Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Buiten de belangrijke zaken (comfort, fijne motor, uitrusting, bouwkwaliteit etc etc) zijn er ook heel veel details die prettig zijn waardoor je je auto meer gaat waarderen. Welke vind jij prettig in je Picanto?

Posted

Wat ik heel erg fijn vind zijn de buitenspiegels die lekker groot zijn

Posted

Dat je ze  (nog) niet zoveel ziet op de weg.De Aygo daar struikel je over. Minstens 5 per straat te vinden.

Posted

Heb een superpack maar geen brillehouder.Hmm zal eens weer in boekjes kijken

Posted

Met stip: stoel.

Moet er wel bij zeggen dat hij op de laagste stand staat, dat is dan wel weer niet handig, maar anders zit ik teveel tegen de dakrand vóór te kijken, zeker bij verkeerslichten.

Graag had ik meer in- en ujitstapgemak gehad van een hoger geplaatste stoel.

Maar eenmaal erin is dit toch wel de beste stoel die ik ooit in een auto heb gehad.

Posted

* Ook de erg soepele stuurbekrachtiging (om in te parkeren) krijgt van mij extra punten.

* Interval ruitenwisser met veel interval standen. Werkt beter dan mijn vorige auto die een regensensor had. Vaak piepende rubbers op mijn raam gehad hoor...

* Verlichting die altijd automatisch uit gaat (bij vergeten) ook al heb je handmatig je verlichting knop aangezet op bijv. vaste stand dimlicht i.p.v. automatisch.

Moet er wel bij zeggen dat hij op de laagste stand staat, dat is dan wel weer niet handig, maar anders zit ik teveel tegen de dakrand vóór te kijken, zeker bij verkeerslichten.

Mee eens. Vind het "hoog" zitten gevoel prettig rijden, maar verkeerslichten betekent bukken :) en ik ben maar 1,74m kort

.....bekerhouderbakje voor-onder

Voor mij ook de goede stevige bekerhouders in het midden console die ook weg te klappen zijn voor meer ruimte indien nodig!

Posted

Ik onderschrijf de stoel: die zit lekker, alleen blijf ik als ik krap inparkeer regelmatig met  mijn rechter broekspijp achter de hendel van de hoogteverstelling hangen. Ga ik oplossen :P En een minpuntje dat je steeds vaker ziet is de stapsgewijze verstelling van de leuning: waar zijn die fijne draaiknoppen toch gebleven?

De verlichting vind ik ook fijn, automatisch, heerlijk!

De interval heeft mij te weinig standen: ik had op mijn Aygo zelf een VW-interval gebouwd: die is programmeerbaar ipv instelbaar en dat was fijn. Achter mis ik een interval (net als bij de Aygo).

De kofferbak waardeer ik dan weer wel enorm; lekker ruim voor wat ik gewend was.

En de achterbank: zit beter, beter bereikbaar, beter platklapbaar en volledige openende ruiten!

Posted

Zonnebrilhouder is per 1 juli 2012 uit alle pakketten geschrapt. 

Raar.. Die van mij is van mei 2012 en heb hem er ook niet inzitten.. ook heb ik geen 2 12V-aansluitingen zoals veel wel hebben.. Nouja, zal wel :P

Wat ik wel kan waarderen is de totale layout van de klokkenwinkel.. Je hebt niet het idee dat je in een A-klasse kleine auto zit.. Aygo / C1 / 107 stelt in vergelijking niets voor :o

Posted

Stoel: Moet er wel bij zeggen dat hij op de laagste stand staat, dat is dan wel weer niet handig, maar anders zit ik teveel tegen de dakrand vóór te kijken, zeker bij verkeerslichten.

Ik heb voor een paar euro bij Halfords een 'stoplichtkijker' gekocht; dat is een fresnellensje van kunststof waarmee je om de hoek kunt kijken. Ik heb deze middendoor geknipt en de helften links en rechts van mijn achteruitkijkspiegel geplakt. Op de foto heb ik aangegeven waar het linkerlensje zit (paars) en hoe je het stoplicht ziet in het echt en hetzelfde stoplicht via het lensje.

post-4422-0-94527700-1369679000_thumb.jpg

• Like 1
Posted

Raar.. Die van mij is van mei 2012 en heb hem er ook niet inzitten.. ook heb ik geen 2 12V-aansluitingen zoals veel wel hebben.. Nouja, zal wel :P

Correctie op mijn eerdere bericht: Per 1 januari 2012 zijn de volgende opties geschrapt: Actieve hoofdsteunen, zonnebrilhouder en de asbak met aansteker. Ook de 15 inch velg is toen vervangen voor de 14 inch. Toegevoegd zijn de in kleur gespoten buitenspiegels en deurgrepen vanaf het Comfort Pack. De pakketnamen zijn toen ook veranderd van Exterieur Pack en Style Pack naar Plus Pack en Super Pack. Zijn we weer helemaal bij  :-)

Posted

Tja,, er zijn echt heel veel details waar ik erg blij mee ben.

