Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan iemand met de PHEV en die dezelfde Thuislader heeft als op de foto. Deze voor mij testen of jullie deze meegeleverde thuislader wel op verschillende Amp. kunnen instellen, of dat al gedaan hebben natuurlijk. Bij mij blijft de lader wat je ook doet alleen 06 ( 6Amp ) aangeven.

Ben zeer benieuwd of mijn oplaadkabel defect is of niet.🤔

Alvast mijn dank hiervoor.👊

20220526_162106.jpg

20220526_162155.jpg

Posted
3 uur geleden, zei SatJunk:

Misschien kun je hier de info uit halen

Bedankt.

Bij mij zit de contactdoos juist op een aparte groep. Ik kan mijn kabel niet anders instellen op 06 (6Amp) hij laat ook geen andere waardes zien. Zal morgen de Dealer maar is informeren, helaas nog geen reacties gehad van PHEV rijders die dezelfde kabel hebben en wat hun mogelijkheden met instellen zijn.🙄

Posted (edited)

Jazeker. Dat is het belangrijkste, de knop doet bij mij gewoon helemaal niets😒 en ik heb geen knop achterop maar alleen voorop.

Ik kan niemand vinden die deze zelfde kabel heeft en die deze wel op andere Amp.stand kan instellen met de knop aan de voorkant.😮💨

20220526_162155.jpg

20220526_162106.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted (edited)

Ik ben ook wel een beetje in de war door de gekozen groep, e-niro, je huidige auto, Niro design, en verwachtte? Auto Sportage PHEV..

🤪

Edited by gjcvro
Posted (edited)
3 uur geleden, zei gjcvro:

Ik ben ook wel een beetje in de war door de gekozen groep, e-niro, je huidige auto, Niro design, en verwachtte? Auto Sportage PHEV..

🤪

Ja hoopte dat iemand met een Niro PHEV mij hiermee kon helpen, wil alleen weten of mijn kabel defect is, ben nu op vakantie en het opladen duurt me hier nu ruim 13 uur, ben ook een beetje in de stress nu 🤪. Er is toch wel iemand die dezelfde kabel heeft en even kan kijken of hij/zij deze wel op hogere Amp kan instellen.

Krijg alleen steeds dezelfde reactie van " je moet hem niet in de auto aansluiten " bij het instellen. 🥴

Edited by BarneyRubble
Posted

@BarneyRubble

In de stress? Hoezo? Je weet dat je hier op het forum voor puur elektrische auto’s zit? Wij kennen laadstress, maar dat is dan dat je niet of niet snel genoeg kunt laden en dan niet verder kunt. Met een PHEV kun je toch altijd verder? Jouw stress kan ik me dan ook niet heel veel bij voorstellen…

• Like 1
Posted
1 uur terug, zei Hippe lip:

@BarneyRubble

In de stress? Hoezo? Je weet dat je hier op het forum voor puur elektrische auto’s zit? Wij kennen laadstress, maar dat is dan dat je niet of niet snel genoeg kunt laden en dan niet verder kunt. Met een PHEV kun je toch altijd verder? Jouw stress kan ik me dan ook niet heel veel bij voorstellen…

Stress is bedoelt als, wilde hier lekker vaak op accu gaan rijden( vakantie adres ) maar heb hier dus niet de mogelijkheid om iedere keer dat ie leeg is hem weer 13 uur op te laden.

Jammer dus.

Posted

Wat heb je al geprobeerd met die knop?

In dit filmpje drukt hij juist heel lang op de knop om hem te kunnen aanpasssen, daarna kort om te kunnen wijzigen. en dan nog een keer kort lijkt het om te bevestigen?

Oftewel wat heb je zelf al geprobeerd, en 'Alles' is een antwoord, maar het helpt niet ;-)

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

Toch wel balen, als je dit onderweg overkomt. Kun je een Kia-dealer in de buurt vinden en daar naartoe gaan met de vraag?

Posted
6 uur geleden, zei gjcvro:

Wat heb je al geprobeerd met die knop?

In dit filmpje drukt hij juist heel lang op de knop om hem te kunnen aanpasssen, daarna kort om te kunnen wijzigen. en dan nog een keer kort lijkt het om te bevestigen?

Oftewel wat heb je zelf al geprobeerd, en 'Alles' is een antwoord, maar het helpt niet ;-)

Héhé eindelijk, de aanhouder wint, eindelijk toch via dit forum erachter gekomen dat de kabel dus niet defect is wat door sommige wordt beweerd.

Top zeg, Ontzettend bedankt voor dit filmpje, echt super, ben er nu hierdoor dus achter gekomen dat het instellen van het Ampére toch heel wat anders gaat dan in de handleiding uitgelegd, ik kan nu hier op vakantie 3x zo snel laden met 10Amp en dus komende 2 weken aanzienlijk minder tanken, mijn dank is zeer groot.👊

Posted
2 uur geleden, zei Hippe lip:

Toch wel balen, als je dit onderweg overkomt. Kun je een Kia-dealer in de buurt vinden en daar naartoe gaan met de vraag?

Gelukkig is het opgelost, lees het hier maar is.😉

Posted
2 uur geleden, zei BarneyRubble:

Héhé eindelijk, de aanhouder wint, eindelijk toch via dit forum erachter gekomen dat de kabel dus niet defect is wat door sommige wordt beweerd.

Top zeg, Ontzettend bedankt voor dit filmpje, echt super, ben er nu hierdoor dus achter gekomen dat het instellen van het Ampére toch heel wat anders gaat dan in de handleiding uitgelegd, ik kan nu hier op vakantie 3x zo snel laden met 10Amp en dus komende 2 weken aanzienlijk minder tanken, mijn dank is zeer groot.👊

Uiteindelijk gewoon gezocht op "kia charger change amps" of zoiets. Beetje google zoeken helpt al.😉. En als iets maar 1 knop heeft ga ik eigenlijk altijd lopen pielen met langer en korter of 2 keer kort na elkaar indrukken, vandaar dus ook mijn vraag wat heb je al geprobeerd, Maar fijn dat het gelukt is! Als de zekering het aan kan kun je tot max 12A gaan, anders lekker veilig op 10 blijven.

• Like 1