-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Helemaal mee eens, mede omdat het systeem vooral slimme voordelen biedt voor Kia Nederland zelf. De marketinginformatie ("statistische analyses") die zij hiermee vergaren over de Kia's in de "Kia database" en die zij mogen gebruiken is immers ook geld waard. Leest het "privacy statement conneceted services" maar eens goed na. Wat denk je van persoonsgegevens, rittenhistory, live kilometerstanden? Jouw gegevens worden door Kia gebruikt voor het ontwikkelen van nieuwe producten. En daar betaal jij ook nog voor!
-
Dat kaartje kan best interessant zijn voor een MiFi router in je Niro.
-
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de elektromotor "trekt" als je op de rem staat want dat zou immers niet energiezuinig zijn. Dat gebeurt pas als je de druk van de rem afhaalt (daar zit een druksensor in) en dan raken de remvoeringen inderdaad de remschijven nog.
-
Inderdaad, maar alleen op vakantie en dan meer ruimte nodig heb. Paar minuten werk met de 8 schroefjes. Daarbij een multiplex plaat op maat van de kofferruimte gemaakt voor de stevigheid met daarop inderdaad de kofferbak-schaal. Maar daarbuiten heb ik de dubbele bodem er wel in zitten omdat ik een gelijke laadvloer wel makkelijker vind en ook mijn trekhaak, Kia tas en kleine spulletjes in de dubbele bodem opsla zodat de kofferbak opgeruimd is.
-
Ik vind het wel een lekker geluidje
-
Ik gebruik het GPS trackersysteem dat je met je eigen smartphone belt en dat hierop dan reageert door een SMS terug te sturen met de locatie die op je mobiel met Google Maps wordt weergegeven. Er wordt dan ook geen data gebruikt maar SMS-tegoed. Ik gebruik zelf daarvoor een prepaid SIMkaartje van Simyo dat in heel Europa werkt met een tarief van €0,10 per SMS. Maar de Dekamarkt verkoopt prepaid kaartjes met een tarief van €0,05 per SMS Het opnemen van het telefoontje door de tracker kost uiteraard niets en voor een beltegoed van €10,- kun je dan 200 x de locatie opvragen. Zo vaak wordt mijn mooie Kia Niro nu ook weer niet gestolen. (En zo vaak ben ik ook niet dronken…). Het is een geheel onafhankelijk en zelfstandig werkend systeem en je hebt geen (duur) abonnement nodig bij de fabrikant of bij een locatie-provider. Je kunt alleen de huidige locatie opvragen en niet waar de auto de afgelopen tijd allemaal geweest is. Maar dat laatste kan ook niet met het Kia Connect systeem. Het systeem verbruikt maar weinig stroom en heb de tracker permanent direct aangesloten op de accu achterin mijn Niro (en nog nooit een lege accu gehad). De tracker heeft een ingebouwde accu en zodra iemand de tracker van de accu loshaalt dan stuurt de tracker automatisch een signaal naar het ingestelde gsm nummer. Verder kun je instellen dat de tracker een signaal geeft zodra de auto wegrijdt (bijv. diefstal). Maar bijvoorbeeld ook zodra er boven een vooraf ingestelde snelheid wordt gereden (ter controle voor als je de auto uitleent aan je broer of aan je kinderen…). Ik gebruik ruim een jaar deze en ben er tevreden over. Dit type heeft een zowel een interne als een externe GPS en GSM antenne. De beide externe antenne’s heb ik onder de (kunststof) achterbumper gemonteerd en dat werkt prima en heeft goede ontvangst, zelfs in parkeergarages. Maar ik heb hiervoor in mijn Rio een dergelijk systeem gebruikt zonder externe antenne’s en dat werkte ook goed, alhoewel niet in parkeergarages. De dergelijke systemen zijn er vanaf een paar geeltjes.
-
Dat noemen ze een schot voor open doel
-
Allemaal een prettig Kertsfeest en veilige Kia kilometers in 2018 (en nog jaren daarna..)
