Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag een nieuwe KIA NIRO EV besteld. Ben blanco in het elektrisch rijden en nu dus opzoek naar een goede betaalbare laadoplossing. 

Dus bij deze graag advies van de ervaren elektro rijders.

Alvast bedankt, Johan

Posted

Er is sowieso een forumsectie specifiek voor de e-Niro, daar kun je je al mooi inlezen.
En daar staan ook meerdere topics mbt laad-oplossingen...

Posted
2 uur geleden, zei johan1962:

Vandaag een nieuwe KIA NIRO EV besteld. Ben blanco in het elektrisch rijden en nu dus opzoek naar een goede betaalbare laadoplossing. 

Dus bij deze graag advies van de ervaren elektro rijders.

Alvast bedankt, Johan

Welkom Johan, in het topic hierboven gaat het ook over laadpassen en kosten. 
veel hangt af van of je een laadpaal kan plaatsen, eigen stroom en het liefst met zonnepanelen is het goodkoopst, en of je prive of zakelijk gaat rijden en hoeveel km je gaat rijden.

ik rijd zelf ook pas een maand EV maar er komt veel op je af, goed dat je jezelf goed inleest.

er zijn vele pasaanbieders en zowel met als zonder abonnement. 
en er is een ruim aanbod van laadpalen en dus prijzen.

gr. Adrie

• Thanks 1
  • 2 months later...
Posted
Op 11-5-2022 om 20:19, zei Adrie Koorn:

en er is een ruim aanbod van laadpalen en dus prijzen.

Laadpalen, dat is een studie op zich.

Ben er in gedoken en wil uiteindelijk zelf gaan voor een slimme “Zappi”.

Heb al vast een YMVK kabel en een UTP kabel getrokken van de meterkast naar mijn garage waar het laadstation komt.

• Like 2
Posted

Sorry. Niet goed gekeken.

Laadpas.... ik las laadpaal :(

Posted (edited)
14 uur geleden, zei Derrek:

Sorry. Niet goed gekeken.

Laadpas.... ik las laadpaal :(

De oorspronkelijke vraag van @johan1962 was naar “een goede betaalbare laadoplossing”. 
Of hij nu een laadpaal of een laadpas bedoelt is niet duidelijk. Je antwoord lijkt dus wel te passen (pun intended).

overigens: ik ben ook, al ruim 3 jaar, happy user van de Zappi. Dat ding kan gewoon érg veel van zichzelf, en als je dan ook nog knutselaar bent, dan kun je er nóg meer mee. Ik heb ‘m gekoppeld aan Home Assistant, waardoor ik makkelijk een eigen statusdisplay kan maken en als ik wil kan ik instellingen automatisch aan laten passen. Zo kun je de auto bijvoorbeeld op goedkope uren laten laden als je flextarieven hebt (die wijzigen per uur).

Edited by Hippe lip
  • Like 1