Ga naar inhoud

Kia laadpas


Cabjo

Aanbevolen Berichten

2 uur geleden, Cabjo zei:

31 cent is weer een stuk goedkoper dan Maingau , die rekenen 35 cent, incl 19% Duitse BTW, die hier dus niet verrekenbaar is. Je kunt die BTW wel terugvragen bij de Duitse belastingdienst, maar dat is een hoop gedoe en duurt lang.

Wie weet hie dat zit: als je je Maingau-pas hier in NL gebruikt, dan neem ik toch een product/dienst hier in NL af? Dan kunnen ze toch geen Duitse BTW in rekening brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


43 minuten geleden, Hippe lip zei:

Wie weet hie dat zit: als je je Maingau-pas hier in NL gebruikt, dan neem ik toch een product/dienst hier in NL af? Dan kunnen ze toch geen Duitse BTW in rekening brengen?

Nou, dat doen ze dus wel, kijk maar op je factuur. Plugsurfing, die achter het Kia-pasje zit, verlegt de btw, kennelijk hebben ze de keus. Verder zou ik es kijken op de site van de belastingdienst, zoeken onder 'btw verleggen binnen europa' 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook weer een factuur ontvangen over september/december/januari. Meeste laadsessies op de faktuur zijn bij mij in de straat, waar ik het meeste laadt.

KWh tarief klopt zowaar! 20 cent excl. BTW.

Maar heel veel laadsessies uit juni t/m december 2019 nog steeds niet gefactureeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Kreeg net fantastische factuur van Plugsurfing, over 12 laadsessies bij een en dezelfde paal, bij mekaar zo'n 360 kWh, alle laadsessies € 0,00. Totaal dus ook € 0,00. Zo zie ik ze graag! 

Zoals eerder gezegd, heb die laadsleutel opgezegd, gebruik nu de Ecotap laadsleutel, ook op hun app zijn de laadsessies bij die paal niet zichtbaar. Over gebeld, commentaar: ja, sommige netwerkbeheerders geven de data later door, hebben wij geen invloed op. (Zucht mijnerzijds).

We wachten af.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, Cabjo zei:

Kreeg net fantastische factuur van Plugsurfing, over 12 laadsessies bij een en dezelfde paal, bij mekaar zo'n 360 kWh, alle laadsessies € 0,00. Totaal dus ook € 0,00. Zo zie ik ze graag! 

Zoals eerder gezegd, heb die laadsleutel opgezegd, [...]

Ja, die laadsleutel zou ik ook opzeggen; wat moet je ermee...:roll:

Waarom eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ja, die laadsleutel zou ik ook opzeggen; wat moet je ermee...:roll:

Waarom eigenlijk?

Ik heb een zaak, en hou niet van dit soort geklooi, straks krijg ik in januari een factuur voor  een paar duizend, euro, geen zin in. En ik doe liever eerlijk zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. Dit is toch geen oneerlijke business? Ik zie (dat deel van) je punt niet helemaal.

2. Natuurlijk kunnen ze wel opeens iets gaan rekenen voor wat je verbruikt, maar ben je werkelijk bang dat ze ineens 2 euro per kWh gaan rekenen? Als je een zaak hebt moet je het ook zakelijk bekijken: je laadt een tijdje gratis en zodra je merkt dat het niet meer gratis is kijk je wat ze per kWh rekenen en of je daarmee door wilt gaan. Is het je te duur, dan moet je die laatste factuur middelen met al die voorgaande (nul)facturen en ben je nog steeds veel goedkoper uit dan met welke pas je anders dan ook had gekozen. Toch? Zo zou ik het tenminste doen.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Hippe lip zei:

1. Dit is toch geen oneerlijke business? Ik zie (dat deel van) je punt niet helemaal.

2. Natuurlijk kunnen ze wel opeens iets gaan rekenen voor wat je verbruikt, maar ben je werkelijk bang dat ze ineens 2 euro per kWh gaan rekenen? Als je een zaak hebt moet je het ook zakelijk bekijken: je laadt een tijdje gratis en zodra je merkt dat het niet meer gratis is kijk je wat ze per kWh rekenen en of je daarmee door wilt gaan. Is het je te duur, dan moet je die laatste factuur middelen met al die voorgaande (nul)facturen en ben je nog steeds veel goedkoper uit dan met welke pas je anders dan ook had gekozen. Toch? Zo zou ik het tenminste doen.