-
Het enige enigszins nuttige onderdeel, vind ik, is de GPS positie in geval van diefstal of mss als je de auto niet meer kan vinden in een dronken bui . Maar daarvoor het ik een los GPS-tracking systeempje ingebouwd dat werkt met een pre-paid simkaartje. Kan eenvoudig met mijn Smartphone de locatie zien op Google Maps. Dat werkt perfect en is veel goedkoper. Kia Connected Service is m.i. vooral interessant voor Kia.
-
Indien de efficiëntie van de lamp minder goed is geeft hij dus meer warmte af (bij dezelfde lichtopbrengst) en moet er meer en dus geforceerd gekoeld worden. Bij lampen met een betere efficiëntie (de lamp zelf geeft minder warmte af) is dat niet nodig en volstaat een passieve koeling met alleen de koelvin. De ventilator koelt alleen de koelvin van de lamp, niet de koplamp(behuizing) waardoor die circulatie niet anders is bij passieve of actieve koeling. Dat de doppen bij Xenon ook gesloopt moeten worden kan wel zo zijn, maar het is beter om bij LED de doppen origineel te laten als dat kan. Toch?
-
Mocht je een sloot in de buurt hebben, gooi je geld daar dan in. Zeker geen "Piggybag". Helpt niets, helemaal niets (getest in 2012).
-
Nu je het vraagt, ik heb niet zo veel met Apple. Bijna 30 jaar (ongeveer zelfde leeftijd?) gewerkt als elektronica ing. (ook ICT dus) voor en Japans bedrijf in apparatuur voor de Grafische Industrie). De tijd meegemaakt waar Apple groot is geworden door de muis wat handig is voor grafische toepassing. Niet dat Apple de muis bedacht had maar Apple heeft het idee wel slim opgekocht van de echte uitvinder. Veel technische problemen met Apple gezien en meegemaakt. Jij zult ook nog wel het “bommetje” herinneren op het Apple scherm dat regelmatig verscheen als de computer weer eens vastliep. Ook het idee van de Smartpone is slim ingekocht en Apple heeft zich vervolgens ontwikkeld als een zeer sterke typisch Amerikaanse marketingmachine die sterk inzet op image building waarbij ze zeer succesvol hun producten op de markt wist te zetten en mensen zelfs zover wist te verleiden dat de sukkels uren en zelfs nachten voor een winkel gingen liggen voor een te duur product. Maar dan “hoorde je er wel bij”….. Het lijkt op Volvo die jarenlang geadverteerd heeft dat ze de veiligst auto hadden. Als je eenmaal tegen een boom reed was dat misschien wel zo, maar de wegligging was met hun starre achteras ook zo dat je wel meer kans maakte om tegen die boom te rijden.... Of de Duitse auto's met hun opgebouwde image van "degelijke bouwkwaliteit" maar volgens alle statistieken (veel) meer technische problemen kennen dan Aziatische auto's. Zo heb je met een Audi volgens de ANWB statistieken 2,5 x zoveel kans op pech langs de weg dan met een Kia..... Die Marketing van Apple is op zich wel knap en ik zeg hierbij ook niet dat Apple technisch slecht is. Maar echt niet de beste. Laten we het verder maar over auto's en in het bijzonder over die mooie Kia's hebben. En om bij het onderwerp te blijven, ik heb zelf mijn S6 vervangen door een S8 en gebruik deze in de Niro voor Android Auto, onder andere voor de navigatie omdat de kaarten van de fabrieksnavigatie hopeloos achter lopen (dat zal nooit verbeteren) en Google Maps altijd wel volledig up to date is. Verder Spotify en het oplezen van Whatsapp berichten is een leuke opmerkelijk goed Nederlands "sprekende" gadget. En alles werkt zonder probleem.
-
Bij Aliexpress gekocht: € 1,29
-
Ik vind het juist jammer dat Android Auto niet via Wifi werkt. Ik gebruik Android Auto vooral voor de navigatie (altijd up-to-date) en Spotify. Met de Kia app wordt de Wifi automatisch ingeschakeld en dat geklooi met een kabeltje vind ik lastig en eigenlijk niet meer van deze tijd. Ook kun je voor Android Auto alleen de USB poort onder het dashboard gebruiken en niet die in de armsteun.
