Kevin Salemink Geplaatst 1 November, 2021 Geplaatst 1 November, 2021 (aangepast) https://www.tesla.com/nl_NL/support/non-tesla-supercharging?fbclid=IwAR13QcGABLc5TT0MAxoEf9NrFDLMOf8p26eMtTuJuCqyStD_OH0SPRtIUy8 Welke Supercharger-locaties zijn opengesteld voor Niet-Tesla's? In Nederland woonachtige Niet-Tesla-eigenaren kunnen momenteel bij 10 over het gehele land verspreide Supercharger-locaties terecht: Sassenheim Apeldoorn Oost Meerkerk Hengelo Tilburg Duiven Breukelen Naarden Eemnes Zwolle 1 November, 2021 aangepast door Kevin Salemink Quote
gjcvro Geplaatst 1 November, 2021 Geplaatst 1 November, 2021 Grappig. Tesla rijder irriteren die denken dat ze nog alleenrecht hebben wel een stoere keuze van tesla want dat was wel een usp voor ze. 1 Quote
Steeck03 Geplaatst 1 November, 2021 Geplaatst 1 November, 2021 ze zijn niet goedkoop voor Niet Tesla's. En pas op vanaf 5 minuten na het laden krijg je een extra rekening als de auto blijft staan. Tenminste als het een beetje druk is. Vanaf 50% bezet station. Quote
Arjan Schepers Geplaatst 2 November, 2021 Geplaatst 2 November, 2021 Zojuist geprobeerd bij de Tesla supercharger in Hengelo, bij Van der Valk. Ik moest er in de buurt zijn en ik dacht gelijk maar even testen, zijn vast mensen die het interessant vinden De meeste stalls (11 van de 12) waren leeg. Ik reed naar de achterste stall maar de kabel was te kort om de laadpoort te bereiken (vergis je niet, die kabels aan Tesla chargers zijn kort!). Misschien had ik door beter/anders te parkeren het net kunnen redden, maar omdat bijna alles leeg was tussen 2 stalls geparkeerd waarna de kabel makkelijk bij de laadpoort kon komen. Kabel aangesloten, Tesla app geopend (daar had ik al betaalgegevens in toegevoegd, in mijn geval CC) en de stall gekozen. In minder dan 10 seconden begon toen het laden, volgens de auto met 40kW. Accu was 41% SOC en koud (3 kilometer gereden voordat ik bij de SuC aankwam) dus wellicht kan het nog harder. 2 minuutjes laten laden, bleef op 40kW. Toen gestopt omdat ik weinig tijd had en ook weinig zin om voor €0,57/kW te laden, op de stopknop gedrukt in de app en binnen 2 seconden hoorde ik het al klikken en kon ik de kabel terughangen en mijn weg vervolgen. Succesvolle test dus, maar de lengte van de kabels kan problemen opleveren, zelfs als de laadpoort dus voor op de auto zit zoals bij de e-Niro. Auto's waarvan de poort op een nog ongunstigere plek zit gaan echt problemen krijgen/veroorzaken bij een Tesla SuC. 3 Quote
pinguins Geplaatst 2 November, 2021 Geplaatst 2 November, 2021 (aangepast) Je staat daar prima, kabel is lang genoeg voor de niro. Maar je hoort eigenlijk aan de andere kant te staan begrijp ik. Aan de andere (als het niet de laatste zou zijn) kan geen Tesla laden dan want die zou jouw kabel nodig hebben. kortom al er geen twee plekken naast elkaar vrij zijn, kun je mogelijk niet laden op de vrije plek. Hangt ervan af welke auto’s er naast staan dan. Daar mag Tesla dan wel wat aan doen, hebben ze nog geen rekening mee gehouden (of misschien wel, maar gaan het pas uitvoeren als de test is geslaagd). 2 November, 2021 aangepast door pinguins 1 Quote
Arjan Schepers Geplaatst 2 November, 2021 Geplaatst 2 November, 2021 Dat is precies wat ik bedoelde. Ik hoor eigenlijk links van de stall te staan maar daar is de kabel niet lang genoeg voor, misschien als ik op de millimeter precies parkeer zou het net kunnen, maar waarschijnlijk niet. Het verbaasde me wel want ik had verwacht dat door de laadpoort aan de voorkant geen problemen te hebben, maar ik heb onderschat hoe kort die kabels zijn. Ze zijn misschien krap aan 1.5 meter. Als je de laadpoort aan de passagierskant zou hebben achterop de auto denk ik niet dat je bij een Tesla SuC kunt laden zonder 2 plekken bezet te houden. Zoals ik al zei: als Tesla dit globaal wil uitrollen zullen ze die kabels langer moeten maken of accepteren dat er soms 2 plekken bezet zijn door 1 niet-Tesla auto. Quote
pinguins Geplaatst 2 November, 2021 Geplaatst 2 November, 2021 Ik verwacht wel dat ze ze dan langer maken, anders krijgen ze boze Tesla rijders. Quote
MAF Geplaatst 3 November, 2021 Geplaatst 3 November, 2021 moeilijk om heel goed te zien, maar het lijk alsof het inderdaad ook on de andere kant zou lukken. van de fotos ten minste. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.