, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag. Zoals het er nu naar uitziet ga ik komende week dan eindelijk mijn Niro in ontvangst nemen. Ik had in januari een DPL PHEV besteld (moest van baas). Dealer zei dat levering week 35-'23 geen probleem moest zijn. Op dit moment is er nog geen productie datum bekend. De leasemij heeft contact gehad en die hoorde dat het wel april/mei kon worden voor levering. De LM had nog een nieuwe HEV DPL staan, dus daar ga ik in rijden en de PHEV is afbesteld. Goedgekeurd door werkgever. Nu mijn vraag. In mijn vorige auto (Peugeot 308SW) kon ik via de ODB poort + geschikte diagnose apparatuur, zaken uitzoeken en/of aan/uit schakelen. Is dat bij de Niro ook mogelijk? Geen id…
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Kia Niro dynamic plus pakket van 06-2023 Zodra ik trekhaak bevestig schakelt de cruise control uit. Heb recent update laten uitvoeren helaas zonder resultaat. Wellicht heeft een van jullie al wel een (bijpass) oplossing bedacht? Hoor graag even.
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo allemaal, na lang wachten hebben we nu onze DynamicPlusLine kunnen ophalen. Naar onze mening (160km) rijst de Niro EV heerlijk. natuurlijk gelijk wat zaken uitgeprobeerd, eentje lukt nog niet. Ik heb in de software de ‘slimme automatische achterklep’ wel aan gezet, maar hoe ik de auto ook van achter benader, de klep gaat niet open, al blijf ik 10 seconden daar staan. heeft iemand een idee?
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 2 volgers
- 17 antwoorden
- 12,3k weergaven
Dag, Gisteren is onze nw Niro EV Dpl geleverd. Kan echter maar niet vinden hoe ik de gekleurde sfeerverlichting (ambiance) in kan stellen. Op dit moment is deze uit. In de handleiding niets kunnen vinden en de optie die onder 'lichten' zou moeten staan staat niet in ons menu. Wie weet raad? alvast dank voor je reactie. Mvg., Arno van Dorland
Laatste antwoord door Blauwtje, -
Kilometerstand
door Gerard K- 1 antwoord
- 785 weergaven
Waar kan ik op het scherm van mijn nieuwe Kia Niro EV de actuele km stand vinden?
Laatste antwoord door Kassie, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Na een update van de KiaConnect app, zie ik geen ritten administratie meer. Hebben anderen dit ook ?
Laatste antwoord door neho, -
- 3 antwoorden
- 635 weergaven
Mijn garage heeft de navigatie opnieuw geïnstlleerd: vraag: van welk jaar is DE_EV.EUR.SOP.014.20.221117.STD_M ?
Laatste antwoord door Willebrord Wilbers, -
Ik heb al sinds de aflevering een trilling in de auto, enkel tussen de 70 en 80, en tussen de 130 en 145. Met name met accelereren en afremmen (regenereren) maar soms ook bij constante snelheid tussen die genoemde. Inmiddels zijn de banden een keer gebalanceerd, wat niet hielp. Vandaag zijn er 4 nieuwe onder gekomen, ook dat gaf geen resultaat ( wel iets verminderd ) Vervolgens zijn er 4 andere velgen en banden onder gezet (ook nieuw) en ook dat gaf geen bevredigend resultaat. Trilling blijft aanwezig. Ik vermoed zelf iets in de aandrijflijn. Maandag heb ik weer contact met de dealer om de resultaten en evt vervolg te bespreken, Maar ik vroeg me af,, …
Laatste antwoord door fiddler, -
Wie heeft er eens meegemaakt dat zijn gegevens in de auto allemaal gedeactiveerd werden?
