Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hanz99 Klinkt goed. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik heb een MY19 en kan dus alleen maar op één fase laden. Daarmee ben ik in de afgelopen twee jaar nog nooit tekort gekomen. 

Ik hoop trouwens wel dat je voor de kabel naar je laadpaal ook meteen eentje hebt gekozen waar de drie fasen doorheen kunnen (5-aderige kabel), zodat je niet een nieuwe kabel hoeft te kopen als je toch op 3-fase-laden wilt overstappen?

Ik heb, ondanks dat mijn MY19 maar met één fase kan laden, meteen maar een driefase-laadpaal (Zappi V2) geïnstalleerd en alle drie fasen aangesloten. Dan hoef ik in elk geval nix daarin aan te passen als ik (ooit) op een 3-fase-auto overstap.

Geplaatst

Daarom reageerde ik ook. Ik had voor mezelf bedacht dat ik daar ook mee uit zou komen omdat ik zelden de volle capaciteit van de accu in 1 dag zal leegrijden (vakantie daargelaten) en de auto vaak om vijf uur thuis staat en pas weer om negen uur de volgende dag nodig is. Dan leek me voor ons privé gebruik 1 fase wel voldoende. Natuurlijk heb ik wel de nodige bekabeling meteen laten aanleggen zodat mocht ik het willen aanpassen naar 3-fase dit simpel kan door een aanpassing in de meterkast. Nou maar wachten op de aflevering.......

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hey Hey,

Ik heb ook een 1 fase Niro, waar ik hartstikke blij mee ben.  Het enige nadeel wat ik nu heb is dat ik niet weet of een publieke laadpaal 25A is of dat hij 32A is gezekerd. Bij mij in de buurt laad ik namelijk op een 22 KW laadpaal. Hier krijg ik dan 7,4 KW uit, maar bij vrienden of in Duitsland bij een 22 KW paal krijg ik maar 4,5 KW. Ik kan in de app niet vinden hoe die is gezekerd, hebben jullie enig idee hoe ik dit kan inzien?

Geplaatst

7,4kW aan 1 fase is 32A, 4,5kW komt neer op 20A aan 1 fase.
Maar een paal kan zijn vermogen (moeten) delen met andere aansluitingen en dan zakt je vermogen ook.
Vaak zal een 22kW paal dat vermogen delen over twee aansluitingen, dus als je alleen staat krijg je mooi 22kW (of 7,4kW aan 1 fase), maar zodra er iemand naast je inplugt sta je ineens op half vermogen te laden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...