Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Trekhaak voor fietsendrager

Ga naar de oplossing Opgelost door GerrieT,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
16 uur geleden, RuudHo zei:

Ik heb inmiddels een afspraak met de dealer gemaakt (ik was de eerste in Tilburg) en er wordt op 17 mei een trekhaak onder mijn e-Niro gemonteerd.

Oh, dus die beschikbaarheid vanaf 31 mei valt dan ook wel mee. Mag ik vragen wat de montage bij jou gaat kosten? €899 (zoals op de Kia-site staat) of €1099 zoals ik van mijn dealer heb doorgekregen? Ik heb van mijn leasemaatschappij doorgekregen dat ik de haak ook kan laten monteren.

Geplaatst
5 uur geleden, Terp1234 zei:

Oh, dus die beschikbaarheid vanaf 31 mei valt dan ook wel mee. Mag ik vragen wat de montage bij jou gaat kosten? €899 (zoals op de Kia-site staat) of €1099 zoals ik van mijn dealer heb doorgekregen? Ik heb van mijn leasemaatschappij doorgekregen dat ik de haak ook kan laten monteren.

Het gaat €899 kosten. (nog meer dan genoeg, maar goed dan heb je ook wat... hoop ik)

Geplaatst (aangepast)

Koop gewoon een Ubler of Thule. Is wat duurder dan gemiddeld maar is dan ook het beste wat er te koop is. Heb je ook geen twijfel over de kwaliteit.

In ieder geval is de Ubler redelijk klein op te vouwen mocht dat van belang zijn.

aangepast door Ton van Hout
Geplaatst

Vandaag ook de kogel alvast bij het magazijn van de dealer besteld. De verkoper heeft week 20 doorgekregen als levertijd, het magazijn week 23. Zal me benieuwen wanneer die echt geleverd wordt. Thule kan ik inderdaad ook va harte aanbevelen. De robuustheid en gebruiksgemak van hun spul doet je de iets hogere aanschafprijs gauw vergeten. Hier nogmaal een lijst met rekken die op een RMC kogel passen en anders de kogel passend maken door de 2 pennen eraf te slijpen.

https://brink.eu/app/uploads/2019/02/RMC-fietsendragers-2019-02-13.pdf

Geplaatst

De aangeboden trekhaak heeft twee pennen aan de zijkant uitsteken. Maar wat is er op tegen om de gewone Mobis trekhaak van Kia eronder te hangen?

Geplaatst (aangepast)

Het gaat me meer om de vraag wat er op tegen is om er een gewone trekhaak onder te hangen.

De voor de e-Niro aangeboden trekhaak is een afneembare haak. Dat is geheid een standaard koppeling die daar tussen zit en daarvoor bestaat dus ook een gewone knol, zonder zo'n dwarspen er doorheen. Die kan je dus ook kopen.

En daarover gaat mijn vraag. Wat is het bezwaar om en haak met een gewone knol te monteren, dus zonder die dwarspin?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Lijkt me een retorische vraag, maar goed: omdat je dan risico loopt om er (on)bewust een karretje achter te spannen. Iets wat niet mag ivm 0kg trekgewicht en de dealer ook geen verantwoordelijkheid wil dragen.

Geplaatst
23 hours ago, HenryV said:

Vandaag ook de trekhaak besteld, kosten inderdaad € 899,- en montage (naar verwachting) week 20. Nu nog op zoek naar een geschikte fietsendrager. Op de Kia site wordt deze ook aangeboden (https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/E823055001&modelid=115/) maar er staat niet veel informatie bij. Iemand een idee welk merk en type dit is?

Deze fietsendrager is toepasbaar op de E-Niro en de picato, als ik dan dit bericht erbij pak, trek ik de conclusie dat de desbetreffende fietsendrager een Alera is ...

Als je verder zoekt op het artikelnummer kom je uit op deze pagina.

Daar kun je het 'Homologation Document' downloaden, en die zegt:  Atera, type SSP2/3 ...  Verderop staan eer een aantal Strada Sport modellen genoemd ...

Welk model Hyundai en Kia precies leveren, daar ben ik nog niet uit ...

Geplaatst

Bedankt voor het uitzoeken. Ik ben ondertussen toch gegaan voor (waarschijnlijk) een Uebler X21S i.v.m. een leuke combi-deal bij de aanschaf van 2 fietsen.

Geplaatst (aangepast)
Op 2-5-2019 om 22:53, jwv zei:

Lijkt me een retorische vraag, maar goed: omdat je dan risico loopt om er (on)bewust een karretje achter te spannen. Iets wat niet mag ivm 0kg trekgewicht en de dealer ook geen verantwoordelijkheid wil dragen.

