Niro power Geplaatst 7 Augustus, 2019 Geplaatst 7 Augustus, 2019 Heeft iemand ervaring met het installeren van interieurverlichting bij de voeten voorin en achterin (onder de stoelen)? En in het handschoenenkastje? Ziet er wel mooi uit Quote
Hippe lip Geplaatst 7 Augustus, 2019 Geplaatst 7 Augustus, 2019 (aangepast) Ja, zoek ff hier op het forum. Er is al het een en ander over geschreven. Er is zelfs een apart topic over! Beetje eigen initiatief bij dit soort vragen wordt wel gewaardeerd! En in het handschoenenkastje? Die kende ik nog niet..... 7 Augustus, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
Bram E-Niro Geplaatst 9 November, 2019 Geplaatst 9 November, 2019 Telefoon houder van brodit netjes zonder schroeven en boren : Model 2019 https://www.brodit.com/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Kia&model=Niro&year=2019&pn=prod Model 2020 https://www.brodit.com/product.html?id=855553&pn=prod&brand=Kia&model=Niro&year=2020 brodit heeft ook weer een passende houder voor je telefoon die je hierop kunt bevestigen . gebruik zelf deze : https://www.brodit.com/product.html?id=521666&pn=prod&brand=Apple&model=iPhone+X Quote
Edwin S Geplaatst 9 November, 2019 Geplaatst 9 November, 2019 (aangepast) Ik heb het anders gedaan met een Brodit Proclip van een Audi A3 03/09 (nr 853415) hier heb ik een stukje aan 1 kant vanaf gehaald met een ijzerzaag en daarna paste die perfect. 9 November, 2019 aangepast door Edwin S 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 9 November, 2019 Geplaatst 9 November, 2019 (aangepast) @Bram E-Niro Ik hou niet zo van die klemmen op de luchtroosters. Die belemmeren de luchtstroom alleen maar. @Edwin S: Hey, dá’s een goeie tip! Thnx! Hoe zit dit vast? Het ziet eruit als een kunststof U-vorm die om dat deel dashboard klemt. Maar klemt het alleen of zit het op de een of andere manier ook nog geplakt? En heb je toevallig een linkje naar die houder? Dan ga ik ‘m meteen bestellen. 9 November, 2019 aangepast door Hippe lip Quote
8.3 Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Ik heb de verlichting van mijn dynamic ook vervangen met deze LED. De executive line heeft wel standaard LED. Energie besparing valt wel mee, maar de kleur is nu wel hetzelfde als de daglicht verlichting en het zicht is beter. 1 Quote
King Niro Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 49 minuten geleden, 8.3 zei: Ik heb de verlichting van mijn dynamic ook vervangen met deze LED. De executive line heeft wel standaard LED. Energie besparing valt wel mee, maar de kleur is nu wel hetzelfde als de daglicht verlichting en het zicht is beter. Goed bezig. Wel opletten dat de koplampen goed staan afgesteld., omdat de spiegels niet zijn berekend op de afwijkende lichtbron en lichtopbrengst. Quote
Edwin S Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 11 hours ago, Hippe lip said: @Edwin S: Hey, dá’s een goeie tip! Thnx! Hoe zit dit vast? Het ziet eruit als een kunststof U-vorm die om dat deel dashboard klemt. Maar klemt het alleen of zit het op de een of andere manier ook nog geplakt? En heb je toevallig een linkje naar die houder? Dan ga ik ‘m meteen bestellen. Als je googled op 853415 proclip zie je meerdere aanbieders, ik had die van mij bij Amazon.de besteld ( kan je gemakkelijk retourneren als die niet past ) er zitten 3 strips met tape standaard aan de binnen kant en daarmee zet je hem makkelijk vast Quote
8.3 Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 37 minuten geleden, King Niro zei: Goed bezig. Wel opletten dat de koplampen goed staan afgesteld., omdat de spiegels niet zijn berekend op de afwijkende lichtbron en lichtopbrengst. 40 minuten geleden, King Niro zei: Goed bezig. Wel opletten dat de koplampen goed staan afgesteld., omdat de spiegels niet zijn berekend op de afwijkende lichtbron en lichtopbrengst. Dat is wel heel belangrijk dat ze goed afgesteld zijn. Heb de auto eerst tegenover een muur gezet en afgetekend waar de oude verlichting op schijnt. Ik heb niets moeten afstellen de LED's zaten op precies dezelfde hoogte. Hebben het ook nog gecontroleerd met de maten in de handleiding 8-75 1 Quote
dekatvandeburen Geplaatst 19 Januari, 2020 Geplaatst 19 Januari, 2020 (aangepast) Op 28-6-2019 om 22:50, Hippe lip zei: Hmm, hier gaat iets mis. Ik heb idd een tijd geleden een vraag gesteld over de dakdragers van de Lidl. Inmiddels weet ik dat die niet passen. Erg jammer, want die zijn leuk geprijsd. Ik heb ze een aantal jaren op mijn vorige auto gebruikt, maar ze passen helaas niet door de dichte vorm van de dakrails op de e-Niro. Inmiddels heb ik andere dakdragers besteld: Hapro Cronos Aero 3 Aluminium (31112) bij haprodakkoffers.nl voor 151 euro. Dat zijn 'aerodynamische' dakdragers; een beetje in de vorm (doorsnede) van een vleugel, zodat ze niet alleen minder weerstand hebben maar vooral ook minder geruis (zouden moeten) geven. Ben er zeer content mee. Misschien niet de goedkoopste, maar in dit geval vind ik dat niet erg. Ik zou het wel vervelend vinden als ik lading met een goedkoop setje vervoer en ze begeven het als je een keertje plotseling hard moet remmen, of ze knikken door en je hebt een deuk in je dak. Goedkoop is duurkoop. Vandaag ook mijn dakdragers erop gezet. Had op mijn vorige auto goeie ervaringen met dakdragers van Farad. Niet al te duur, stevige bevestiging, makkelijk monteren, windgeruis valt (naar mijn mening) mee en ik vind ze niet al te lelijk.. Dacht eerst dat ik ze zo over kon zetten, omdat de rails op de e-Niro veel lijken op die van de Peugeot 308 SW. Op het oog dan. Blijkt in de praktijk dus wel degelijk flink verschil in te zitten. Daarom een andere voetenset besteld (dragers zelf kon ik wel hergebruiken; het is een modulair systeem). Besteld via Faradbox.nl. Gehele set geschikt voor de (e-)Niro : https://www.faradbox.nl/Dakdragers-Beamar-6-120cm-Kia-Niro-2016-en-later Heb er nog niet mee op de snelweg gereden, dus fluiterij van de bevestiging etc kan ik nog niks over zeggen. Dragers zelf zijn redelijk aerodynamisch, dus niet al te veel herrie. edit: sorry dubbele post; zie net dat in algemene Niro deel al een dakdragers topic is.. 19 Januari, 2020 aangepast door dekatvandeburen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.