-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Helemaal mee eens. En gewoon respect voor een andermans/vrouws mening is een groot goed.
-
Dank voor je reactie. Het geeft echter (helaas) geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Kia adverteert inderdaad met 7 jaar garantie, echter er blijken vervolgens verschillende garanties te bestaan (bron “Mijn Kia”): Garantie Basis (2 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie Aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Carrosserie (12 jaar) en Garantie Accu (2 jaar). Waar valt de hybride accu dan onder? Ik zou graag zien dat Kia duidelijk aan haar klanten de duur en ook de voorwaarden communiceert van het specifieke hybride accupakket zoals bij welke accucapaciteit (laadvermogen) ontstaat recht op vervanging? De capaciteit van de cellen van accu’s lopen in de jaren terug. Zo geeft Mitsubishi bijvoorbeeld duidelijk de garantievoorwaarden aan (8 jaar garantie op het hybride accupakket en recht op vervanging bij 70% laadvermogen). Over de Niro zelf ben ik overigens zeer tevreden!!!
-
Even iets anders. Een mooi filmpje van Autoweek vanuit een Kia Niro: http://www.autoweek.nl/video/autoweek-allstars-2016-deel-5-kia-niro/
-
Dank voor je reactie. Ik heb gekeken op de site van Kia België en daar staat inderdaad ergens "7 jaar garantie die zelfs geldig is op de batterij". Ik vind dit wel een omweg hoor om degelijke informatie van Kia ergens "op schrift" te vinden. Gelukkig is er dit forum met adviezen! Maar wettelijk kan ik zeggen dat een vermelding op een buitenlandse website niet rechtsgeldig is in een ander land. Überhaupt is de rechtsgeldigheid van een website discutabel. En daar ik de Niro niet in België heb aangeschaft al helemaal niet...... Ik geloof wel dat Kia 7 jaar garantie ook op het accupakket wil geven, maar dit staat dus nergens officieel in de papieren en daar begrijp ik geen snars van. Wel dat de accu 2 jaar garantie heeft (geen 7 jaar dus). De "batterij" op de Belgische site kan ook als de standaard 12 Volt "batterij" (= Belgisch woord voor "accu"?) Uitgelegd worden. Kia geeft 7 jaar garantie en maakt daar terecht veel reclame over. Maar er zijn uitzonderingen die in de documentatie vermeldt worden waaronder bijvoorbeeld het audiosystemen en ook de "accu". Het hybride batterijpakket is ook een "accu" en daarom kan gezegd worden dat ook deze "accu" hieronder valt en er dus (maar) 2 jaar garantie zit op ook deze "accu".
-
Heb een Rio en een Niro. Bij de Rio (CC, geen ACC) komt het probleem bekend voor, maar ik los dat op om na het aansetten van de CC de ingestelde snelheid één tikje omhoog te zetten en dan klopt het wel. Bij de Niro met ACC kun je heel gemakkelijk de ingestelde snelheid in km/uur aflezen en deze exact aanpassen naar de snelheid die je wilt. Dat werkt bij mij super! Net als de rest van de auto overigens.
-
Het ligt aan mij, maar ik kan het ook op kia.com nergens (duidelijk) vinden... Maar belangrijker, ik kan het ook nergens vinden in de garantiepapieren van de Niro.
-
Beste forumleden, Eens Kia rijden en je wordt automatisch een fan! We hebben, na een Kia Rio, nu ruim 1 maand de Kia Niro en heb nog nooit een dergelijk fijne auto gereden! Ik heb inmiddels ook weer een account op "Mijn Kia". Ik kan echter nergens officiële Kia informatie vinden over de garantie specifiek van het (hoogspannings) accupakket van de Niro. De garantie informatie die bij de Niro staat is dezelfde als bij de Rio en ik neem aan ook dezelfde als bij alle andere Kia's. Kia spreekt in de garantie informatie over “Garantie basis” (3 jaar), Garantie Basis Plus (7 jaar), Garantie aandrijflijn (7 jaar), Garantie Lak (5 jaar), Garantie Carrosserie (12 jaar) en Garantie accu (2 jaar). Die 7 jaar Kia garantie is blijkbaar niet helemaal consistent. Zo staat er bij de Niro dus ook 2 jaar voor de accu, maar ik neem toch aan dat daarmee de garantie van de standaard 12 Volt accu bedoeld wordt. Het zal toch niet zo zijn dat Kia maar 2 jaar garantie geeft op het accupakket waar de concurrentie 8 jaar (Honda Civic hybride) tot levenslang garantie geeft op het accupakket? Misschien kijk ik niet goed, maar weet iemand dan waar de officiële Kia garantievoorwaarden van het accupakket te vinden is?
