mitmit2 Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Hoi allemaal, Gisteren heb ik mijn vooruit laten vervangen en sindsdien laad mijn auto niet meer op, ik heb momenteel meerdere stekkers geprobeerd van AC tot DC vast en los maar overal geeft hij totaal geen stroom af om te laden. Op mijn 230v stekker zie ik op het schermpje dat hij stroom krijgt en groen connect met de auto, zoals altijd maar toch schiet hij niet over naar charging. Overigens geeft de auto netjes de rode stekker teken aan dat er een laadkabel is bevestigd, wat bizar is dat er een continue klik geluidje is te horen alsof er een zekering afgaat of dat hij niet vergrendeld. Morgen helaas maar even de garage bellen maar toch nieuwsgierig of andere dit ook hebben meegemaakt misschien een stekkertje of iets los? Quote
Hippe lip Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 @mitmit2 Een tijd geleden is mijn voorruit ook eens vervangen en ik kan me niet herinneren dat er ook maar iets in de buurt zit wat met het laadcircuit te maken heeft. Het lijkt dus meer een toevallige samenloop van omstandigheden. Kijk nog eens voor de zekerheid of je laadstekker er wel goed in zit. Als je steeds klikken hoort, moet ik denken aan het vergrendelen van die stekker wat niet lukt. En dat kan komen door vuil of doordat je de stekker nét niet ver gegoeg in de auto steekt. Kan dat het zijn? Quote
Peter-036 Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Als er bij de Niro ook zo'n blauwe controlelamp op het dashboard zit als laad-verklikker, kan het zijn dat ze die bij het vervangen van de ruit losgestoten hebben.....en dat zou dan de/een reden kunnen zijn. Maar toeval bestaat natuurlijk ook. Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 @Hippe lip Helaas al naar gekeken er zit niks kwa groot vuil/steentje en gaat er gewoon goed in. mischien gewoon vuil kan ik dit schoonmaken? Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 Zien er beide goed uit heel raar zie echt niks kwa vuil of iets Quote
Hippe lip Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 @mitmit2 OK, gecontroleerd en goed bevonden dus. Dat is in elk geval één oorzaak uitgesloten. De oorzaak die @Peter-036 noemt an het natuurlijk zijn, maar lijkt me niet bijzonder waarschijnlijk. Ik kan me niet herinneren dat er enige bekabeling vrijkwam na het verwijderen van de oude ruit. Ik heb toen wel foto’s genomen, maar helaas niet van de auto zónder ruit… Quote
gjcvro Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 gaat de stekker er wel helemaal goed in? Die rechter signaalpin (auto rechtsbovenin) lijkt wat uit het midden te zitten, maar het hoeft geen probleem te zijn. Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 Wie weet verder geen verstand ervan haha dan toch maar in de garage ernaar laten kijken @gjcvroJazeker de stekker gaat er gewoon soepel in en uit. Quote
Murcielaygo Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 gaat de stekker er wel helemaal goed in? Die rechter signaalpin (auto rechtsbovenin) lijkt wat uit het midden te zitten, maar het hoeft geen probleem te zijn. Zou dat niet zo lijken doordat deze pin korter is?Dat is volgens mij de Control Pilot pen en die is korter dan de andere pennen zodat deze als laatste verbindt en als eerste ontkoppelt.Door de hoek kan deze er korter uitzien, lijkt mij niets aan de hand. Quote
gjcvro Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Geen idee of 1 of alletwee de pinnen korter zijn, maar aangezien de stekker er goed in gaat zal het wel kloppen. Er staat ook niet toevallig een laadschema ingesteld waardoor laden wordt uitgesteld? Of een limiet? Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 @gjcvroHij is idd korter, Nee heb alles gecontroleerd zelfs even voor de zekerheid alles in fabriek instellingen gezet maar helaas geen verbetering... hopen dat het meevalt morgen en niet gigantisch in de kosten loopt Quote