Ja, ja. En je vrouw een kuisheidsgordel omdoen omdat je anders het risico loopt dat ze per ongeluk ...........

aangepast door Derrek
Geplaatst (aangepast)
22 uur geleden, Joris Jansen zei:

Deze fietsendrager is toepasbaar op de E-Niro en de picato,

De Picanto heeft maar een maximum van 26 kg. kogeldruk. De drager weegt zelf al meer. En hoe kun je dan 2 E-bikes meenemen?

aangepast door Derrek
Tikfoutje
  • Like 1
Geplaatst

RuudHo krijgt als het goed is, zijn trekhaak volgende week vrijdag gemonteerd.

Doe ons een plezier en laat weten of dat een goede haak is, monteer de fietsdrager eens om te zien of het geen “wiebelhaak” is.

ik ben door de eerdere verhalen een beetje kopschuw geraakt.

alvast bedankt

Geplaatst

Gisteren en vandaag is de trekhaak gemonteerd. Er was wat onduidelijkheid met de kabels dus moest daar even een nachtje over nagedacht worden. Wel keurig een nieuwe e-Niro mee als leenauto.

De stekkerdoos kan weggeklapt worden dus als de trekhaak niet gemonteerd is zie je er niets van.

20190516_181301.jpg

20190516_181648.jpg

20190516_181712.jpg

20190516_181733.jpg

Geplaatst

Ziet er netjes uit. Was je erbij toen de haak gemonteerd werd? We zijn allemaal zo nieuwsgierig of de balk waaraan de haak zit, zó lang is dat die in één keer van chassisbalk tot chassisbalk gaat of dat er aan het eind van de balk, dus tussen balk en chassis van de auto, nog hulpstukken zitten.

Geen foto's van waarschijnlijk?

Geplaatst (aangepast)

Nee, gisterochtend weggebracht en vanmiddag weer opgehaald.  Ik ben wat dat betreft niet zo technisch maar ik zal eens kijken of ik er alsnog een foto van kan maken.

edit: de balk loopt over de gehele breedte van de auto tot, naar het lijkt, bevestigingspunten in het chassis. Links en rechts zitten er uitsparingen in de bodemplaat waar je de bouten ziet zitten.

aangepast door HenryV
Geplaatst

Heb ik gisteren naar gekeken toen mijn nieuwe auto op de brug stond bij de bandenboer. Er zit daar een afdekplaat onder de auto, net onder het deel waar die balk van de trekhaak loopt, dus ik denk dat je het niet kunt zien.
Je ziet het ook op je eerste foto: daar zie je dat er een hap uit de bumper en uit die extra plaat gehaald is voor de haak en voor het stopcontact. Hebben ze bij jou wel netjes gedaan trouwens.IMG_6043.thumb.jpg.62b51df3ee9faa96bb257adacc266059.jpg

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, HenryV zei:

Nee, gisterochtend weggebracht en vanmiddag weer opgehaald.  Ik ben wat dat betreft niet zo technisch maar ik zal eens kijken of ik er alsnog een foto van kan maken.

edit: de balk loopt over de gehele breedte van de auto tot, naar het lijkt, bevestigingspunten in het chassis. Links en rechts zitten er uitsparingen in de bodemplaat waar je de bouten ziet zitten.

Ah, je hebt ook een "Durmi" auto. Ik heb hem opgehaald in Purmerend. Nette dealer. (Sorry, ff off topic.............)

aangepast door King Niro
Geplaatst (aangepast)
12 uur geleden, HenryV zei:

Niet heel erg duidelijk maar dit is linksonder. Je ziet aan de rechterkant een bout van de trekhaak. 

20190516_184716.jpg

Heb je de installatiehandleiding (waar ook de tekening op staat en ook het juiste typenummer) van deze trekhaak erbij gekregen? Wellicht kun je die anders even aan Durmi vragen. Daarop kun je duidelijk de constructie zien.

Het zou goed zijn als ook deze afneembare trekhaak in de lijst van goede trekhaken opgenomen kan worden zodat nieuwe kopers op dit forum deze gerust kunnen kiezen bij hun dealer. 

aangepast door Derrek
Geplaatst

Eindelijk, de trek/draaghaak. Ook onder onze auto wordt hij volgende week gemonteerd. Ik zie op de foto dat er een mooie Brinkdop op de kogel zit. Past dat nog met de pen door de kogel of is die er al afgeslepen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...