Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik wil mijn standaard 7 inch navigatie vervangen door een 8 inch android.systeem.

Dit systeem heb ik al binnen, alleen de stekkeraansluitingen passen voor geen meter.

Het is wel voorzien van canbus, maar ik kom er niet uit.

Weet iemand misschien of er hiervoor een adapterbekabeling bestaat?

Of evt. een inbouwstation die het aan kan?

Fred

Geplaatst

Zie geen plaatje van de kabelset. Mss kun je een foto'tje posten. Maar ik heb het vermoeden dat er een iso setje bij zit ipv voertuig specifiek. In dat geval heb je nog een verloopsetje nodig.

Geplaatst
Stief, op 16 Jan 2014 - 23:00, zei:

Zie geen plaatje van de kabelset. Mss kun je een foto'tje posten. Maar ik heb het vermoeden dat er een iso setje bij zit ipv voertuig specifiek. In dat geval heb je nog een verloopsetje nodig.

Denk inderdaad dat ik zo'n verloopsetje nodig heb. Enig idee waar te verkrijgen?

Zal proberen morgen een foto te posten

Geplaatst

Bij de gemiddelde car hifi shop kun je ze waarschijnlijk wel vinden of bestellen. Maar als je even op internet zoekt vind je ze vast voor heel veel minder.

Geplaatst
Murcielaygo, op 17 Jan 2014 - 10:02, zei:

Was de 7" radio wel van Kia en niet van Pioneer ofzo?

In dat geval ZIT er waarschijnlijk al een verloop en moet je dat juist weghalen...

Het is de standaard radio/nav in de X-clusive. waarschijnlijk is dat een LG.

Hierbij een foto van de aansluitingen in de sportage.

post-13651-0-82566300-1389950563_thumb.jpg

Geplaatst

Die zwarte plug ziet eruit als een mini-ISO (C-blok) combinatie-plug, de blauwgrijze voedings-ISO.

De kleine grijze Fakra voor de antenne, de blauwe Fakra voor GPS, de platte grijze is waarschijnlijk USB

en de witte stekker zal voor alle specifieke dingen zijn zoals stuurwielbediening en dergelijke.

Ziet er in ieder geval NIET uit als de standaard stekkers die je nu tegenkomt in Kia en Hyundai.

Watvoor aansluitingen heeft je nieuwe radio? Waarschijnlijk is dat wel zo'n Kia/Hyundai-stekker.

Hopelijk is er een compatible kabel voor je te vinden, met zo'n allegaartje aan stekkers.

Geplaatst
Stief, op 16 Jan 2014 - 23:00, zei:

Stief, hierbij een foto van de kabelset van de 8 inch. Zoals je ziet, zal het niet erg passen.

post-13651-0-60656300-1389989276_thumb.jpg

Murcielaygo, op 17 Jan 2014 - 10:02, zei:

Was de 7" radio wel van Kia en niet van Pioneer ofzo?

In dat geval ZIT er waarschijnlijk al een verloop en moet je dat juist weghalen...

Zo te zien, moet ik alles weghalen en opnieuw beginnen, maar hoe.

Geplaatst
Stief, hierbij een foto van de kabelset van de 8 inch. Zoals je ziet, zal het niet erg passen.

attachicon.gifDSC_0335xx.JPG

Zo te zien, moet ik alles weghalen en opnieuw beginnen, maar hoe.

Kan t niet helemaal goed zien ivm belichting (kan de indeling in de stecker niet zien). Maar lijkt op de aansluiting zoals ie is op de standaard radio/cd/mp3 speler (zonder navi).

De standaard Navi heeft afwijkende aansluiting (zoals je zelf hebt gezien). Ik weet niet of je hier makkelijk verloop kabeltjes voor kunt vinden.

Alternatief is de verloopkabels zelf maken. Als het goed is staat er een sticker met de stecker en pinbezetting op je standaard Navi. Deze info kun je gebruiken om ze aan te sluiten op je nieuwe.

