Adrie Koorn Posted June 7, 2022 Posted June 7, 2022 (edited) Voor wie naar zuid-Frankrijk gaat deze zomer, is er een prima laadstation bij afrit 22 op de A7 bij Orange-sud. dit is een winkelcentrum van Carrefour en is een splinternieuw laadstation, staat nog op niet 1 navigatie aangegeven. 6 x een 300KW/u paal. en 2 x een 22KW/u paal waarvan het eerste uur gratis is. Vandaag daar geladen met mijn Kia pas op de snellader. 70kw/u werd weer moeiteloos gehaald. Er werd nog aan gewerkt en het leek er op dat er nog wat palen bij kwamen. het is een eigenmerk station van Carrefour en het zijn palen van Van Alfen. eerst de aanwijzingen op het display volgen, dan de stekker er aan. 1 display voor de 2 stekkers per paal. Het was wat verwarrend maar de FR/Eng/Ned pratende monteur heeft ons vriendelijk geholpen. Laadpas voor de QR reader en niet voor de betaalpasreader Edited June 7, 2022 by Adrie Koorn 1 Quote
Adrie Koorn Posted June 18, 2022 Author Posted June 18, 2022 Vandaag weer geladen bij deze mooie nieuwe snelladers. Kleine aanpassing op mijn vorige bericht; het zijn 4 snelladers van 300kw/u en 2 van 75 kw/u daarnaast zijn er 4 laders waar je je eigen stekker voor nodig hebt maar waar het eerst half uur gratis is. Van 50% naar 96% geladen in een goed half uurtje boodschappen doen, bij 35C. Teller kwam uit op 498 kilometer bereik Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Hippe lip Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Op 7-6-2022 om 12:36, zei Adrie Koorn: Voor wie naar zuid-Frankrijk gaat deze zomer, is er een prima laadstation bij afrit 22 op de A7 bij Orange-sud. dit is een winkelcentrum van Carrefour en is een splinternieuw laadstation, staat nog op niet 1 navigatie aangegeven. 6 x een 300KW/u paal. en 2 x een 22KW/u paal waarvan het eerste uur gratis is. Vandaag daar geladen met mijn Kia pas op de snellader. 70kw/u werd weer moeiteloos gehaald. Er werd nog aan gewerkt en het leek er op dat er nog wat palen bij kwamen. het is een eigenmerk station van Carrefour en het zijn palen van Van Alfen. eerst de aanwijzingen op het display volgen, dan de stekker er aan. 1 display voor de 2 stekkers per paal. Het was wat verwarrend maar de FR/Eng/Ned pratende monteur heeft ons vriendelijk geholpen. Laadpas voor de QR reader en niet voor de betaalpasreader Je hebt de palen met kenmerken meteen aangemeld bij appjes zoals chargemap en &charge hoop ik? Dan hebben anderen er ook meteen wat aan. 1 Quote
Adrie Koorn Posted June 19, 2022 Author Posted June 19, 2022 Hij staat inmiddels in de diverse apps. Bij charge maps geeft hij aan dat hij buiten gebruik is. Maar hij doet het wel degelijk.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
rob2u Posted June 19, 2022 Posted June 19, 2022 Uit nieuwsgierigheid even in Chargemap gekeken: het station is wél actief en er zouden 4 palen van 22kW en 4 palen van maar liefst 475kW (..) staan! Quote
Adrie Koorn Posted June 19, 2022 Author Posted June 19, 2022 Uit nieuwsgierigheid even in Chargemap gekeken: het station is wél actief en er zouden 4 palen van 22kW en 4 palen van maar liefst 475kW (..) staan!Staat toch duidelijk 300kw op de lader. Maar goed met de niro kan je max. iets boven de 70 kw laden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Hippe lip Posted June 20, 2022 Posted June 20, 2022 14 uur geleden, zei Adrie Koorn: Staat toch duidelijk 300kw op de lader. Maar goed met de niro kan je max. iets boven de 70 kw laden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk In Chargemap kun je actuele informatie toch toevoegen/aanpassen? Die informatie is wel zo fijn voor andere EV-rijders en als jij die hebt, zou je die dan niet willen delen? Quote
Recommended Posts