Kia pannenkoek Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 Neem aan dat je de befaamde 7 jaar garantie hebt? Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 @Kia pannenkoek Zeker, weet alleen niet of het hieronder valt. heb de auto tweedehands Quote
Hippe lip Posted December 12, 2021 Posted December 12, 2021 (edited) @mitmit2 Je zal toch wel weten of je garantie hebt? En hoe lang heb je de auto al, hoe lang geleden kocht je ‘m? Edited December 12, 2021 by Hippe lip Quote
mitmit2 Posted December 12, 2021 Author Posted December 12, 2021 @Hippe lipIk heb als het goed is gewoon garantie, maar of dit soort probleem er onder valt durf ik niet te zeggen dat hoor ik morgen als ik even bel. Heb de auto nu zo 6 maandjes Quote
Murcielaygo Posted December 19, 2021 Posted December 19, 2021 Och, we zitten net 4 dagen verder, zo snel is Kia niet hoor Quote
gjcvro Posted December 20, 2021 Posted December 20, 2021 nouja, niet laden betekend wel dat de auto heel snel onbruikbaar wordt, dus dan wordt het of snel oplossen of snel voor een ander vervoer zorgen. Quote
Hippe lip Posted December 20, 2021 Posted December 20, 2021 27 minuten geleden, zei gjcvro: nouja, niet laden betekend wel dat de auto heel snel onbruikbaar wordt, dus dan wordt het of snel oplossen of snel voor een ander vervoer zorgen. Snelladen kon nog wel, toch? Quote
gjcvro Posted December 20, 2021 Posted December 20, 2021 Op 12-12-2021 om 15:30, zei mitmit2: Hoi allemaal, Gisteren heb ik mijn vooruit laten vervangen en sindsdien laad mijn auto niet meer op, ik heb momenteel meerdere stekkers geprobeerd van AC tot DC vast en los maar overal geeft hij totaal geen stroom af om te laden. Op mijn 230v stekker zie ik op het schermpje dat hij stroom krijgt en groen connect met de auto, zoals altijd maar toch schiet hij niet over naar charging. Overigens geeft de auto netjes de rode stekker teken aan dat er een laadkabel is bevestigd, wat bizar is dat er een continue klik geluidje is te horen alsof er een zekering afgaat of dat hij niet vergrendeld. Morgen helaas maar even de garage bellen maar toch nieuwsgierig of andere dit ook hebben meegemaakt misschien een stekkertje of iets los? Zo te zien niets, dus ook geen snelladen (DC) Quote
mitmit2 Posted December 23, 2021 Author Posted December 23, 2021 Hoi allemaal, een update(je) duurde allemaal erg lang om te achterhalen wat er nou precies mis was met de auto, het schijnt dat er iets was met de bedrading van het laadkomplement en deze moet helemaal worden vervangen flinke klus en de onderdelen zijn pas begin Januari beschikbaar. Zodra ik precies hoor en langs de garage ga wat de technische benaming van het kapotte onderdeel hoor zal ik deze hier nog zeker even delen, tot die tijd nog even mijn auto een aantal weken kwijt helaas! Alvast allemaal fijne dagen! 1 1 Quote
Hippe lip Posted December 23, 2021 Posted December 23, 2021 6 uur geleden, zei mitmit2: Hoi allemaal, een update(je) duurde allemaal erg lang om te achterhalen wat er nou precies mis was met de auto, het schijnt dat er iets was met de bedrading van het laadkomplement en deze moet helemaal worden vervangen flinke klus en de onderdelen zijn pas begin Januari beschikbaar. Pfoe, dat klinkt nogal heftig! Foutje (of storing?) in de bekabeling. Nog niet eerder van gehoord. Quote
Elhovo Posted December 23, 2021 Posted December 23, 2021 Ay, dat is inderdaad een speciaal geval. Vrijdagmiddag in Korea en nog snel ff een auto uit de fabriek rollen ;( Fijn dat het gevonden is in elk geval. Hopelijk heb je vervangend vervoer... Prettige dagen! Quote
Sometimes Posted December 23, 2021 Posted December 23, 2021 Hoe werkt dat met de fabrieksgarantie wanneer je je auto lang kwijt bent, krijg je dan vervangend vervoer? Quote
Sigmasailor Posted December 23, 2021 Posted December 23, 2021 Dat heeft Kia goed voor elkaar (NOT). Je zou verwachten dat er ergens in de EU een centraal magazijn is met alle (ALLE!) onderdelen. Nu lijkt het er op dat het speciaal uit Korea moet komen? En zelfs dat, als de wil er maar is, moet toch kunnen met 24 uur? Quote
Recommended Posts