Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
628 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
We zijn een vakantie aan het plannen naar Portugal; bovenste helft, zo rond Oporto en de Douro. Vertrek ca. half september. We trekken er een kleine 4 weken voor uit. Nu probeer ik een beetje zicht te krijgen op eventuele laadproblemen en tips op dat gebied voor onderweg. Hoe is het gesteld met de laadwoestijnen in Frankrijk? En in andere gebieden? Wie heeft er recente ervaringen op dat traject of tips anderszins?
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Sinds kort kunnen niet Tesla EV’s ook laden bij sommige Teslalaadstatoins let wel niet overal !!! Tijdens onze rit werden we door de ABRP naar een Teslalaadpunt verwezen. Hier konden we ook laden. Let wel u heeft de Tesla App nodig en een account met creditcard nodig. U kiest dan voor laden van een niet Tesla auto en volgt de instructies in de app. PROBLEEM !! Waneer je in een vak parkeert en de paal die bij dat vak hoort wilt gebruiken dan haalt de stekker het niet. Ik heb toen de stekker van de paal er naast gebruikt en omdat er veel palen waren en heel weinig auto’s was dat gelukkig geen probleem. En andere NLer met een Skoda en de aansluiting rechtsachter en een fie…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
50 km voor Lyon op de route du soleil. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Adrie Koorn, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Als je bij de Ionity wilt laden met de Ionity app zorg dan dat je de instructies in de app goed opvolgt, ik maakte steeds de fout om de stekker er te vroeg in te stekken. Ik heb dan ook iedere x gebruik gemaakt van mijn Shellpas dus buiten de App om. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 1 volger
- 20 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik ben al een tijd met mijn dealer en Kia aan het discussiëren over het volgende: Bij het opladen van mijn E-niro geeft het systeem bv aan dat de accu nog voor 50% vol is In theorie zou dit betekenen dat er bij een 64 kWh er 32 kWh bijgeladen zou moeten worden, in praktijk is dit +/- 44 kWh. Vanuit Kia wordt er geroepen dat dit heel normaal is???? en dat dit komt door de omvormer die van wisselstroom gelijkstroom moet maken. Ik heb in geen enkele brochure of informatie vanuit Kia voor mijn aankoop hier iets over gehoord. Feitelijk komt het er dus op neer dat mijn stroomkosten 20% hoger liggen dan vooraf aangegeven . Wie heeft h…
Laatste antwoord door pinguins, -
Vandaag telefoon gehad van mijn dealer met de vraag of ik nog steeds de Harman Kardon geluidsinstallatie wilde. Reden er is een lever probleem met voor dit systeem. levertijd zou mogelijk langer worden, hoeveel langer wist hij ook niet. Ik kon er voor kiezen om de HK te laten vervallen en om te kiezen voor het Head Up Display. Dit zou sneller leverbaar zijn, maar hoeveel sneller was niet bekend. Ik heb dus gewoon alles bij het oude gelaten en blijf wachten op de auto met HK. Denk dat ik hier meer plezier van heb dan van HUD. Zijn er meer personen die een soort gelijk bericht hebben ontvangen. Initiële levering van mijn NIRO EV DynamicPlusline in AURORA BLACK PE…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 23 antwoorden
- 3,3k weergaven
Zag op de site van Kia dat het nieuwe model al te bestellen is. Iemand al een bestelling geplaatst?
Laatste antwoord door pe-el2, -
Kilometerkosten
door Hippe lip- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
@Sigmasailor, @Ton van Hout , andere oudgedienden en ieder die zijn kosten bijhoudt: Ik heb er nu ruim 66k km op zitten en houdt alle kosten bij. Van aanschaf tot onderhoudsbeurten, verzekering, banden (maar ik heb de eerste banden nog), laden en wat zoal meer. Alle extra’s die niet direct met de waarde of onderhoud van de auto te maken hebben (laadpaal, verlangsnoer voor grannylader, spatlappen, etc) laat ik hier buiten beschouwing. En omdat ik het overgrote deel van het laden thuis doe en dat in de zomer vrijwel uitsluitend van mijn eigen zonnepanelen komt, reken ik daarvoor ook ‘gewoon’ 25 cent en sinds 2022 28 cent (nieuw contract). Precies dat bedrag dat ik oo…
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 3 volgers
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Kan iemand met de PHEV en die dezelfde Thuislader heeft als op de foto. Deze voor mij testen of jullie deze meegeleverde thuislader wel op verschillende Amp. kunnen instellen, of dat al gedaan hebben natuurlijk. Bij mij blijft de lader wat je ook doet alleen 06 ( 6Amp ) aangeven. Ben zeer benieuwd of mijn oplaadkabel defect is of niet. Alvast mijn dank hiervoor.👊
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Bij mijn nieuwe Kia e-Niro Dynamicline+ model kantelen de buitenspiegels niet als ik de versnelling in R zet. Ook niet als ik vooraf of achter de verstelling van de buitenspiegels uit neutraal zet in L of R. Dit zou volgens de garage wel zo moeten werken. Maar helaas. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Overigens kan ik in de gebruiksaanwijzingen niets vinden over deze optie.
