Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geacht forum,

sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro.

Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden.

Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen?

 

met groet 

Jan

Posted
4 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen .

Denk het ook. Als de UVO-app niet werkt, maar daarvoor probleemloos, kun je beter niets doen en het een paar uur later (de volgende dag) weer proberen.
Ook ik kon de 15e maar moeizaam contact maken met de auto. Was daarvoor en gisteren ook heel erg traag. Nu, zaterdagavond de 17e, werkt het weer lekker vlot.

Posted
Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nu werkt het weer bij mij . Verder niks gedaan alleen afgewacht .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Posted

Forum leden,

De dealer heeft geadviseerd om het een reset te doen, door indrukken van dit kleine knopje op het dashboard wordt ook de 4g verbinding opnieuw ingesteld.

Dat was voor mij de oplossing.

Ik kan weer via de app de status van de auto opvragen, zeer handig bij laden.

 

met groet en bedankt voor jullie hulp.

Jan

 

 

Posted

Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen.

Posted
2 uur geleden, Marc Fellman zei:

Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen.

hier werkt het nu wel dus lijkt echt aan jou voertuig te liggen dit maal . Rechts boven op je scherm van je navi wel uvo verbinding ? 

Posted

Nu wel weer, de eerste keer ging het "vanzelf"(?) over. Nu in het voertuig dus duidelijk dat UVO geen verbinding had. Vond het al vreemd dat de groene markeringen niet meer op de MAP getoond werden. Toen viel ook het TMC op maar activeren van UVO was niet mogelijk in de setup enkel na de reset via het knopje naast de volume/power knop.

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted
Op 17-10-2020 om 08:49, JanHeer zei:

Geacht forum,

sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro.

Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden.

Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen?

 

met groet 

Jan

 

Op 17-10-2020 om 08:49, JanHeer zei:

Geacht forum,

sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro.

Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden.

Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken.

iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen?

 

met groet 

Jan

P

 

Op 21-10-2020 om 20:16, Bram E-Niro zei:

hier werkt het nu wel dus lijkt echt aan jou voertuig te liggen dit maal . Rechts boven op je scherm van je navi wel uvo verbinding ? 

hoe reset je de UVO app?

  • 8 months later...
Posted

Sinds kort kan ik geen verbinding meer krijgen met het voertuig. Ik kom bij één van de oplossingen het volgende tegen:

De dealer heeft geadviseerd om het een reset te doen, door indrukken van dit kleine knopje op het dashboard wordt ook de 4g verbinding opnieuw ingesteld.

Waar op het dashboard bevindt zich dat knopje?

Posted (edited)

Hoi @Meijer, volgens mij zit dat gaatje net rechts van de aan/uit knop van de infotainment.

Update: plaatje erbij
 

reset.jpg

Edited by Michel_1970
  • Thanks 1
  • 3 months later...
Guest Peter Boermans
Posted

Ondervinden jullie ook update problemen van de app? Krijg al een week geen contact meer via de app 01b5c1ee828966ce15d4cb4ff44ffee6.jpg

Zie wel connected staan… maar helaas geen mogelijkheid om bijvoorbeeld climate control te bedienen… da’s wel balen nu met de kou

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted (edited)

Hier in Eindhoven geen probleem met KIA Connect, krijg gewoon contact met de Niro.

Wat kun je in jouw Niro zien? Heeft die een verbinding? De Niro staat niet toevallig in Connect op "Offline"?

Edited by Gerd Bartels
Guest Peter Boermans
Posted

Zal morgen … na het krabben… even kijken, maar volgens mij wel.. auto gaat morgen ook naar de dealer voor de 2e beurt; zal software update vragen en dit ook even aankaarten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Hier geen enkel probleem, klik voor ik vertrek op de ronde knop start climate control, dan vraagt mijn telefoon dat te bevestigen met mijn vingerafdruk en dan verstuurd de app de opdracht, paar minuten later is de auto keurig ontdooid en lekker warm🤩

Guest Peter Boermans
Posted

Vandaag de auto voor z'n beurtje bij de garage gehad - nieuwe update! heb weer breed scherm bij Apple Carplay ipv 2/3 Apple 1/3 Kia 👍

Daarnaast is de activatie van UVO ook weer geslaagd - vanochtend voordat de Kia in de garage stond paar keer geprobeerd zonder succes... meldt u bij een KIA Service Center ... hebben we dus gedaan😉 en volgens de monteur in de garage zou de update ook voor een stabielere connectie met UVO moeten zorgen!

Weer helemaal tevreden

Guest Peter Boermans
Posted (edited)
40 minuten geleden, zei Gerd Bartels:
Welke versie heb jij nu?

 

IMG_2359.thumb.jpg.340fba212a2572bdf6192987df7cfb4f.jpg

 

 

Edited by Peter Boermans
Foto uploaden

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...