JanHeer Posted October 17, 2020 Posted October 17, 2020 Geacht forum, sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro. Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden. Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen? met groet Jan Quote
Marc Fellman Posted October 17, 2020 Posted October 17, 2020 Ik had dat gisteren ook bijna de gehele ochtend maar heeft zichzelf opgelost. Misschien met een paperclip een reset doen en dan nog eens proberen? Quote
Bram E-Niro Posted October 17, 2020 Posted October 17, 2020 Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen .Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Flying_Dutchman Posted October 17, 2020 Posted October 17, 2020 4 uur geleden, Bram E-Niro zei: Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen . Denk het ook. Als de UVO-app niet werkt, maar daarvoor probleemloos, kun je beter niets doen en het een paar uur later (de volgende dag) weer proberen. Ook ik kon de 15e maar moeizaam contact maken met de auto. Was daarvoor en gisteren ook heel erg traag. Nu, zaterdagavond de 17e, werkt het weer lekker vlot. Quote
JanHeer Posted October 18, 2020 Author Posted October 18, 2020 Kan ik ergens de status van de servers checken? Ik heb ook de dealer om een reactie gevraagd. groet Jan Quote
Bram E-Niro Posted October 19, 2020 Posted October 19, 2020 Hier zelfde probleem zal wel aan de kia server liggen .Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkNu werkt het weer bij mij . Verder niks gedaan alleen afgewacht . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
JanHeer Posted October 19, 2020 Author Posted October 19, 2020 Forum leden, De dealer heeft geadviseerd om het een reset te doen, door indrukken van dit kleine knopje op het dashboard wordt ook de 4g verbinding opnieuw ingesteld. Dat was voor mij de oplossing. Ik kan weer via de app de status van de auto opvragen, zeer handig bij laden. met groet en bedankt voor jullie hulp. Jan Quote
Marc Fellman Posted October 21, 2020 Posted October 21, 2020 Vandaag maar eens een reset proberen, De app deed het een tijdje weer maar nu lijkt hij weer geen contact met de auto te krijgen. Quote
Marc Fellman Posted October 21, 2020 Posted October 21, 2020 Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen. Quote
Bram E-Niro Posted October 21, 2020 Posted October 21, 2020 2 uur geleden, Marc Fellman zei: Kreeg dus weer geen verbinding met de auto en op de korte rit vandaag zag ik dat de verkeersinfo ook niet getoond werd (en dat het op TMC stond). In de setup gerpobeerd om de UVO verbinding te activeren maar dat werkte niet. Reset gedaan en nu alles weer naar behoren. En ook via de app kan ik weer de info van de auto krijgen. hier werkt het nu wel dus lijkt echt aan jou voertuig te liggen dit maal . Rechts boven op je scherm van je navi wel uvo verbinding ? Quote
Marc Fellman Posted October 22, 2020 Posted October 22, 2020 Nu wel weer, de eerste keer ging het "vanzelf"(?) over. Nu in het voertuig dus duidelijk dat UVO geen verbinding had. Vond het al vreemd dat de groene markeringen niet meer op de MAP getoond werden. Toen viel ook het TMC op maar activeren van UVO was niet mogelijk in de setup enkel na de reset via het knopje naast de volume/power knop. Quote
Danny_57 Posted November 4, 2020 Posted November 4, 2020 Bij de volgende onderhoudsbeurt krijgen wij allemaal en gratis Kia paperclip als service Quote
Riorama Posted December 20, 2020 Posted December 20, 2020 Op 17-10-2020 om 08:49, JanHeer zei: Geacht forum, sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro. Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden. Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen? met groet Jan Op 17-10-2020 om 08:49, JanHeer zei: Geacht forum, sinds augustus tevreden bestuurder van de e-Niro. Handig vind ik de app die bij de auto gebruikt kan worden. Nu wel een probleempje, sinds donderdag 15 oktober kan de aap geen verbinding met de auto maken. iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn, kan ik dit zelf oplossen? met groet Jan P Op 21-10-2020 om 20:16, Bram E-Niro zei: hier werkt het nu wel dus lijkt echt aan jou voertuig te liggen dit maal . Rechts boven op je scherm van je navi wel uvo verbinding ? hoe reset je de UVO app? Quote
Meijer Posted August 24, 2021 Posted August 24, 2021 Sinds kort kan ik geen verbinding meer krijgen met het voertuig. Ik kom bij één van de oplossingen het volgende tegen: De dealer heeft geadviseerd om het een reset te doen, door indrukken van dit kleine knopje op het dashboard wordt ook de 4g verbinding opnieuw ingesteld. Waar op het dashboard bevindt zich dat knopje? Quote
Michel_1970 Posted August 24, 2021 Posted August 24, 2021 (edited) Hoi @Meijer, volgens mij zit dat gaatje net rechts van de aan/uit knop van de infotainment. Update: plaatje erbij Edited August 24, 2021 by Michel_1970 1 Quote
Meijer Posted August 24, 2021 Posted August 24, 2021 1 uur geleden, Michel_1970 zei: Hoi @Meijer, volgens mij zit dat gaatje net rechts van de aan/uit knop van de infotainment. Update: plaatje erbij 1 Quote
Meijer Posted August 24, 2021 Posted August 24, 2021 Hoi Michel, Bedankt! Het werkt weer. Top. 1 Quote
Guest Peter Boermans Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Ondervinden jullie ook update problemen van de app? Krijg al een week geen contact meer via de app Zie wel connected staan… maar helaas geen mogelijkheid om bijvoorbeeld climate control te bedienen… da’s wel balen nu met de kou Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gerd_NL Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 (edited) Hier in Eindhoven geen probleem met KIA Connect, krijg gewoon contact met de Niro. Wat kun je in jouw Niro zien? Heeft die een verbinding? De Niro staat niet toevallig in Connect op "Offline"? Edited December 21, 2021 by Gerd Bartels Quote
Guest Peter Boermans Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Zal morgen … na het krabben… even kijken, maar volgens mij wel.. auto gaat morgen ook naar de dealer voor de 2e beurt; zal software update vragen en dit ook even aankaartenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Kia pannenkoek Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Hier geen enkel probleem, klik voor ik vertrek op de ronde knop start climate control, dan vraagt mijn telefoon dat te bevestigen met mijn vingerafdruk en dan verstuurd de app de opdracht, paar minuten later is de auto keurig ontdooid en lekker warm Quote
Evert Mulder Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Had het gisteren ook. In de auto UVO opnieuw laten verbinden. Daarna probleem opgelost. Vanmorgen gewoon de climate control geactiveerd. Quote
Guest Peter Boermans Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 Vandaag de auto voor z'n beurtje bij de garage gehad - nieuwe update! heb weer breed scherm bij Apple Carplay ipv 2/3 Apple 1/3 Kia Daarnaast is de activatie van UVO ook weer geslaagd - vanochtend voordat de Kia in de garage stond paar keer geprobeerd zonder succes... meldt u bij een KIA Service Center ... hebben we dus gedaan en volgens de monteur in de garage zou de update ook voor een stabielere connectie met UVO moeten zorgen! Weer helemaal tevreden Quote
Guest Peter Boermans Posted December 22, 2021 Posted December 22, 2021 (edited) 40 minuten geleden, zei Gerd Bartels: Welke versie heb jij nu? Edited December 22, 2021 by Peter Boermans Foto uploaden Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.