Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
12 uur geleden, Ton van Hout zei:

Grappig is dat he, bij een verbrandingsmotor is het exact omgekeerd en verbruik je juist tijdens je stilstand en gaat het gemiddelde omhoog.

Tja, ik hoor je bijna zeggen dat je als EV-rijder ‘blij’ bent met de files..... :innocent:

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Vorige week mijn bejaarde vader rondgereden over kleine landweggetjes. Jammer genoeg het laatste stukje over een autoweg waardoor het gemiddelde "omhoog schoot" naar 10kwh per 100km.

10kwh.jpg.5b3c9ea7f18d31d8f7a09d8c6185dd15.jpg

aangepast door Nick_2019
  • Like 1
Geplaatst

hahaha... ik ga dan denk ik voor de troostprijs.
Zuinig rijden lukt mij toch niet... te vaak even snel naar een afspraak o.i.d..... vanmorgen ook weer, met 160 a 170km/h 
vind m'n overall van 17.6 op de 100 al netjes... :clown:

Geplaatst
2 uur geleden, stevedem zei:

hahaha... ik ga dan denk ik voor de troostprijs.
Zuinig rijden lukt mij toch niet... te vaak even snel naar een afspraak o.i.d..... vanmorgen ook weer, met 160 a 170km/h 
vind m'n overall van 17.6 op de 100 al netjes... :clown:

haha..idem hier. Afgelopen weekend zelfs met billen bij elkaar geknepen en thuis gekomen met 3 km rijbereik over :excl2:

Geplaatst
9 uur geleden, korsowito zei:

Boss! Expres gedaan? Of kon het écht gewoon niet anders?

Kon niet anders, fastned onderweg gaf communicatie fout, dit was bij Opheusden aan de A15, daarna de gok maar genomen :P

Geplaatst
9 minuten geleden, korsowito zei:

Damn!

De auto heeft overigens wel verminderd vermogen, wordt ook aangegeven. Dus even gaspedaal in trappen werkt niet.

Had al keer eerder tot 10km gereden maar met 5km van uiteindelijk Nieuwegein (vrienden afgezet) terug naar Vianen werd het wel erg krap haha

• Like 1
Geplaatst

Vandaag stukje snelweg utrecht amstelveen gereden +5 km/h boven de max en dan zit je toch mooi rond de 14kw/h 100km 

Vind ik erg netjes.

Nu bij de dealer voor mijn volumeknop.

20190605_130429.jpg

Geplaatst

Tja, dit is natuurlijk erg fijn weer voor zuinigheidsritjes. Geen verwarming aan, airco uit; in elk geval hoeft die niet hard zijn best te doen.

Dat gaat de komende winter wel weer anders worden. Ik ben benieuwd!

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Misschien een gekke opmerking, maar op mijn dashboard staat het verbruik (zoals ik dit van vroeger uit gewend ben) aangegeven als 1:6 oid, dus het aantal km die ik rijd per gebruikte kWh. Persoonlijk vind ik dat makkelijker vergelijken. Ben ik de enige?

aangepast door Niro power
Geplaatst

kWh/100km komt het dichtst bij l/100km zoals dat bij brandstofauto's nu de standaard is, dus DAT zou mijn voorkeur hebben.
Bij mijn benzine-Picanto kan ik de 1:x-weergave niet eens kiezen...

Geplaatst

De keuze heeft wellicht ook met je leeftijd te maken? "Vroeger' was een 1:x waarde gebruikelijk. Dat gaf alleen gevoelsmatig een tegenstelling. Hoe hoger het getal, des te lager je verbruik. Rijders uit die periode zijn mogelijk eerder geneigd om dit 1:x principe te blijven gebruiken, puur uit gewoonte?

Het is alweer heel wat jaren geleden dat de x/100km ingevoerd werd. Geen idee overigens waarom. Omdat die aanduiding de laatste decennia over het algemeen te lezen is bij de specificaties van een auto lijkt het logisch dat de generaties van na die overschakeling meer daar de voorkeur voor hebben.

Zelf ben ik van ruim vóór doe overstap, maar heb toch voorkeur voor de x/100km. In de BC van mijn vorige 3 auto's (die ik de afgelopen 30 jaar reed) kon ik kiezen tussen die twee instellingen. Ik begon op de 1:x instelling, maar ben al heel snel op de x/100km overgestapt. Nu daar zó aan gewend dat ik dit blijf gebruiken. Het voelt veel natuurlijker aan, die waarde.

• Like 1
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...