-
De hotspot wordt uitgeschakeld zodra je smartphone zelf verbinding maakt via WiFi (bijv. in je woning). Dat kan ook niet anders want hotspot is het verbinden van een WiFi apparaat via GSM (3G, 4G) en als je smartphone zelf de GSM verbinding verbreekt om via WiFi data binnen te halen kan dat niet meer. Zodra je smartphone dan weer verbinding maakt via GSM moet je inderdaad de hotspot weer aan zetten. Maar dat heeft dus niets met veiligheid te maken. En ook niet met Samsung.
-
Ik gebruik niet Duo SIM maar MB verdeler van T-Mobile. Die tweede simkaart is alleen voor data en dan kun je ook beide apparaten (smartphone en bijv. tablet) gelijktijdig gebruiken.
-
Deze zijn wel voordelig maar ik kies liever niet voor LED lampen met geforceerde koeling (ventilatortje achterop die koelt). Ten eerste is dit een mechanisch bewegend onderdeel dat slijt en dus een beperkte levensduur heeft waarbij de vraag is hoe dat is bij deze ventilatortjes is bij deze LED lampen van een toch onbekende kwaliteit. Maar het voornaamste verschil bij inbouw met niet-geforceerde koeling is de inbouwdiepte door het extra ventilatortje. Ik weet niet bij de Niro, maar ik heb Philips LED lampen ingebouwd in een Picanto (uitvoering met lens-koplampen zoals de Niro) en daar passen ze gewoon in de koplamp achter de standaard deksel zodat alles goed waterdicht blijft. De koelelementen zijn afschroefbaar en ook omgedraaid op de LED lamp te monteren (afhankelijk van de ruimte). Ik heb deze LED-lampen na inbouw laten controleren/afstellen bij de garage met hun meetapparatuur hiervoor. Afstellen was niet nodig (niet veranderd met deze lampen) en het lichtbeeld was prima. Niet onbelangrijk voor je mede-weggebruikers en later ook geen probleem bij de APK.
-
Misschien wel voor jezelf, maar niet voor een ander
-
Ik heb op de Mobis vertikaal afneembare trekhaak een oog op de uitklapbare stekkerdoos. Daar moet de breekkabel aan gehaakt worden. De breekkabel moet altijd aan een vast punt worden gehaakt en nooit aan het afneembare deel van de trekhaak. En ook zeker niet om de haak heen slaan!
-
Er zit een + aansluitpunt onder de motorkap bij de zekeringskast. In de gebruiksaanwijzing staat : Sluit eerst één klem van de startkabel aan op de pluspool van de zekeringkast en de andere klem op een metalen onderdeel (bijvoorbeeld het motorhijsoog) niet te dicht bij de zekeringkast. Maar ik neem aan dat het aansluiten van de kabels op de accuklemmen van de accu achterin ook kan.
-
Heb jij de Engelse versie?
-
Ben toch benieuwd welke die trekhaak dan gaat worden.
-
De Niro doet alles op zijn eigen wijze; schakelen, accu laden, benzinemotor erbij etc. etc. Soms willen we dat het anders zou moeten of denken we dat we het zelf beter kunnen. Schakelen wanneer wij dat handmatig zouden doen, elektromotor/benzinemotor regelen wanneer wij denken hoe het zou moeten. Maar ik schakel ook anders dan mijn echtgenote. Is dat fout? Of doe ik het niet goed? Ieder heeft zijn eigen rijstijl en ook de Niro heeft zijn eigen rijstijl. Net als bij je echtgenote, niet aan storen en gewoon genieten van de hybride Niro. Komt het allemaal goed. Ik ben mijn aanhanger in ieder geval nog nooit stil komen te staan langs de weg.
-
Wat voor telefoon? Android of Appel? En heb je het ook eens zonder wachtwoord geprobeerd ("open" netwerk)?