Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
Zorg dat je met deze "lus" de negatieve pool van je startaccu even ontkoppelt, dan start je auto weer. En hoef je niet telkens de motorkap te openen om de - pool van je startaccu los te maken. Dan kun je de auto dus wel voorverwarmen. Het ziet er natuurlijk wel sneu uit dat je een kabel vanuit je motorkap naar je cabine hebt. Al 4 x stil gestaan omdat de opwarmmodus van de Kia Niro EV een bug heeft. Dit geeft de dealer toe, KIa Nederland ontkent het en verwijst voor problemen naar de lokale dealer, die weer verwijst naar Kia NL
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Weet iemand hoe je je accupakket kan voorverwarmen bij een kia ev niro 2019?
Dongle EV Niro 2023
door MarcL- 3 antwoorden
- 803 weergaven
In heb sinds april 2023 EV Niro, hiervoor zoek ik een dongle om draadloos contact te maken met de Carplay. Kan iemand mij verder helpen?
Laatste antwoord door Peter-Paul, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hi, Wij willen graag met de Kia Niro E vanuit Noord-Holland naar de Costa Brava. Hoe is het ervaren om te laden onderweg en wat is er minimaal nodig voor een prettige heen en terugreis met de elektrische auto? Zijn er ervaringen en routes bekend die mogen worden gedeeld.
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik zou graag in mij Kia Niro Executive Line van 2021 de flitspalen op mijn navigatie systeem willen installeren, maar ik heb geen idee hoe Is dit trouwens wel mogelijk ?
Laatste antwoord door fiddler, -
- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
In aanloop naar de nieuwe e-Niro ben ik aan het oriënteren naar laadpassen. Een eigen laadpaal komt nog wel, die heeft geen haast. momenteel heb ik 1 laadpas besteld voor lange afstanden: Shell Recharge En lijkt mij het meest rendabele de e-flux met abonnement voor 2,95 per maand. ik heb de auto privé
Laatste antwoord door SpeedyG, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 718 weergaven
Na een update is er zover ik kan zien een nieuw icoontje bij de radio. Weet iemand wat het doet? Als je er op drukt gaat het ronddraaien Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 volger
- 1 antwoord
- 673 weergaven
Beste Kia gebruikers, het valt mij op dat het verbruik getoond op het schermpje in de auto veel positiever is dan getoond in de app. Zijn er gebruikers die hetzelfde ondervinden. Weet iemand welk medium het juiste verbruik aangeeft? zie de foto’s
- 3 volgers
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
Welke winterbanden worden geadviseerd voor de Kia Niro EV?
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 786 weergaven
Goede avond heeft iemand meegemaakt dat het glas van het zonnendak van een Niro ev spontaan kapot gaat graag zou ik dat weten ziet de foto's
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 7,3k weergaven
Jongens, ik zit nu in Frankrijk en mijn sleutel doet het niet meer. De laatste twee weken had ik er al last van dat ik de deuk soms wel en soms niet open kreeg met het knopje op de klink, maar nu doet-ie helemaal nix meer. Dus ik vrolijk een nieuwe batterij (CR2032) erin, maar dat maakt nu helemaal niet uit. Openen kan met de sleutel uit de keyfob en als je de deur dan opentrekt begint het alarm van mijn MY19. Gelukkig wist ik dat je dan met de keyfob in de hand op de aan-knop moet drukken. Dan gaat dat alarm weer uit en de auto aan. Op het diaplay achter het stuur staat dan “Sleutel niet in het voertuig”. Gelukkig hebben we de 2e sleutel ook mee, want dat is …
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Net mijn eerste KIA (Niro HEV, sleuel versie, 2 jaar oud) opgehaald. Kia Connect App is door de dealer op mijn Android telefoon gezet, maar wat heb je eraan? Zag dat je de auto er mee kan starten, lijkt me listig .... maar is dit ook voor de sleuter versies?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
spiegels
door Leon Kessels- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Niro EV 2023. Kennelijk kunnen de spiegels automatisch naar beneden tijdens het achteruitrijden. Weet iemand hoe je dat moet doen?
Laatste antwoord door marcel112, -
- 3 antwoorden
- 615 weergaven
Vraag over de EV Niro model 2023. Krijg een melding op het dashboard "Controleer knipperlicht". De melding krijg ik niet opgelost. Kan iemand me helpen.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 652 weergaven
Iemand ervaring met het tegelijk opladen van 2 iPads via de usb aansluitingen(voorin en armsteun)ivm het op vakantie gaan? Leveren deze genoeg stroom om iPads op te laden? Of is de 12v 180w aansluiting aan te raden? Ze laden wel op via de usb als ik ze aansluit maar weet niet of het genoeg is bij gebruik Alvast bedankt voor de reacties [emoji6] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door The Dude, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hi Vraagje!! Krijg over anderhalve week de Kia Niro EV geleverd. Weet iemand of trekhaken met kabelsets al te koop zijn. Kan deze ook bij de dealer bestellen, wil echter ook kijken of dit ergens anders goedkoper kan.