Dan zit ik anders in elkaar dan jij, ik vind nl van wel (oneerlijk).

 Het is net zoiets als je bij een pomp gaat tanken, en je ziet dat de teller het niet doet, die blijft elke keer op nul staan, zonder wat tegen de pomphouder (meestal franchise) te zeggen. Niemand een centje pijn zou je zeggen, maar A. zijn tank wordt wél leger en B jij doet iets waarvan je weet dat het niet in de haak is, ook al is het de fout van de ander, jïj steelt. Ik voel me daar niet prettig bij. En ik heb geen zin in eeuwigdurend juridies geharrewar met Plusurfing, want  dat zou het worden, als ik die Kia-laadsleutel zou blijven gebruiken, want  ik zou bezwaar maken tegen het tarief. Kia belooft in de app 24 cent incl, zij rekenen 28 cent ex.

Met de Kiasleutel rekenen ze ook nog 10 euro abb per maand, die betaal ik bij Ecotap niet, dus zoveel duurder ben ik niet uit (34 cent incl) bovendien ben je met een ecotaplaadsleutel veel goedkoper uit dan met de meeste andere passen/sleutels bij de snelladers in Ansterdam, die zíjn namelijk van Ecotap (37 cent per kWh).  Met de Kiasleutel is dat 53 cent bijvoorbeeld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, Cabjo zei:

Het is net zoiets als je bij een pomp gaat tanken, en je ziet dat de teller het niet doet, die blijft elke keer op nul staan, zonder wat tegen de pomphouder (meestal franchise) te zeggen.

Dat vergelijk gaat mank op een nogal essentieel punt. Je zegt zelf:

19 uur geleden, Cabjo zei:

Kreeg net fantastische factuur van Plugsurfing, over 12 laadsessies bij een en dezelfde paal, bij mekaar zo'n 360 kWh, alle laadsessies € 0,00. Totaal dus ook € 0,00. Zo zie ik ze graag! 

Dus, om je voorbeeld te hanteren: Je tankt, gaat naar binnen om af te rekenen en ze zeggen je niet alleen dat het nix kost, ze geven je zelfs een factuur mee waarop €0,00 staat! Nou, veel eerlijker kun je het toch niet krijgen? Je woorden “zonder iets tegen de pomphouder te zeggen” lijken dus niet erg overeen te komen met de situatie die je zelf beschrijft: de pomphouder weet er zeker van en geeft je er zelfs de factuur van.

Dit ziet er toch het zelfde uit als sommige andere situaties vorig jaar waarbij je voor een laag bedrag of zelfs voor nix kon laden en het overzicht dat ook gewoon aangeeft?

En wat vind je dan van Maingau, die 35 cent (of welke prijs dan ook) rekent bij een paal waarvan je weet dat de eigenaar het tarief op 79 cent heeft staan. Maingau moet het verschil zelf bijpassen. Vind je dat dan ook oneerlijk?

Sorry als ik het verkeerd zie, als ik ergens iets mis, maar ik zie je punt niet helemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maingau heeft gewoon een deal gesloten, daar is niks oneerlijks aan.

Verder zullen we het nooit eens worden, dus laten we er maar over op houden. Jij vindt jatten kennelijk prima, zolang je de ander maar kan verwijten dat ie niet goed geeft opgelet, ik niet.  Ik betaal liver voor geleverde diensten/ spullen.

Als ik als taxichauffeur een tientje wisselgeld te veel teruggeef, waardeer ik het ook als de klant mij daarop wijst.

aangepast door Cabjo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...
Zojuist, Steeck03 zei:

Bij mij in januari ook ongevraagd mee geleverd. Wel geactiveerd, maar nog nooit gebruikt. The New Motion (Shell recharge) werkt eigenlijk overal, maar een reserve kan zeker geen kwaad.

