-
Aantal Items
11027 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
218
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door bigwade
-
Wat een ongelofelijke bangmakerij zeg..schadeclaim, bij een 2e hands auto ? Kia kan gedurende de hele productie van de Rio de specificaties wijzigen en zelfs helemaal afzien van het "pretpakket". Dat mag, dat kan en daar zal geen Rio minder door verkocht worden. De auto houdt gewoon zijn 5 sterren certificaat en is geen komma minder veilig. Ook wat betreft inruil is een verwachte extra waardevermindering gewoon kul. Geen hond die naar die laatste 2% specificaties kijkt, het gaat dan om prijs, leeftijd, gereden km's en luxe, meer niet.
-
Ho stop.... Die award gaat wel mooi langs Jap's neus natuurlijk. Hij was nog niet uitgereikt, er was alleen een linkje aangeboden om dit draadje eens te lezen. Dat heeft Jap braaf gedaan en zijn leven direct gebeterd. Zo makkelijk krijg je die bokaal niet hoor
-
Welkom hier ! Zoals Smart al aan gaf mag die dealer beter zijn best doen. Ben ik even benieuwd waarom je de auto in België hebt gekocht. Is dat met BPM/BTW gedoe zoveel de moeite ? Laat eens weten.
-
@AlexVB, Jap heeft een 1.4….. @Jap, lid geworden 19:39.. boos bericht van 19:49, en niet voorstellen.. Lees je deze even door ? http://www.kiaclub.nl/topic/7034-de-auw-gurk/ Schamele 450 euro…. ? Tja in bonnen misschien wel maar er zijn al leden die dit gewoon op hun rekening hebben gekregen, zoals het hoort.
-
Hallo Elisabeth, welkom hier. Tja een Kia van 2000 is natuurlijk een museumstuk en de tegenwoordige dealers hebben waarschijnlijk geen zin zich te verdiepen in die oude techniek. Een aantal jaar geleden is er ook een behoorlijke dealer shuffle geweest en het kan best zijn dat waardevolle kennis van het oudere materieel is verdwenen bij de dealers. Ik zou eens bellen met KiaMNL te Breukelen en het probleem uitleggen. Misschien kunnen zij je verwijzen naar een dealer met kennis van zaken. Suc6 , veel plezier met je auto en laat eens wat plaatjes zien.
-
google even op bandenspanning+kia rio+winterbanden 2.2 is een prima spanning
-
Van school af gestuurd ?
-
Vanaf #113 is dit topic vervuiling. Huizebakker heeft een probleem en wil dat opgelost/uitgesproken hebben. Fair. Maar zullen we dit in het Kiaclubcafé voortzetten ? Moderator, kan alles na #112 weg of verhuisd worden ?
-
En het goede nieuws, zojuist ontvangen, dat Huizebakker weer net als iedereen gewoon weer mee kan praten. Gaan we nu weer verder met de oplossingen ? De auto-omruil met of zonder kosten is/blijft een lastige w.b. billenbloot-communicatie. De bonnen toestand is nu wel helder. Probeer Cash te krijgen ipv bonnen. We zij nu vooral benieuwd naar de resultaten van de rechtsbijstand clubs.
-
Wie gaat Kiske overklassen ? Wordt een beste klus….. Vrijdag wordt het aardig weer, doe er iets mee ! Oude Kia's zijn zeer welkom in de pictureflow !
-
Was tie met de hellinkjes in Duitsland achteruit gerold hoor Dat blok heeft niet zoveel koppel.
-
hèhè, dat kan dus niet hè... Jouw voorgangers hebben geen CC aan en daarom zit je ineens op hun bumper. De Sportage houdt echt braaf zijn snelheid hoor, al dan niet met gierende motor Ik werd er met de vakantie 2011 ook tamelijk gek van, met name in Duitsland. Met die bak en motor heeft de SP3 in de heuvels/bergen iig niks te zoeken.
-
Zie je Smart, Joyce2 heeft er toch kijk op...
-
Hé housop. Juist in die stads ritten met optrekken/stilstaan zou het moeten werken. net als die priussen Maarrr. dan moet je wel in de buitenwegen voldoende prik in je accu hebben opgebouwd. Ik heb nog een fles wijn staan (of ik ga een verse halen) voor de eerste die aantoonbaar middels foto's van km standen en tankbonnen een besparing van 10% haalt. Vaste route, week ISG uit, week ISG aan Nog gekker, voor 7% krijg je die fles ook.
-
Misschien dat, ons toplid w.b. verbruik, bigmac na de winter eens een cursus rechtervoet en meer wil geven.
-
Je staat wel vaker stil.. Als je de ideale mix van afstanden kan vinden is het leuk. NB je moet er natuurlijk niet speciaal voor gaan rijden
-
Eindhoven met zijn omgeving is heel erg Smart met z'n TU Smartest part van NL ahw.. Zou ik niet om lachen. Dat Dagblad, geen idee.. edit TU automotive (ook niet om lachen, daar komen héle grote vandaan) zit een dorp verder en heeft vast wat te melden w.b. die banden, ED pakt dat dan op.....