Overigens adviseer ik je niet te knippen in je orginele autobekabeling. Maar met pins of contra steckers te werken.

Geplaatst
Stief, op 17 Jan 2014 - 21:29, zei:

Kan t niet helemaal goed zien ivm belichting (kan de indeling in de stecker niet zien). Maar lijkt op de aansluiting zoals ie is op de standaard radio/cd/mp3 speler (zonder navi).

De standaard Navi heeft afwijkende aansluiting (zoals je zelf hebt gezien). Ik weet niet of je hier makkelijk verloop kabeltjes voor kunt vinden.

Alternatief is de verloopkabels zelf maken. Als het goed is staat er een sticker met de stecker en pinbezetting op je standaard Navi. Deze info kun je gebruiken om ze aan te sluiten op je nieuwe.

Overigens adviseer ik je niet te knippen in je orginele autobekabeling. Maar met pins of contra steckers te werken.

Beste Stief, bedankt voor het meedenken. Heb op het internet een pdf gevonden met het aansluitschema van deze nav.

Nu kijken of ik een inbouwstation kan vinden die me de contrastekkers kan leveren of de boel voor mij aansluit.

Waarschijnlijk en hopelijk meer ervaring dan ik.

Fred

Geplaatst

Kun je je nu voorstellen............

Hoe blij ik ben met de "losse" Stom Stom op een Brodit voor mamma (mijn vrouw)

Ooit zal er wel iets zijn dat zij kan bedienen, lees=vind het zelf ook niet altijd makkelijk!

Ik blijf dit topic nog wel even volgen hoor

Geplaatst

Afgelopen maandag bij een inbouwstation geweest. Zij wilden het wel voor me inbouwen.

Maar ik moest wel voor de stekkers zorgen die in het zwarte stekkerblok passen.

Anders werd het wel een lastige en dus dure klus.

Via een bevriende garagist deze gevonden en besteld.

http://www.metraonline.com/part/71-7304

Afwachten maar.

Fred

Geplaatst

Ben bang dat t niet de juiste kabel is. Als ik de stekkers op t plaatje zo zie zijn t de stekkers voor de de aansluitingen zoal ie is bij de standaard radio (zonder NAV) maar die heb je al op je nieuwe 8"

Geplaatst

Volgens mij zijn het WEL de goede; de nieuwe radio heeft de stekkers zoals een gewone radio zou hebben.

Daar passen deze dus in.

Mett deze stekkerset zijn de bestaande pluggen in de auto dus om te bouwen naar een set die in de nieuwe radio past.

Mijn tip zou wel zijn er een EXTRA stekkerset van te maken, dan kan je originele radio ook nog worden teruggeplaatst.

Maar dat zal aan de inbouwen zijn, hoe die dat doet...

Geplaatst

Haha dan zijn het wel de goede stekkers en hebben we het over hetzelfde.

Ik dacht dat hij contra stekkers voor de auto zocht en die van de radio wilde aanpassen/ knippen.

Ik zou persoonlijk niet knippen in de orginele stekkers die uit de auto komen. Die van de radio vind ik minder spannend om door te knippen of aan te passen.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik ben helaas niet verder gekomen met m'n project. Bij div. inbouwstations geweest, maar niemand kon me verder helpen zonder te solderen of te knippen in de bedrading. Ook via het internet geprobeerd om bedradingsets te krijgen. Helaas. Ook nog bedrijven op het net gemaild met foto's van de stekkers of men hier een oplossing voor had maar daar werd niet op gereageerd. Dus ga de set maar te koop zetten.

Nog iedereen bedankt voor het meedenken.

Fred

Geplaatst

Waarom die angst voor aanpassingen aan de bekabeling?

Als je dat goed doet is daar helemaal niks mis mee!

Vroeger kon het zelfs niet anders, toen was er niks standaard en moest je alles zelf doen.