Laatste antwoord door RuudHo, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Allemaal, Deze week mijn Kia Niro EV opgehaald, en ik loop tegen 1 ding aan: Ik kan thuis niet connecten met mijn Kia via de app, omdat mijn auto in een ondergrondse parkeergarage staat thuis. Daar is wel wifi, maar geen 3G bereik. --> Kan je de Niro EV ook connecten met wifi? Ik heb het helaas nergens kunnen vinden in de handleiding.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 995 weergaven
Hi! Ik ben op zoek naar een mooie tweedehands E-Niro en ik heb mijn oog laten vallen op een door een Nederlander meegenomen Niro uit Frankrijk. Bouwjaar 8-2021. Volgens de particuliere verkoper een Executive line met alle opties. En daar heb ik dan toch wat vraagjes over. Het model heeft weliswaar een schuifdak, maar geen bestuurdersstoel met geheugenfunctie, ook kan er maar maximaal met 1 fase geladen worden. Is dat dan wel een Executive variant? Ik heb geprobeerd om te kijken of er een Franse prijslijst uit 2021 te vinden was, maar helaas geen resultaat. Wel gevonden dat in Frankrijk de modellen Active, Design en Premium heten, maar geen idee welke opties daar dan …
Laatste antwoord door Danny Quak, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Apple CarPlay werkt ongeveer een kwartier en schakelt dan automatisch uit. Media uit verschijnt er in het display. iPhone is verbonden met een nieuw originele usb kabel. Instellingen gereset en zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen geeft helaas geen verbetering. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Kassie, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 8,5k weergaven
Probleem met mijn nieuwe KIA e-Niro. 1e Parkeersensoren gaan uit als je harder als 6km/u gaat. Echter ze gaan niet meer automatisch aan als je bij een parkeerplaats aankomt en dus zachter dan 6km gaat. Dit zal niet de bedoeling zijn dat je zelf na elke rit/thuiskomst deze weer aan moet zetten om in te parkeren. Volgens mij kunnen ze dit softwarematig oplossen. Oplossing: Dus altijd aan zetten, alleen als je zelf wilt uitschakelen met schakelaar. 2e Het zgn VESS systeem bij achteruitrijden. Dit gaat wel zo hard dat de hele buurt weet als wij wegrijden. Zekers 's morgens als het stil is worden daar mensen wakker van. Voorheen zat er een schakelaar MY19…
Laatste antwoord door The Dude, -
Koelvloeistof
door Guus R- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi Kia Niro gebruikers, sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Kia Niro EV uit 2018. Helaas heb ik nog geen ervaring met deze auto. nu zag ik dat ik het koelvloeistof niveau laag was. Ik wilde dit bijvullen er zit volgens mij een groene kleurige koelvloeistof stof in. Ik heb nog een liter rosé koelvloeistof over gehouden van mijn Renault Captur. Mag of kan ik dit bij elkaar gieten. De rosé koelvloeistof is van het type D/G12 (-26 C) Of moet ik een ander type koelvloeistof aanschaffen. Kan iemand mij vertellen wat wijs is ! M.v.g. Guus
Laatste antwoord door Guus R, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, ik heb een probleem met het verbinding maten met kia connect. Thuis moet ik altijd de wifi verbinding op mijn toestel uitzeten voordat ik verbinding krijg. m.a.w. verbinding lukt alleen over mobiel netwerk. Dit is onhandig want ik krijg dus met homeassist ook geen verbinding. Heeft iemand in dit forum hiervoor een oplossing? Groet
Laatste antwoord door Sjef tenkoppel, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 569 weergaven
Hallo, Ik ben van plan mijn e-Niro te verkopen. Ik woon zelf in Spanje en de auto is in Spanje op kenteken gezet. Maar zit erover te denken de auto in Nederland te verkopen. Waarom? Heel simpel: de prijs in Nederland voor gebruikte e-Niro's ligt zo te zien beduidend hoger dan in Spanje. Als ik een paar duizend onder de prijs ga zitten die in Nederland gangbaar lijkt is het nog steeds een goede deal voor mij, en voor de koper. Ik ga ervan uit dat de Kia garantie gewoon in Nederland geldig blijft. Ik zou naar Nederland kunnen rijden om de auto te verkopen zodat ook een proefrit mogelijk is. Heeft iemand ervaring met of kennis van het kopen van een auto uit het bui…
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 2 antwoorden
- 616 weergaven
In de KIA connect app kun je o.m. de totaal gereden afstand aflezen.(odometer). De odometer blijft bij mij staan op 7446 km terwijl ik al meer dan 10.000km heb gereden. De km stand op het dashboard klopt wel. Heb de connect app al een keer opnieuw geïnstalleerd. Wie heeft een idee?
Laatste antwoord door GerZ, -
Geacht forum, sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro. Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden. Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen? met groet Jan
Laatste antwoord door neho,