-
Dames, mocht het er niet op zitten.. Google eens op buitentemperatuurmeter+Conrad en zoek een handige Harrie om het er even in te zetten. We hebben hier ook een team "zware jongens" genaamd de pimpmasters. Die doen ook nog wel eens wat op speciaal verzoek.. (U heeft het niet van mij, btw)
-
Uit de Kia Web Shop De Removable Outdoor Temperature Control Unit (ROTCU) Kan op voorruit of zijspiegel middels zuignap 4,05 incl. sfeervolle zuignap en excl verzendkosten.
-
Daar is al een topic over: #1 Zoals Smart zegt, even googelen op "onderwerp+kiaclub.nl" en er gaat een wereld voor je open..
-
Een andere insteek: Dat heeft de import-Kia rijder, willekeurig iemand, met deze route bewust gedaan. Hij of zij heeft een auto uit het buitenland gehaald of er één bij import-dealers zoals Autosmeeing gekocht. Wetende dat dit géén NL auto is. Men gaat dus vooral voor de prijs, sommigen noemen het een aanbieding Niks mis mee, overigens. ±Eens/Zou kunnen Wiens klanten ? Importklanten zijn klanten van de Italiaanse, Belgische of Griekse importeur, waar de auto in beginsel voor geproduceerd is of de internationale autohandel die alleen maar units wil schuiven en het verder worst is. Wat heeft een NL importeur daar mee te maken ? NUL. Deze auto's worden immers buiten het KiaMNL kanaal verkocht. En waarom zou voor die klanten het door KiaMNL opgestarte systeem van MijnKia toegankelijk moeten zijn ? Ik zou het echt niet weten. Ga met je auto dan maar naar die importboer om daar je navi bij te laten werken, zou mijn gedachte zijn. Ik vind het een vreemde gedachtengang dat men vanwege aanbieding (en dus prijs) een niet NL auto koopt maar wel volledig aanspraak wil maken op de NL service van de NL importeur Ik heb het dan niet over garantie of onderhoud. NB voor de Belgen; service is gratis, onderhoud is wat anders. Het siert KCG beslist dat ze dit onderwerp bespreekbaar hebben willen en kunnen maken en we zullen zien wat er uit komt. Misschien ziet KiaMNL idd mogelijkheden en zijn de importrijders geholpen. Vanzelfsprekend is dit echter niet. Just my 2cts..
-
Beste jimplanken. Mijn SP3 pluspack 2.0 Automaat (2/1/2011) heeft ±32.000 gekost en heeft 24.800 euro opgeleverd na 1 jaar (18/1/2012) en 20.000km. Bij een particulier. In een iets betere tijd. Ik wens je veel succes. Ik vind je vraagprijs niet echt realistisch maar laat eens weten wat het geworden is als hij weg is.
-
Het is idd net hoe je het bekijkt. Importeur is in mijn ogen een groothandel die geen contact heeft met eindgebruikers, maar een relatie heeft met zijn dealers. Heb je iets met je auto is de dealer de 1e die je moet aanspreken. Daar heb je een overeenkomst mee. Garantie gevallen zullen altijd moeten worden uitgevoerd vanwege Europese wetgeving. De dealer doet dat braaf, factureert keurig naar de importeur die vervolgens de garantieclaim doorschuift naar Kia EU die de boel weer naar Korea stuurt. Het MijnKia systeem is een service, opgezet door KiaMNL. Ik heb geen idee hoe dat systeem werkt en of KiaMNL data-vervuiling toe staat, denk aan verkoop staten. Zoals je hebt kunnen lezen is KCG er met KiaMNL mee bezig en we zullen de resultaten binnenkort horen. Persoonlijk heb ik wat moeite met het idee het onderste uit de kan te willen halen (goedkopere import) en dan ook nog eens volledig service te verwachten van een partij waar je in beginsel geen zaken mee hebt gedaan. Ik heb in 1998 een Chevy Van gekocht via de paralel import. Auto kwam met km teller etc uit Canada. Van American Cars kreeg ik 1 jaar garantie. Dezelfde auto had ik in Utrecht bij een GM dealer kunnen kopen met een lelijke neus, lelijk plastic interieur maar dan met 3 jaar garantie. Ik heb de 1e genomen, garantie etc.. het zijn keuzes.. @Smart, u heeft gelijk, we wachten het af.
-
Wat vind je daar kortzichtig aan ? Elk land heeft zijn eigen importeur en een eigen organisatie. Auto's kopen en verkopen is in elk land nogal verschillend. Denk alleen al aan de zo "geliefde BPM", energie klassen etc. In Nederland heeft de Nederlandse importeur een "Mijn Kia" systeem opgezet. (Ik heb geen idee of er andere landen zijn die ook zoiets hebben, maar het lijkt een puur NL dingetje te zijn.) Waarom zouden buitenlandse Kia's die vanwege ongetwijfeld lagere prijzen toegelaten moeten worden tot dat systeem van de NL importeur ? Ik zou het werkelijk niet weten. KiaNL heeft die auto's hier niet op de markt gezet immers. NB stel je van het huidige MijnKia systeem ook niet te veel voor al schijnt het opgeleukt te gaan worden in de nabije toekomst. Het kan dan best zijn dat import auto's dan wel worden toegelaten. Ik zie zojuist dat tijdens het typen van dit bericht een post van KCG hierboven geplaatst is. We gaan het zien....
-
Je zal als Belg maar net ontslagen zijn bij de Ford fabrieken.. http://tinyurl.com/d5msvax http://tinyurl.com/d2qehfm