Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Handmatig naar Climate control #DTV

Ga naar de oplossing Opgelost door xtra40,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemiddag,

In verband met het 'bloemetjes en bijtjes" verhaal waarbij wij het oefenen willen omzetten in het eggie zij we ons wat aan het oriënteren om de Rio in te ruilen voor een Sportage. (goed excuus niet?  :mrgreen: ) 

Nu heb ik een vraag in de categorie "Durf te vragen"

Wij missen op de Rio de climate control welke wij op onze vorige auto wel hadden dus in onze zoektocht naar een Sportage is dit iets wat we er wel graag op zouden willen hebben. Nu is dat niet in elk geval zo en kwam ik het volgende tegen op ebay:

http://www.ebay.com/itm/KIA-SPORTAGE-CLIMATE-HEATER-TEMP-CONTROL-SWITCH-11-12-13-97250-3W131BLH-NEW-OEM-/360816504128?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AKia%7CModel%3ASportage&hash=item540256ed40&vxp=mtr

( nu zal deze wss in Fahrenheit zijn dus zeker ongeschikt maar alleen even voor het idee)

Zou de handmatige airco om te bouwen zijn naar climate control met zo'n unit? Of zou er meer meegedaan moeten worden? 

Ik verwacht het zelf eerlijk gezegd niet dat het met alleen zo'n unit alleen klaar is maar misschien dat iemand het hier iets zinnigs over zou kunnen vertellen.......

Geplaatst

nou sta ik niet zo bekend om mijn zinnige antwoorden en kan over die climate control ook niets vertellen, maar omdat je begint met "bloemetjes en bijtjes" mocht je daar vragen over hebben ? dan zit hier de expert ;)

• Like 1
Geplaatst

De achterkant staat erop bij die Ebay advertentie, als je die van jou eruit haalt en naar de aansluitingen kijkt (of effe flink Googled naar zo 1 met de achterkant gefotografeerd) dan weet je precies hoe of wat...

Geplaatst

@Creative name:  Ik zou hem er graag willen uithalen maar er is 1 klein probleempje..... er staat hier nog géén Sportage voor de deur.....

@Jack_z: Dat bloemetjes en bijtjes gedoe heb ik nu wel aardig onder de knie..... maar als ik eens een vraag heb dan ben je de eerste....(die ik het niet vraag)

@xtra40: Dank voor het duidelijke antwoord. Ik had het zelf eigenlijks ook niet verwacht maar ik zat er zo eens over na te denken.

• Like 1
Geplaatst

nee hoor Xtra hij vroeg er specifiek om die Big Wade figuur, wij weten toch allang wie hier de pimpmasters zijn ;) er moet een knop met jullie naam komen :P

Geplaatst

Ik kan alleen maar zeggen,

Dat als je kijkt naar de nieuwe occasion (nieuw of gebruikt) .......

Let op de knop: Auto! (in de kachel bediening)

Als die er is, zit die er in :-)

Hier in onze SP3 aanwezig :clap:  (gebruik dit af en toe)

• Like 1
Geplaatst

Ik kan alleen maar zeggen,

Dat als je kijkt naar de nieuwe occasion (nieuw of gebruikt) .......

Let op de knop: Auto! (in de kachel bediening)

Als die er is, zit die er in :-)

Hier in onze SP3 aanwezig :clap:  (gebruik dit af en toe)

jij gebruikt ALLES af en toe :P maar ik begrijp dat de nieuwe helemaal prima bevalt. super

• Like 1
Geplaatst

jij gebruikt ALLES af en toe :P maar ik begrijp dat de nieuwe helemaal prima bevalt. super

Bevallen goed, het verbruik valt nog tegen hoor Jack!

Geplaatst

De "bedank" knop weet ik idd wel te vinden hóór!

Weet inderdaad wel waar ik op moet letten met de climate control. Ik was alleen benieuwd of het op zo'n simpele wijze te wijzigen was. Verwachte het ook al niet hóór! Maar blijf gewoon lekker verder zoeken/oriënteren naar een Sportage. Zit verder geen haast achter ofzo.  

• Like 1
Geplaatst

Bevallen goed, het verbruik valt nog tegen hoor Jack!

Welk verbruik kom jij gemiddeld op dan? Ik zit de laatste tijd ook met een schuin oog naar een SP3 te kijken, vind dat toch wat veiliger voor vrouw + kroost. Ze zijn allleen nog zo duur pfff...

Geplaatst

Welk verbruik kom jij gemiddeld op dan? Ik zit de laatste tijd ook met een schuin oog naar een SP3 te kijken, vind dat toch wat veiliger voor vrouw + kroost. Ze zijn allleen nog zo duur pfff...

1 je kan mijn (gem) verbruik terug vinden in het bovenste topic van de Sportage3 rubriek!

2 duur ja, maar .......... je gaat voor een nieuwe (2014 ff wachten nog dan) of voor een occasion!

En kijken naar....... mag altijd.

Geplaatst

Je kan beter doorzoeken naar een X-ecutive, die hebben standaard climate control.

Ik kom er nog wel genoeg tegen die als X-ecutive aangeboden worden maar geen climate control hebben. Dus of ze worden overgewaardeerd aangeboden of het is zit toch niet standaard op de X-ecutive. 

Geplaatst

Ik kom er nog wel genoeg tegen die als X-ecutive aangeboden worden maar geen climate control hebben. Dus of ze worden overgewaardeerd aangeboden of het is zit toch niet standaard op de X-ecutive. 

Dan is geen X-ecutive maar een X-tra of het is een importmodel. Vanaf begin productie is de X-ecutive altijd standaard uitgevoerd met 'dual zone climate control'. Dit komt uit de folder:

MEERUITRUSTING X-ecutive t.o.v. X-tra
Dual Zone Climate Control
Buitenspiegels verwarmd en elektrisch inklapbaar met geïntegreerd knipperlicht
Lederen stuurwiel en pookknop
Stuurwielbediening voor audio en cruise control
Regensensor
Parkeersensoren achter
LED dagrijverlichting
Mistlampen vóór met bochtverlichting
Bluetooth connectiviteit
17” lichtmetalen velgen met 225 / 60 R17 banden
Radiator grille, raamlijsten en deurgrepen in chroom

Dat was van 2010 t/m 2012.

Pas toen ze met de 'packs' uitvoeringen kwamen (2013) is er mee geschoven. De 'comfort pack' uitvoering (vergelijkbaar met X-ecutive) had alleen dual zone climate control als je het 'plus pack' er bij nam.

Die packs aanduiding is nou trouwens weer vervallen, het heet nu business line e.d.
Geplaatst

Sorry even off topic. Maar aangezien elmerblues de opties zo kon ophoesten... iemand toevallig de lijstjes compleet van de sp3 uit 2012. Als het kan ook de prijslijst. Ik kan ze zelf alleen vinden van 2010 en 2013.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...