-
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Al een paar weken valt het me op dat als ik (rustig) over een drempel of hobbel rijd, dat ik de vering of de schokbrekers hoor kreunen. Is dat een bekend verschijnsel? Hebben anderen dat ook? En moet ik dan denken aan een ‘feature’ of is dit niet in orde en moet ik ermee naar de garage?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Bandspanning
door Erik2- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
In mijn nieuwe Kia e-niro kan ik de bandenspanning niet aflezen. Ook komt er zoals in de handleiding staat aangegeven geen korte melding van de bandenspanning in beeld. In het menu kan ik behalve instellen van de eenheid voor de bandspanning, niets vinden. Wie weet hier meer van?
Laatste antwoord door Erik2, -
Tripje Zweden
door Gast Peter Boermans- 1 volger
- 4 antwoorden
- 822 weergaven
Door verandering van baan zal ik helaas eind juni afscheid moeten nemen van mijn E-Niro 2020 - inmiddels 77.000 op de teller en kan zeggen dat ik ontzettend genoten heb van alle kilometers wat ik met deze auto mocht rijden. Voor eind juni heb ik nog een tripje Zweden op de agenda staan, wil gebruik gaan maken van ABRP (dongle zit alle vele maanden in de auto 🙃) en ik zie met voorbereiden dat ik enkele punten uiteraard moet gaan laden. Concrete vraag: Welke laadpas raden jullie aan? Heb een Shell recharge tag; kan ik deze gebruiken (nog niet eerder gebruikt gezien ik de tag van de leasemaatschappij normaal gebruik) of zijn er andere die jullie aanbevelen om deze …
Laatste antwoord door Petwr, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 841 weergaven
As donderdag vlieg ik vanaf vliegveld Düsseldorf. Is voor mij 120km. Parkeer de auto daar en kom dan zondag weer terug om weer 120km te rijden naar huis. Red ik dit allemaal op een volle accu en 120km/h op de snelweg? De auto staat ergens waar niet geladen kan worden. Laad het liefste thuis bij terugkomst. Heb de auto net 3 dagen dus nog echt bekend met rijbereik/verbruik
Laatste antwoord door Leon van Haren, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Misschien dat ik iets niet goed begrijp of er werkt iets niet goed. Ik denk het eerste. Ik gebruik de draaiknop voor het geluidsvolume om de radio aan te zetten door hem aan het begin van een rit in te drukken en om de radio uit te zetten aan het einde van de rit door hem weer in te drukken. Echter, als ik tijdens een rit de radio op die manier uitzet en hem even later weer wil aanzetten, dan komt er geen reactie meer van de radio. Pas de volgende dag of later start de radio weer bij het indrukken van de betreffende knop. Dat is lastig, want ik luister graag radio tijdens het rijden. Ik weet ook wel dat ik met het knopje op het stuur de radio even op stil kan zetten als …
- 17 antwoorden
- 1,8k weergaven
Zojuist even een grove berekening gemaakt met een verschil tussen verbruik bij de "oude" HEV en de nu gereden EV. Aan de hand van deze berekening moet ik constateren dat de overstap van een half jaartje geleden op tijd is geweest. Uit de berekening komt met de huidige benzineprijs (€ 2,17 bij de plaatselijk pomp) op het volgende uit : Benzine: € 12,10 / 100km (gerekend met een gemiddeld verbruik 1:18) Elektrisch: € 5,20 / 100km (gerekend over het totaal aantal gereden km's en totale afname € van de E-paal) - hierbij is geen rekening gehouden met het verschil tussen afname E-paal en werkelijk verbruik. Al met al, toch leuk om te zien dat dit best (al zit er mi…
Laatste antwoord door chippie777, -
Verwarming type 1 2 3
door MCPLangeveld- 2 volgers
- 67 antwoorden
- 17,4k weergaven
Goedemiddag allemaal, ik las dat er modellen bestaan met elektrische verwarming, en met warmtepomp. Kan ik ergens vinden wat er in de NL MY20 zit? Ik denk warmtepomp, maar weet t dus niet zeker.