Die New Motion pas heb ik ook, maar die gebruik ik juist niet meer, omdat de KIA laaddruppel op de meeste laadpalen een lager tarief geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik alleen de Kia Laadpas icm het abonnement. Scheelt ruim 5 cent (ex btw) per KiloWatt en met wat ik per maand laad haal ik dat er makkelijk uit.
Ik laad namelijk alleen maar bij de publieke Pitpoint paal bij ons om de hoek  (Vind mijn voortuin te mooi om op te geven) ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 6 maanden later...

Voor mij is het nieuw maar ik begrijp dat ik mijn nieuwe E-Niro dus een laad druppel of pas krijg van PlugSurfing. Aangezien ik ook nog ANWB lid ben heb ik ook hun gratis laadpas maar aangevraagd zodat ik op vakantie meerdere mogelijkheden heb mocht 1 Kia-pas of -druppel niet werken. Of is dat inmiddels achterhaald?  

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tanski Let op: die laaddruppel van Kia krijg je niet zomaar; dat is niet standaard. Je moet er (tijdig!) expliciet om vragen, anders krijg je 'm niet, zo leert de ervaring van menig e-Nirorijder hier inmiddels. En ws alleen samen met de auto leverbaar, niet meer achteraf aan te vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 7-3-2021 om 17:41, Hippe lip zei:

@Tanski Let op: die laaddruppel van Kia krijg je niet zomaar; dat is niet standaard. Je moet er (tijdig!) expliciet om vragen, anders krijg je 'm niet, zo leert de ervaring van menig e-Nirorijder hier inmiddels. En ws alleen samen met de auto leverbaar, niet meer achteraf aan te vragen.

Afgelopen zaterdag de eNiro in ontvangst mogen nemen. Inclusief laadsleutel, zonder er om gevraagd te hebben. Misschien omdat de betreffende verkoper bij deze dealer zelf ook eNiro rijdt en hem gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Anderen ook de mail gekregen dat de Kia Plugsurfing app stopt na augustus? Ik betaal nu 10 euro vast per maand en omdat ik geen laadpaal voor de deur kan hebben, maak ik veel gebruik van openbare laadpalen met afgetopt tarief van 24 cent/kw. 

Ze schrijven vandaag dat er wel iets anders komt? Is beetje vaag.

Hierbij informeren wij u dat de Kia Public Charging-app en het door Plugsurfing mogelijk gemaakte online gebruikersportaal niet meer beschikbaar zullen zijn na 5 september 2021. Op deze datum wordt uw account gedeactiveerd en heeft u geen toegang meer tot de Kia Public Charging app en het gebruikersportaal. 
Eind augustus is er een nieuwe Kia-app voor u beschikbaar en ontvangt u een bericht van Kia met meer informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook de mail gehad. Staat bij mij ook nog iets ander. Ik heb de betaalde Kia pas met het gunstigere tarief: 

"Als u in Nederland geabonneerd bent op het maandelijkse Kia- abonnement, is augustus de laatste maand dat het abonnement beschikbaar is."

Ben heel benieuwd waar Kia mee gaat komen eind augustus..., maar op voorhand voelt dit niet goed.

Klinkt een beetje als toen KPN mij vertelde dat ze een prachtig alternatief hadden voor mijn ISDN lijnen die een paar jaar geleden opgeheven zouden worden. Bleek dat het "prachtige" alternatief mij maandelijks 30 euro extra zou gaan kosten. En een eenmalige investering van rond de 400 euro (nieuwe toestellen etc. etc.).

Ga in ieder geval op zoek naar een alternatieve pas. Heb New Motion / Shell als backup, maar dan betaal ik 10 eurocent meer dan nu met de Kia pas.

Lekker dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit kreeg ik net te horen via de chat met Kia.nl:

In augustus 2021 zal deze samenwerking worden overgezet naar het Europese platform van Kia: Kia Charge.
Kia Charge heeft een eigen laadkaart met een eigen mobiele smartphone app. Meer informatie over deze laadkaart en de nieuwe Kia Charge app zal in de komende periode worden gedeeld. Je zult hierover per e-mail of per post op de hoogte worden gesteld.


Tarieven zijn nog niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...