Zelf zou ik er met wat studie wel een poging aan willen wagen hoor. Moet je alleen naar Brabant afreizen...

Geplaatst
Murcielaygo, op 11 Mei 2014 - 19:57, zei:

Waarom die angst voor aanpassingen aan de bekabeling?

Als je dat goed doet is daar helemaal niks mis mee!

Vroeger kon het zelfs niet anders, toen was er niks standaard en moest je alles zelf doen.

Zelf zou ik er met wat studie wel een poging aan willen wagen hoor. Moet je alleen naar Brabant afreizen...

Leuk aanbod. Zou het zo doen, mits ik de originele nav. ook weer zou kunnen terugplaatsen.

Het probleem zijn sommige stekkers, die ik niet op het internet kan vinden.

Fred

Geplaatst

Hoi fred,

Je hoeft natuurlijk niet de oude stekkers af te laten knippen. Maar gewoon aan de bestaande kabels een nieuwe verbinden. Klein stukje strippen (niet doorknippen) en daar een ander kabeltjes aan solderen.

Zo kun je zowel je nieuwe als je oude unit aansluiten.

Vroeger was ik net als Murcielaygo niet zo huiverig voor het afknippen van originele stekkers. Maar tegenwoordig wil ik zoveel mogelijk in originele staat houden of terug kunnen brengen (al is het alleen maar voor de eventuele garantie).

Voor de duidelijkheid... afknippen van de originele stekkers zal ook werken hoor. Eventueel terug brengen in originele staat kan dan nog steeds (zolang je de stekkers nog hebt)

Gr,

Stief

Geplaatst

Leuk aanbod. Zou het zo doen, mits ik de originele nav. ook weer zou kunnen terugplaatsen.

Mijn idee zou zijn om de originele stekkers te laten zitten en een tweede set BIJ te plaatsen voor de andere navi.

Stekkers kan idd wat zoekwerk zijn, maar lijkt me wel te doen.

Ik heb zelf op deze manier jaren geleden een digitaal dashboard in mijn 100NX ingebouwd. Bij inruil van de auto kon ik de originele klokken zo weer terugplaatsen en de extra stekkerset demonteren en isoleren.

Geplaatst

Mijn idee zou zijn om de originele stekkers te laten zitten en een tweede set BIJ te plaatsen voor de andere navi.

Stekkers kan idd wat zoekwerk zijn, maar lijkt me wel te doen.

Ik heb zelf op deze manier jaren geleden een digitaal dashboard in mijn 100NX ingebouwd. Bij inruil van de auto kon ik de originele klokken zo weer terugplaatsen en de extra stekkerset demonteren en isoleren.

Idd.

Toevallig nog foto's van de digitale dash?

Moet een mooi gezicht zijn geweest. Zeker in die tijd.

Geplaatst

Beetje off-topic en ik heb er even geen echt goede foto van bij de hand, maar hier rechtsonderaan issie wel te zien:

profile-pic_040113.jpg

Snelheid in cijfers, toeren in een bargraph er omheen, links een bargraph voor de tankinhoud, recht een bargraph in dot-mode voor de motortemperatuur.

Ik had zelf een interface gemaakt voor de toerenteller en enkele controlelichtjes, van die laatste heb ik ok ALLE icoontjes vervangen,

zodat ik ontbrekende lichtjes toch had en lichtjes die in de Europese markt niet aanwezig waren voor andere dingen kon gebruiken.

Geplaatst

Ik heb de foto's nog eens bekeken en mijn aanbod blijft staan. Mijn oplossing zou zijn om een tweede

set stekkers in de splitsen op de bestaande bedrading waar nodig en verder met verloopjes te werken.

De oude navi kan dan sowieso altijd teruggeplaatst worden. Maar om de juiste materialen te regelen

moet ik dan wel sommige dingen wat beter zien. Als je interesse hebt PM me dan maar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...