- Die lange deuren! Doordat de deuren zo lang zijn kan ik veel beter naar achter/naast mijn auto kijken want ik heb vrij lange benen en mijn stoel zit helemaal naar achteren. Daar had ik zeer veel last van bij o.a. Aygo, daar keek ik zo naar grijze grijze blok tussen twee deuren aan. 

- Ja die stoelen he, al is deze mijn eerste auto, ik heb nog nooit betere stoelen gehad! 

- LED verlichting! Super mooi!

- Zo veel meer!

Correctie op mijn eerdere bericht: Per 1 januari 2012 zijn de volgende opties geschrapt: Actieve hoofdsteunen, zonnebrilhouder en de asbak met aansteker. Ook de 15 inch velg is toen vervangen voor de 14 inch. Toegevoegd zijn de in kleur gespoten buitenspiegels en deurgrepen vanaf het Comfort Pack. De pakketnamen zijn toen ook veranderd van Exterieur Pack en Style Pack naar Plus Pack en Super Pack. Zijn we weer helemaal bij  :-)

Tja... ik merk geen 'reet' van die actieve hoofdsteunen, ik heb de versie van eind 2011. 

Blij dat ik 15" heb, oogt veel beter dan 14".

Posted

Tja... ik merk geen 'reet' van die actieve hoofdsteunen, ik heb de versie van eind 2011.

Ik hoop dat je dat nooit merkt: is een veiligheids-item; de hoofdsteunen komen naar

voren bij een aanrijding van achteren om de kans op een whiplash te verkleinen.

Als ik me niet vergis is per januari 2012 ook de knie-airbag geschrapt.

Mijn Pica is nog een 2011 die geleverd is in 2012, dus ik heb het nog wel allemaal :-)

• Like 1
Posted

Zeer leuk initiatief SHEDAI, dit topic.

Mijn positieve punten:
- LED remlichten (echt heel scherp en tof)
- LED richtingaanwijzers in de spiegels.  (vooral in het donker ziet het er erg gaaf uit, ik kijk nog regelmatig opzij als ik mezelf af zie slaan in het donker.. in bijvoorbeeld winkelpanden)
- LED dagrij verlichting:  zeer scherp en maakt hem echt luxe.

- Bi-xenon 4300k bij nacht ... :tt1::   naderhand ingebouwd en echt een genot voor mensen die veel savonds en of veel in het donker rijden tijdens wintersport.
- Keyless-GO   (al zoveel profijt van gehad, de key in je broekzak en je kunt alles doen zonder de key nodig te hebben echt geweldig)
- De start-knop  (al veel mensen gehad die het echt super tof vonden)

Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, het is echt een ontzettende kanjer wat betreft prijs/kwaliteit verhouding :tt1: 

ps: voor de rest ben ik het eens met alle punten die hier omschreven worden en ja... ik ben stiekem zeer blij dat ik ze nog steeds zo weinig zie hier in Twente,... moet er echt niet aan denken om ze op iedere hoek van de straat tegen te komen bah!)

• Like 1
Posted

Haha, die van mij kwam ook op 14" van de boot... Gelukkig wou de dealer ze kosteloos omruilen voor de 15" :D

Posted

Wat ik waardeer is de automatische verlichting, geen omkijken naar. De stoelen zitten ook goed. De auto is heerlijk stil.

Wat ik minder waardeer is dat de stoelen niet in dezelfde stand terug komen als er iemand achterin moet zitten(heb een driedeurs)

Posted

Led dagrijverlichting, automatische verlichting, 1x drukken raam geheel dicht of open en de usb aansluiting.

minpunt: achterbank neerklappen, dan kunnen de voorstoelen niet meer op de achterste stand.

Posted

Ik vindt de stoelen erg lekker zitten, ze zitten beter als mijn Clio uit 2006. Het vermogen van de 1.2 is ook wel redelijk te noemen en kom goed mee met het dagelijkse verkeer en loopt ook nog 185 op de gps in Duitsland, toegeven de weg liep iets af naar beneden maar dan nog. De radio en dan voornamelijk de USB werkt ook supper handig, alleen dat geluid. De lichte die automatisch uit en aan gaan als je uit en instapt. De elektrische ramen achter plus spiegels. ALs laatste toch wel het geluidsniveau, wat gewoon goed te nomen is voor een auto uit deze klasse.