Jump to content
RuudHo

Lege 12 Volt accu

Recommended Posts

Toegegeven, in deze Corona-tijd rijd ik een stuk minder dan normaal, maar mijn e-Niro staat toch nooit meer dan een paar dagen stil. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn auto kwam en merkte dat die nergens op reageerde. KIA service gebeld en de monteur die langskwam wist me te vertellen dat ik te veel korte stukjes zou rijden en dat je toch echt minstens iedere week wel een stuk van een uur zou moeten rijden om te voorkomen dat de 12 Volt accu leegraakt.

Ben ik erg "afwijkend" als mijn mond openviel van verbazing over deze opmerking? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar verhaal. Die van mij had na drie weken stilstaan nog geen probleem. Wel heb ik een keer één van de drie 'laadlampjes' zien branden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt wel raar... Hoe vaak sta je aan de laadpaal?
Als ik me goed herinner wordt bij het laden van de auto ook de 12v accu bijgeladen..

Sent from my Pixel 4 XL using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik thuis de granny charger en mijn accu komt maar zelden onder de 50%.

De dealer vertelde dat ze het KIA-connect systeem hadden voorzien van nieuwe software, omdat die soms wel eens actief bleef.... (niet dat het verhaal daar veel begrijpelijker van wordt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RuudHo Je hebt toch hoop ik wel de “Hulpaccu laadfunctie” (zie instructieboekje, pag. 5-61) aan staan? Dan wordt je 12V accu automatisch opgeladen uit je rij-accu, mocht dat nodig zijn. Tenzij er een flinke gebruiker aan blijft staan en die bijlaadfunctie in korte tijd te vaak wordt aangesproken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn auto staat nu bij de dealer met hetzelfde probleem. Afgelopen woensdag stond die met een lege accu. En vrijdag weer. Nu staat de auto sinds zaterdag bij de dealer. Ben benieuwd of hier iets uit komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Twee keer kort achter elkaar had ik ook last van een lege 12V-accu en kocht toen maar zo'n jumpstarter. Ik koos de Noco Genius GB40 bij bol.com 
https://www.bol.com/nl/p/noco-genius-gb40-booster-jumpstarter-12v-1000a/9200000058500987/?bltgh=nsWrQAMn2jiDZiYX1vFM-A.1_30.39.ProductImage

En het werkt inderdaad: sinds ik dat ding in de auto heb liggen heb ik nooit meer last van een lege accu 8);)

Edited by Hippe lip
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevalletje draadloos laden?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PHEV Niro, had ik niet uitgezet en na 3 uur radio aan was ook mijn accu leeg.  
Ook nu rijdt ik nog geen 5 minuten naar werk, dus zal er rekening mee moeten houden dat dit te kort is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Stampbeugel
      Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 
      Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .
      Is dat normaal. 
      Doe ik iets verkeerd.
       
    • By mcl
      Hallo,
      Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom.
      Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu?
      Groet,
      Martin
       
    • By KiaMetMia
      Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km.
      Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots:
      https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0
      Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt worden in de winter? Of moet ik me zorgen gaan maken over de kwaliteit van mijn Accu? Ik laad altijd op aan een normale laadpaal aan in de buurt met wisselstroom...
       
       
       
    • By Quincy
      Hoi allemaal!
       
      Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Niro uit 2017. Maar sinds de koude maanden zijn aangebroken heb ik alleen maar problemen met mijn accu. Ik heb ondertussen twee keer met een lege accu gestaan. Na het opstarten met een jump starter werkt het allemaal prima maar gisteren stond ik alweer met een lege accu. ANWB heeft een ‘accu check’ gedaan en hun zeggen dat de accu nog goed werkt en dat het vervangen van de accu geen verschil zal maken. Ik rij dagelijks langere stukken dus dat moet het ook niet zijn en ik heb verder geen externe verbruikers.
       
      Vandaag contact gehad met een Kia dealer en zei zeggen dat dit een bekend probleem is en dat ik mijn auto maar aan de gang moet krijgen met een jump starter. Helaas heb ik namelijk geen accu reset knop. 
       
      Meer mensen hier problemen met de accu gehad? 
    • By David3295
      Dag Kia rijders,
      Sinds een maand ben ik trots bezitter van een Kia Rio 1.2 Super Pack uit 2012. Al vrij snel heb ik besloten een Witson radio aan te schaffen met Android 10, deze zal komende week aankomen. Afgelopen weekend heb ik ook een subwoofertje gekocht, de Kenwood KSC-SW11. Niks bijzonders, maar ben ook totaal geen audiofiel.
      Vandaag ben ik alvast begonnen met het installeren van de subwoofer onder de passagiersstoel. Ik heb de remote, massa en schakeldraad al aangesloten en weggewerkt. Nu moet ik nog het ingaande signaal en de positieve pool aansluiten. Het signaal komt wel als de Witson unit binnen is, daar ben ik niet zo bang voor. De voeding heb ik echter problemen mee. Ik had enthousiast bedacht dat ik wel even een draad tussen de accu en de subwoofer zou trekken (Afgezekerd uiteraard). Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het erg veel moeite wordt.
      Tijdens het zoeken naar een alternatieve manier kwam ik in het zekeringenbord een groepje tegen voor stoelverwarming waar een zekering in zit. Deze optie heb ik echter niet, maar beide pootjes van de zekering zijn aangesloten. Loopt er al een kabel voor de stoelverwarming naar de stoelen, ook als een Rio de optie niet heeft? Het zou namelijk perfect zijn, want ik zoek een vrije groep die minimaal 15A aankan.
      Iemand enig idee?
×
×
  • Create New...