- 5 antwoorden
- 5k weergaven
Ik zit de handleiding (alvast ) door te kijken en ben aan het rondkijken voor een laadpaal. Nou zag ik in de instellingen dat ik locatiegebonden instellingen kan doen voor het opladen van de auto. Als ik dit goed begrijp kun je dus instellen dat als je bijvoorbeeld thuis aan de laadpaal hangt dat je daar toch maar met een maximale snelheid standaard oplaad. Ik schat in dat ik maar zelden met b.v. 11kW zal laden en zal in veel gevallen met veel minder toe kunnen. Als ik die nou standaard lager in kan stellen hoef ik ook niet echt over een loadbalancer na te denken, en zou ik zelfs voor een zo simpel mogelijke laadpaal kunnen gaan. Nadeel van de simpele laadpale…
- 6 antwoorden
- 780 weergaven
Ik heb een vraag. Ik heb nu ruim een maand mijn e-niro met 64KW. Maar ik merk een afwijking op in de hoeveelheid KW die ik er in kan laden. gisteren gaf het EV scherm aan dat er nog 28% in de auto aanwezig was, goed voor 120 km. ( mijn verbruik ligt nu op 16KW/100km)Aangezien ik vandaag een lange rit ga maken heb ik hem bij mij thuis met de zappi 2 tot 100% gevuld. En deze gaf aan dat er 53KW is geladen. Nu ben ik geen rekenwonder maar 28% van 64 KW is volgens mij 17,92 KW + die 53 KW kom ik toch uit op 70,92KW. nu heb ik ook een homewizzard P1 meter aan mijn slimme meter hangen en die gaf aan dat ik gisteren totaal 50 KW heb verbruikt, als ik daar mijn normal…
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 6,7k weergaven
Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over: 1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding…. 2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’? heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door cees, -
Laadbereik
door CeesdB- 1 volger
- 21 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds afgelopen week laad mijn Kia E Niro 64Kw niet verder op dan 410 km. Ik heb nu 3 maal geladen de laatste week. Voorheen haalde ik regelmatig tusse 440 en 455 km. Iemand die dit herkent en oplossing weet
Laatste antwoord door Nick_2019, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 6,5k weergaven
Wij hebben sinds een kort een Kia Niro E. Een trekhaak alleen voor de fietsendrager vinden we te duur. Daarom zijn we op zoek naar een eenvoudige maar stevige fietsendrager voor op de achterklep. We hebben al een drager geprobeerd namelijk de Polaris 2. Het was veel werk deze in elkaar te zetten, terwijl hij uiteindelijk niet paste. ik hoop dat jullie tips hebben.
Laatste antwoord door Beos, -
Dakrails demonteren
door MarkR- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een E-Niro Dynamicline van net een jaar oud met dakrails. Deze wil ik graag plastic-coaten. Dat gaat natuurlijk makkelijker als ze er af kunnen. Ik heb alleen niet veel kunnen vinden online over hoe die er af te halen. Behalve een youtube stukje met een redelijke mompelende persoon. https://www.youtube.com/watch?v=LuZ154EP9JI En dit stukje van Kia zelf; https://www.kniro.net/roof_rack_repair_procedures-1423.html Waar dus ook niet veel meer staat. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt zo simpel als voorkap en achterkap eraf en dan de bouten loshalen?
Laatste antwoord door MarkR, -
- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hey, De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu Iemand ervaring?
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vanmorgen flink staan stuntelen om de stekker uit de auto te krijgen. Had voorverwarmen geprogrammeerd. Was al klaar. Auto had laadlimiet gisteravond al bereikt. Had eerst de zappi uitgezet (doe ik altijd in de meterkast, sluipverbruik is bijna 1kwh per dag) en toen pas de auto van slot. Stekker zat vast. Paal weer aan. Zappi op rood. Auto zat te wachten op volgende geplande actie. Uiteindelijk na auto uit en aan en gedruk op de knopjes stoppen gepland laden heb ik hem los gekregen na meerdere pogingen. Zappi had melding uitgesteld laden. 5-10’ staan hannesen. Ik was ook al voorverwarmd. Ik gebruik deze functie zelden. Wat zou de juiste volgorde moeten zijn? En, hoe k…
Laatste antwoord door Case,