-
Het heet eigenlijk een MiFi router. Neem hem ook mee bij mijn reizen naar het buitenland (Amerika, Thailand, Japan). Dan een lokaal gekocht SIM-kaartje er in goedkoop internetten met maximaal 10 telefoons of laptops. Daar ga ik toch niet met de Niro naar toe.
-
Ik had nog een niet meer gebruikte Mifi-modempje liggen en heb bij T-Mobile op mijn huidige mobiele abonnement een MB-verdeler aangevraagd. Dat is een tweede simkaartje naast die van mijn mobiele telefoon waarmee je (tegelijkertijd) kunt verbinden met het 4G netwerk. Deze simkaart in de MiFi modem en op de 12 Volt van de Niro aangesloten zodat er altijd Internet verbinding is (zelfs als de Niro in de garage staat) en ook altijd TomTom live verkeersinformatie in het navigatiesysteem beschikbaar is, ook als er iemand anders de Niro gebruikt (echtgenote, kinderen). Er hoeft daarvoor niet steeds weer bij het instappen de Hotspot van een mobiele telefoon aangezet te worden en bovendien kan er eventueel ook altijd een laptop of tablet in de Niro met het Internet verbinding maken. Er wordt data gebruikt uit mijn telefoonbundel, maar dat is ook als je deze als Hotspot gebruikt. De extra dataverdeler kost bij T-Mobile € 4,95 per maand (naast de eventuele aankoop van een MiFi modem vanaf ± € 50,-) maar dat heb ik er wel voor over. Je kunt er ook een oude mobiele telefoon voor gebruiken.
-
Helemaal mee eens. Het valt me ook op dat er veel overeenkomsten zijn met mijn ervaring met de Niro tot nu toe. Zo heb ik er ook meteen bij aflevering door de dealer Michelin (in mijn geval 18 inch) CrossCimate banden onder laten zetten (meerprijs € 400,- en dat was het me dik waard gezien mijn ervaringen met deze superbanden onder mijn Kia Rio; bovendien geen extra velgen kopen en nooit meer wisselen) en hebben ook wij (goede) ervaring met de automaat van de Peugeot 107 van mijn echtgenote. Overigens is dat ook de reden dat ik absoluut op ziek was naar een moderne zuinige dsg-automaat) Verder is de navigatie beter dan in de Rio, maar minder dan de TomTom 6100 in de Peugeot. En verder ben ik 182 cm. en 117 kg…. En ook zeer tevreden
-
Heb drie dagen heerlijk door Zeeland getuft met de Niro op de navigatie. 1 x een doodlopende weg ingestuurd (maar er stond een bord dus daar ben ik niet ingetrapt) en 1 x de verkeerde kant op de snelweg opgestuurd (de oprit was nieuw aangelegd). Na 18 kilometer kon ik pas een afslag nemen om terug te rijden.... Maar verder alles prima hoor! De navigatie werkt verder goed en natuurlijk zijn er altijd voor- en nadelen. Maar het grootste gemis vind ik wel de oude kaarten waarsoor je soms (maar wel te vaak) verkeerd gestuurd wordt. Eigenlijk is dit essentieel bij een navigatiesysteem en ik hoop dat Kia dit ooit eens verbetert en bijvoorbeeld gewoon up-to-date kaartupdates via Internet versprijdt. Dat kan echt wel goed gaan gezien de ervaringen met een "ander" systeem. Zo dom is de gemiddelde Kia rijder toch ook niet in het huidige internet tijdperk?
-
Dat is bij "normale" auto's zo. Maar bij de hybride Niro wordt (in eerste instantie) toch niet afgeremd met de remschijven maar op de elektromotor die als dynamo geschakeld wordt? Met andere woorden, de auto remt dan af op de dynamo. Ik begreep dat de remschijven alleen gebruit worden bij sevig afremmen indien de vertraging op de dynamo niet voldoende is. Je kunt dat zien op je meter die extra "charge" aangeeft. Het voordeel van een hybride is daardoor ook dat je remmen niet zo erg slijten.
