Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v.  een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. 

Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. 

Ik vermoed dat dit toch te maken heeft met verschillende modeltypes:
- mijn my21 modelnr. DEAE.S5BLC.AEU
- het my22 modelnr. van de update: DEBE.S5BLC.AEU

Wie weet hier meer van?

18CE0163-8DA7-459E-A8D7-7C8998D1EFB4.jpeg

Posted

Hier hetzelfde probleem en ook dezelfde melding in het display.
In mijn MY21 heb ik de november update 2021 toentertijd van de MY22 geladen, en dat werd wel geaccepteerd. Jammer dat dit nu niet mogelijk blijkt te zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Posted

Welke usb stick gebruiken jullie om te updaten?

Mijn Transcend 3.0 64Gb stick wordt door de navigator software niet herkend. Zowel op Fat32 als op ExFat geformatteerd, maar dat maakt niet uit.

Een kleinere16Gb stick wordt wel herkend, maar die is weer te klein. Het enige dat nu werkt bij mij is een 32Gb micro-sd in een usb-kaartlezer, maar de vorige keer duurde het updaten 3 uur. Waarschijnlijk omdat de micro-sd een hele lage lees/schrijfsnelheid heeft.

Ik wil best een nieuwe 64Gb stick kopen, maar dan wel graag een die werkt.

Posted (edited)

Deze heb ik gebruikt zowel voor de vorige, succesvolle, update als nu….
Geformatteerd als exFAT.

CF05D96F-279F-4C2C-9FFF-2DEE824B731D.jpeg

Edited by rob2u
Posted

Herkent hij hem niet of vraagt hij bevestiging omdat hij denkt dat het een harde schijf is? Dat had ik namelijk maar ik kon daarna wel doorgaan.

Ik heb de update ook gedaan na afsluiten auto, dan mag hij van mij lekker zelf uitzoeken hoe lang het duurt.,

Posted

De Transcend usb wordt niet herkend. Zodra ik bijvoorbeeld de usb kaartlezer met micro sd kaartje aansluit, kan ik meteen kiezen om het naar de usb te kopiëren. Het ligt dus in ieder geval aan de Transcend usb.

Posted

Ik zie dat ze de laatste update zelfs weer van de site af hebben gehaald.
De meest recente is nu weer de versie van 12 november 2021

Posted (edited)
6 uur geleden, zei Marcel038:

Ik zie dat ze de laatste update zelfs weer van de site af hebben gehaald.
De meest recente is nu weer de versie van 12 november 2021

Als dat gebeurt is er meestal iets mis mee. Dan hoop ik maar dat niemand hier (of in elk geval zo min mogelijk) die update heeft gebruikt.

Iemand die ‘m wel geïnstalleerd heeft en die er al achter is of (en zo ja wat) er mis is?

Edited by Hippe lip
  • Like 1
Posted

Ik heb hem een paar weken geleden geïnstalleerd en tot nu toe is er niets mis mee, maar ik gebruik dan ook met name Android auto. Het enige nieuwe in de update was de OTA (Over The Air update) optie die werd toegevoegd aan de MY22 Gen5W units.

Ik hoop/verwacht dat ze voorbereiden is op de nieuwe update. Waarom ik hem al verwacht had? De november update in Amerika was op 08-11-2021 en in Europa was op 12-11-2021. De laatste update in Amerika was op 28-04-2022 en in Europa wachten we nog. Hij staat op nog geen één EU site
https://update.kia.com/EU/E1https://update.kia.com/EU/E2https://update.kia.com/EU/NL en andere landsextensies.

Posted
30 minuten geleden, zei Bart Burger:

Ik heb hem een paar weken geleden geïnstalleerd en tot nu toe is er niets mis mee, maar ik gebruik dan ook met name Android auto. Het enige nieuwe in de update was de OTA (Over The Air update) optie die werd toegevoegd aan de MY22 Gen5W units.

Ik hoop/verwacht dat ze voorbereiden is op de nieuwe update. Waarom ik hem al verwacht had? De november update in Amerika was op 08-11-2021 en in Europa was op 12-11-2021. De laatste update in Amerika was op 28-04-2022 en in Europa wachten we nog. Hij staat op nog geen één EU site
https://update.kia.com/EU/E1https://update.kia.com/EU/E2https://update.kia.com/EU/NL en andere landsextensies.

Ah, jij hebt die OTA dus ook al.

Je bent de eerste die ik lees hier die het heeft, of heb ik er overheen gelezen?

Ik startte net een apart draadje over de OTA.

Posted
13 uur geleden, zei Hippe lip:

Ah, jij hebt die OTA dus ook al.

Je bent de eerste die ik lees hier die het heeft, of heb ik er overheen gelezen?

Ik startte net een apart draadje over de OTA.

Naja hebben. Het wordt genoemd bij de instellingen, in het rijtje bij het software versie nummer. Er staat enkel dat ik geen subscription heb, wat zo is, al zou het eerste jaar gratis zijn.

Ik heb dus ook nog geen update OTA binnen gehad.

(Helaas staat de auto nu bij de dealer, dus kan niks voor je controleren. Koelvloeistof leiding lek ivm marterschade bij 20.000km. En de leiding is in backorder ) 

• 9 months later...
Posted
On 5/11/2022 at 6:09 PM, rob2u said:

Omdat ik in de toekomst over-the-air updates wil gaan gebruiken probeer ik de nieuwste update (software apr22, kaart nov21) te installeren op mijn my21 e-Niro m.b.v.  een geschikte USB stick, de versie die wordt aangegeven op de update site van Kia is my22. 

Ondanks dat ik heb gelezen dat er geen verschil is tussen de software versies van my20 en my22 (er is geen software specifiek voor my21) kan ik deze versie niet installeren, zie foutmelding. 

Wie weet hier meer van?

gebruik MY'20

• 3 weeks later...
Posted
Op 11-5-2022 om 18:09, zei rob2u:

Wie weet hier meer van?

Als ik me niet vergis is er (qua software in elk geval) geen MY21. Dat is dan dus een MY20 en die update zou moeten werken.

@rob2u Heb je dat ook al geprobeerd?

Posted

Nee, heb ik niet geprobeerd want ik heb al enige tijd geen Kia meer!
Rij nu in een Ioniq 5, een geweldige auto!

• Like 1