Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Voor wie naar zuid-Frankrijk gaat deze zomer,  is er een prima laadstation bij afrit 22 op de A7 bij Orange-sud.

dit is een winkelcentrum van Carrefour en is een splinternieuw laadstation, staat nog op niet 1 navigatie aangegeven. 6 x een 300KW/u paal. en 2 x een 22KW/u paal waarvan het eerste uur gratis is. Vandaag daar geladen met mijn Kia pas op de snellader. 70kw/u werd weer moeiteloos gehaald. Er werd nog aan gewerkt en het leek er op dat er nog wat palen bij kwamen.

het is een eigenmerk station van Carrefour en het zijn palen van Van Alfen.

eerst de aanwijzingen op het display volgen, dan de stekker er aan. 1 display voor de 2 stekkers per paal. Het was wat verwarrend maar de FR/Eng/Ned pratende monteur heeft ons vriendelijk geholpen. Laadpas voor de QR reader en niet voor de betaalpasreader 😉

835B3033-23CF-4AE3-9C89-F0F3D85C7918.png

Edited by Adrie Koorn
  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Vandaag weer geladen bij deze mooie nieuwe snelladers. Kleine aanpassing op mijn vorige bericht; het zijn 4 snelladers van 300kw/u en 2 van 75 kw/u daarnaast zijn er 4 laders waar je je eigen stekker voor nodig hebt maar waar het eerst half uur gratis is. Van 50% naar 96% geladen in een goed half uurtje boodschappen doen, bij 35C. Teller kwam uit op 498 kilometer bereik
2c5b6a68d122e9777f87415699097c1d.jpg
b226d085c0ad16978147ef624ec81276.jpg
e8509fef22928575a97f80b7c8c9b717.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Posted
Op 7-6-2022 om 12:36, zei Adrie Koorn:

Voor wie naar zuid-Frankrijk gaat deze zomer,  is er een prima laadstation bij afrit 22 op de A7 bij Orange-sud.

dit is een winkelcentrum van Carrefour en is een splinternieuw laadstation, staat nog op niet 1 navigatie aangegeven. 6 x een 300KW/u paal. en 2 x een 22KW/u paal waarvan het eerste uur gratis is. Vandaag daar geladen met mijn Kia pas op de snellader. 70kw/u werd weer moeiteloos gehaald. Er werd nog aan gewerkt en het leek er op dat er nog wat palen bij kwamen.

het is een eigenmerk station van Carrefour en het zijn palen van Van Alfen.

eerst de aanwijzingen op het display volgen, dan de stekker er aan. 1 display voor de 2 stekkers per paal. Het was wat verwarrend maar de FR/Eng/Ned pratende monteur heeft ons vriendelijk geholpen. Laadpas voor de QR reader en niet voor de betaalpasreader 😉

835B3033-23CF-4AE3-9C89-F0F3D85C7918.png

Je hebt de palen met kenmerken meteen aangemeld bij appjes zoals chargemap en &charge hoop ik?

Dan hebben anderen er ook meteen wat aan.

• Like 1
Posted

Hij staat inmiddels in de diverse apps. Bij charge maps geeft hij aan dat hij buiten gebruik is. Maar hij doet het wel degelijk.

Posted

Uit nieuwsgierigheid even in Chargemap gekeken: het station is wél actief en er zouden 4 palen van 22kW en 4 palen van maar liefst 475kW (..) staan!

Posted
Uit nieuwsgierigheid even in Chargemap gekeken: het station is wél actief en er zouden 4 palen van 22kW en 4 palen van maar liefst 475kW (..) staan!

Staat toch duidelijk 300kw op de lader. Maar goed met de niro kan je max. iets boven de 70 kw laden.

• Like 1
Posted
14 uur geleden, zei Adrie Koorn:

Staat toch duidelijk 300kw op de lader. Maar goed met de niro kan je max. iets boven de 70 kw laden.

In Chargemap kun je actuele informatie toch toevoegen/aanpassen? Die informatie is wel zo fijn voor andere EV-rijders en als jij die hebt, zou je die dan niet willen delen?