door Louis Oosterveer- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik kreeg een melding op mijn beeldscherm in de auto met "Koppeling met account is gedeactiveerd op de telefoon. Alle accountinstellingen worden gereset naar fabrieksinstellingen!!" Annuleren of stoppen kon niet en de auto uitzetten werkt ook niet. Je kunt je wel bedenken hoe vervelend het is om al je eigen aanpassingen weer terug te zetten inclusief je geschiedenis van je ritten en je navigatie routes, zenders enzv.. . Een back-up terugzetten lukte niet aangezien de auto die niet kon vinden maar op mijn mobiel was deze wel gemaakt. Ik heb de support van Kia gevraagd wat de reden was en wacht op antwoord. Op mijn telefoon was er niets aan de hand, dat was wel vreemde, mi…
Laatste antwoord door Ivo M, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 931 weergaven
Ik heb op dit forum en google niets over mijn "probleem" kunnen vinden. Normaliter kreeg ik een melding in de Kia connect app dat de deuren niet afgesloten waren. Na een update krijg ik deze melding niet meer. Hoe kan ik deze weer activeren in de auto en/of de Kia connect app.
Laatste antwoord door Evert Mulder, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Mijn kia E-nero (van 2021) is voor de 8e keer in een EV- spanning storing geschoten. Het gebeurt iedere keer tijdens het laden. Bij het uitlezen van het electronisch systeem krijgt de sleepdienst de volgende code P1AA600. Na het resetten van het electrisch systeem (door de sleepdienst) ben ik tot nu toe iedere keer weer op weggeholpen maar het begint wel enorm vervelend te worden. De garage heeft er al meerdere keren er naar gekeken maar kan het probleem niet vinden. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en hoe kan het verholpen/voorkomen worden?
Laatste antwoord door charki, -
- 4 antwoorden
- 5k weergaven
De nieuwe KIA Niro EV heeft V2L functionaliteit aan boord. Alleen bij de duurste krijg je er ook een adapter bij, bij de goedkopere kun je die los kopen. Die is best prijzig, ik heb prijzen gezien van 500 euro terwijl er niet zoveel in zit eigenlijk. Er is ook een goedkoper alternatief: https://evcables.co.uk/collections/vehicle-to-load-cables/products/hyundai-kia-vehicle-to-load-v2l-discharge-cable
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 3 volgers
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Rijd al ruim vier jaar en bijna een ton aan km's probleemloos met de e-Niro, maar tref nu een probleem met het opladen. Als ik de auto aan de thuislader wil opladen, vergrendelt de kabel niet goed. Druk ik de stekker aan de zijde van de auto iets omhoog aan, dan vergrendelt-ie, maar laat ik vervolgens voorzichtig los dan springt de thuislader op rood. Het lijkt dat ofwel de laadkabel ofwel de laadaansluiting teveel speling heeft gekregen. Iemand bekend met dit probleem?
Laatste antwoord door Eldevee, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Vorig jaar heb ik een e-Niro gekocht bij Zeeuw en Zeeuw in Leidschendam, met een onderhoudsboekje in het Nederlands, waarin een beurt voor de aflevering stond afgestempeld. De auto is van 2021 en uit Duitsland geïmporteerd. Uiteraard neem je aan, dat Z en Z gewoon de 7 jarige garantie van Kia levert, ingaande in 2021 vanuit Duitsland. Later las ik op het forum dat er een sticker in moet zitten om de garantie "Nederlands" te maken. Z en Z in Leidschendam, daarnaar gevraagd, zei dat alles prima in orde was. Gisteren de auto voor een beurt gebracht naar Z en Z in Den Haag, waar de centrale KIA dame mijn afspraak maakte, en op mijn vraag aldaar naar de sticker kreeg ik …
Laatste antwoord door exc, -
Hallo allemaal, In september 2024 loopt mijn leasecontract af van mijn E-Niro uit 2019. Mijn grote vraag is wat de accu hierna zal doen, ik weet redelijk goed wat de accu degradatie zou moeten doen, waar ik alleen niet achter kom is hoelang de accu mee zou moeten gaan voor deze het in zijn geheel begeeft? Of wanneer cellen het gaan begeven? Momenteel merk ik nog vrijwel niets van de accudegradatie, en ben ik uiterst tevreden over de actieradius en de auto in zijn geheel. Daarom zou ik hem dus erg graag privé overkopen wanneer de lease afloopt. Kan iemand mij wat meer informatie verstrekken over de accu en de gemiddelde levensduur ervan? Alvast heel erg…
Laatste antwoord door Eldevee,