-
Ja, de banden passen op de velg. De dealer geeft waarschijnlijk de standaard bandenmaat aan omdat daar het typegoedkeuring voor is afgegeven. Maar binnen de marge (de ANWB adviseert binnen 2%) kan daar van afgeweken worden. Deze CrossClimates 235/45R18 zijn 1 centimeter breder (aan beide zijden dus 5 millimeter) en 4 millimeter hoger. Dat is ongeveer 1,2% groter dan de standaard maat. Het verschil in omtrek tussen de standaard 16” banden en de standaard 18” banden is overigens 1,1%.... De CrossClimate worden niet in de standaard 18” Niro maat gemaakt anders had ik die maat gekozen. Vredestein maakt de Quatrac inderdaad wel in de maat 225/45R18, maar ik ben zeer tevreden over de CrossClimate banden die ik ook al onder mijn Kia Rio had (en niet meer halfjaarlijks hoeven wisselen wat tijd en geld scheelt). Bovendien levert Kia Michelin banden onder de Niro en wellicht niet voor niets. Deze CrossClimates hebben energielabel “B” en de originele 18” zomerbanden energielabel “C”. Of dat ook zuiniger rijdt moet in de praktijk natuurlijk nog blijken en geen idee of dit wel meetbaar is, maar de wettelijke Europese bandenlabels zijn er ook weer niet voor niets. Daarnaast zijn de CrossClimates stiller (69 dB in plaats van 71 dB) en die ervaring had ik al met de CrossClimates onder mijn Kia Rio. Ik heb hieronder nog even de originele Michelin banden van de Niro en de CrossClimates in een overzichtje gezet: Bandenlabel: Merk Type Velg Maat Energie Veiligheid Geluid Michelin EnergySaver 16" 205/60R16 B B 70 Michelin CrossClimate 16" 205/60R16 C A 68 Michelin PilotSport 4 18" 225/45R18 C A 71 Michelin CrossClimate 18" 235/45R18 B A 69 Ik heb de Niro nu 1 dag en de CrossClimates bevallen mij prima! De rest van de auto overigens ook!!
-
We hebben hem!! Een prachtige Snow White! Hij rijdt heerlijk (natuurlijk...). En met de extra brede CrossClimate all-seasons 235/45R18 banden. Wegligging perfect, stil en niet meer wisselen. Ik zou er graag de foto's bij doen, maar het lukt me nog steeds niet om dat in dit forum voor elkaar te krijgen. Sorry.
-
Vanmorgen............
-
Gefeliciteerd! Nog 2 dagen.....
-
Ik heb gelukkig Android. Nog 2 dagen....
-
Helaas, ik moet wachten tot aanstaande woensdag......
-
Is er geen (standaard) limiet bij de RABO app van 1000 Euri's per week? Of heb je een wel heeeel voordelige deal afgesloten voor de Niro?
-
Dank je. Echter, ik kan het niet openen (en dus niet lezen) Of doe ik iets fout?
-
Weet iemand waar de nieuwste prijslijst van het vaste onderhoud van Kia kunt downloaden? Ik kan alleen de prijslijst van 2015 vinden. En de nieuwste lijst met de onderhoudsintervallen?
-
Zeer verstandig! Even vooraf de bank bellen om je limiet 1 dag te verhogen en geen risico meer voor overvallen of faillissementen! Ook “mijn” Niro is afgelopen vrijdag aangekomen met nog 2 trailers andere Kia's (de verkopen gaan goed!!). Ze worden gereedgemaakt op volgorde van verkoop. Begin volgende week gaat het plastic er af, de CrossClimate all seasons omslaan, de trekhaak eronder en de matjes er in en Nederland is een Snow White Pearl rijker. .
-
Nu de verbruikscijfers op dit forum tot 2 cijfers achter de komma worden berekend kan worden opgemerkt dat dat de omtrek van de 18 banden 225/45R18 1,1% groter is dan de 16 inch banden 205/60R16. Dit betekent dan dat de aangegeven kilometers van de 18 inch “langer” zijn dan die van de Niro’s met 16 inch. Met 18 inch kom je elke 100 kilometer dan ruim 1 kilometer verder…. En als een SportsLine of ExecutiveLine bijvoorbeeld 1 op 18,0 rijdt is dat, in vergelijking met de 16 inch Niro’s, te corrigeren naar 1 op 18,2. Een klein verschil, maar toch ets zuiniger…
-
Ik neem even aan dat je een Rio 1,2 CVVT hebt en het verbruik past wel bij mijn ervaring (nu 4,5 jaar). Ook ik ben geen wilde rijder en tank bijna altijd bij Tango. Meestal gaat er ruim 30 liter bij in de tank als die bijna leeg is. Ik denk niet dat de kwaliteitsverschillen van de benzine in NL zo groot zijn en geloof ook niet zo in de marketingverhalen dat een andere (meestal duurdere) benzinemerk of -type schoner is en/of (merkbaar) minder verbruikt. Het praktijkverbruik op travelcard (het meest betrouwbaar) is overigens 1 op 15,1 dus ook daarmee loop je redelijk in de pas.