Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames heren, het overkomt ons iets te vaak dat de auto's van het slot af zijn terwijl deze naast ons huis staan in de veronderstelling dat beiden zijn afgesloten.

Met de i10 komt het regelmatig voor als we de sleutel pakken om naar boven te gaan dat we hem juist ontsluiten. ( dat ligt aan het sleutel ontwerp )

Bij mijn Canta de Lux vergeet ik regelmatig na de derde boodschappentas het ding op slot te doen

omdat je bezig bent met die boodschappen....

Beide auto's hebben CV maar is er een 3party leverancier die er voor kan zorgen dat na 5 min. inactiviteit de auto sowieso op slot gaat ?

Volgens mij had ik dat in mijn SP3 maar weet dat niet zeker meer.

Herkennen meer leden dit ?

.

Geplaatst

Volgens mij zijn er genoeg redenen te bedenken om een auto niet automatisch op slot te laten gaan als de deur eenmaal open is geweest ;)

Maar ik laat mn spiegels ( van mn SP3) inklappen bij op slot.

Zo hoef ik alleen naar mn auto te kijke om te zien of ik m wel op slot heb gedaan of niet als ik weer eens in een vergeetachtige bui ben ;)

Overigens automatisch op slot na een paar min. hebben de meeste auto's tegenwoordig. Maar dat is bij ontgrendelen zonder dat een deur of kofferklep is geopend.

Geplaatst

Overkomt mij ook best vaak dat de auto gewoon nog openstaat angstig kijk ik dan naar mn auto of alles er nu inzit vooral de laatste tijd met mn nav systeem erin denk ik heb ik de auto wel op slot gedaan? Zou er ook wel bij gebaad zijn als de auto zich naar bijv 5 a 10 minuten vanzelf afsluit.

Geplaatst

Ik dacht bij de SP3 dat als je hem ontsluit en niet na een bepaalde tijd een deur opent de auto weer automatisch op slot gaat. Wat er gebeurt na uitstappen weet ik niet. Ik kijk ook naar de automatisch inklappende spiegels of ik de auto op slot heb gedaan.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Nee, ik herken dit niet.  :-)

Ik controleer altijd of de auto daadwerkelijk op slot is.

Het is een gewoonte geworden en heeft te maken met dat met een eerdere auto waar de centrale deurvergrendeling niet goed werkte.

Die drukte je op slot maar sprong vaak weer te gelijk weer open. (was een product eigenschap denk ik  :-) )

Dus pak ik de deurgreep of deze dicht is.

Geplaatst

Ik controleer met de sleutel en optisch, de alarmlichten, of ik de auto wel op slot heb gedaan.

Ik heb in het afgelopen half jaar ontdekt dat ik de auto 1 keer niet op slot had gedaan.

Ik maak mij minder druk om de ingebouwde navi. Als ze binnen willen komen dan is dat voor

deze gasten nog steeds een sport om dat zo geruisloos en snel mogelijk te doen. Vaak wel met

veel schade tot gevolg.

Ik heb het gezien met mijn over- en achterbuurman. In hun beider Audi's zijn de navisystemen

én airbags tot tweemaal toe met veel schade tot gevolg geplunderd. Grote gaten geknipt in de

deuren om toegang te krijgen in de auto, zonder dat het alarm afgaat. Hoe ze het het voor

elkaar krijgen snap ik nog steeds niet. Ook niet omdat onze slaapkamer grenst aan de oprit

met de buurman.

Geplaatst

Ik herken het zelf niet, maar ben je dan niet bang dat de auto zich sluit met de sleutels er nog in?

Volgens mij zijn er wel systemen met een transponder, vergelijkbaar met de SmartKey, maar dan actief; auto naderen=van slot, auto verlaten=afsluiten. Ooit gezien voor redelijk wat Euri bij Conrad als ik het mij goed herinner.

Ik weet alleen niet wat er gebeurt als bijv. de achterliep nog open is bij het uitladen van de boodschappen...

Geplaatst

Hihi .. ik heb t omgekeerde meegemaakt met n ... Kia Cerato van n kennis van mij. Hij had mij gewaarschuwd dat de deuren SOMS vanzelf int slot spronge als je de bestuurdersdeur dicht dee. Stond ik in Buitenpost, n durpie an t andere end van de wereld (Friesland dus) en ik ging eve de spanbanden van een aanhanger met net aangekochte, zeldzame, brommer controleren. Ik stapte druit en liet de contacsleutel int stuurslot....CLACK.... sja, daar sta je dan ...  Moest ik t kleine achterruitje stuk slaan onder de argwanende ogen van de locals....  :nono:

Geplaatst

ik kijk altijd een keer of wat uit het raam of tie op slot zit 

en omdat mijn spegels in klappen als de boel op slot zit kan ik dat goed zien

Geplaatst

ik kijk altijd even door de brievenbus van de buurvrouw of ze net naakt uit de douche kom, maar dat betekent dan nog niet dat mijn auto op slot zit, maar ik vind dat nou eenmaal leuker :P

• Like 3
Geplaatst

Ik had gehoopt dat onze ebay-pimpmaster er een 10 dollar ebay dingetje-link voor had :-))

En of er belangstelling was vanuit de leden.

• Like 1
Geplaatst

Nee, ik herken dit niet.  :-)

Dus pak ik de deurgreep of deze dicht is.

Met het naar boven lopen met 3-4 sleutelbossen is het meerdere keren voorgekomen dat de i10 vanwege slecht sleuteldesign gewoon weer open stond.

Het huis is dan al gebarricadeerd.

Beneden (binnen) laten hangen die sleutels is me al eens "minder goed bevallen"

Vandaar..

Geplaatst

Ik dacht bij de SP3 dat als je hem ontsluit en niet na een bepaalde tijd een deur opent de auto weer automatisch op slot gaat. Wat er gebeurt na uitstappen weet ik niet. 

Dat weet ik wel. Als je uitstapt en de deurvergrendeling niet activeert, blijft de sportage gewoon open staan.

Daar ben ik op de harde manier achtergekomen. Daaaag tomtommetje  :cry:

Geplaatst

Dat weet ik wel. Als je uitstapt en de deurvergrendeling niet activeert, blijft de sportage gewoon open staan.

Daar ben ik op de harde manier achtergekomen. Daaaag tomtommetje  :cry:

Dan moet het de SP2 geweest zijn

Iemand ?

Het ging zo, auto met AB open en bij geen activiteit na 5 ? min. automatisch weer op slot...

Geplaatst

Iemand ?

Het ging zo, auto met AB open en bij geen activiteit na 5 ? min. automatisch weer op slot...

ja dat heeft de ceed ook en meerdere modellen, maar ik begreep dat het opslot moest gaan nadat jij alles uit de auto had gehaald en dan bv 5 min geen activiteit. Het is geloof ik na 30 seconden of zo.

Geplaatst

Iemand ?

dit doen bijna alle kia modelen maar dan moet er in die 5 minuten niet een deur worden open gedaan anders word dat weer gedeactiveerd 

dit is een beveiliging dat als je weg loopt en perongeluk dus weer je auto opendrukt maar niet een deur opent 

dan gaat na een bepaalde tijd de wagen weer op slot 

Geplaatst

Helder.

Kunnen de heren techneuten hier iets op vinden ?

ja wel hoor maar dan krijg je weer hele andere vervelende dingen als sleutels in de auto en ja hoor de deur op slot en noem maar eens wat op

• Like 1
Geplaatst

Ik zou dat ook graag willen weten............ mijn Rav4 had dat wel na 1 minuut alles automatisch op slot!

Zoals gezegd heeft de SP3 dat dus niet, jammer wel.

Geplaatst

Bij de sp3 gaat de wagen automatisch op slot als je de sloten open doet zonder een deur te openen. Geloof ook ongeveer 1 minuut.

Altijd sluiten na 1 minuut geen activiteit zou niet logisch zijn. Er zouden er veel zijn die hun sleutels in de wagen laten liggen met de gevolgen vandien :).

Ik heb wel die wireles key. Is een luxe eenmaal gewend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...