blankie01 Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 vorige week de zomer slofjes eronder gezet Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 vorige week de zomer slofjes eronder gezet Ja kan makkelijk nu Quote
Jack_z Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 A.j als ik zulke mooie velgen als jou had verwisselde ik zie iedere avond, zodat ze warm de nacht door konden komen en morgens weer op 2 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Dat doen we ook iedere avond Jack. 4 Quote
Jeroensw Geplaatst 4 Maart, 2014 Topic Starter Geplaatst 4 Maart, 2014 Wat een mooi moment is dat als de auto weer op zomer velgen staat Netjes hoor zo in een hoes 1 Quote
Jack_z Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 vandaag eens extra in de rondte gekeken , en je ziet inderdaad al steeds minder zwarte velgjes onder de auto's Quote
bigwade Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Mijn lente bandjes dartelen er al sinds juni vorig jaar onder. En ze hebben me ook ingefluisterd dat ze klaar zijn voor het woest hete asfalt van Spanje komende zomer, indien nodig. 3 Quote
Jack_z Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Mijn lente bandjes dartelen er al sinds juni vorig onder. En ze hebben me ook ingefluisterd dat ze klaar zijn voor het woest hete asfalt van Spanje komende zomer, indien nodig. ow je ben nu ook de banden fluisteraar ? Quote
bigmac Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Deze tijd van het jaar heb je 's morgens vroeg winterbanden nodig en 's middags zomerbanden. Ideaal weer dus voor de all-seasonsbanden = altijd goed, maar nooit prima. 2 Quote
Jack_z Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 hoezo nu winterbanden in de ochtend ? er lig nergens geen vlok sneeuw, ja die ene vlok op je banden zodat je kan zien dat het winterbanden zijn ? Quote
bigmac Geplaatst 4 Maart, 2014 Geplaatst 4 Maart, 2014 Winterbanden; want beneden de 7 graden (zelfs -1,6 geweest hier vannacht) Quote
murky123 Geplaatst 8 Maart, 2014 Geplaatst 8 Maart, 2014 mijn dealer stuurde mij netjes een berichtje of ik begin april een afspraak wil maken voor de wissel naar zomerbanden Quote
bigwade Geplaatst 8 Maart, 2014 Geplaatst 8 Maart, 2014 Ideaal weer dus voor de all-seasonsbanden = altijd goed, maar nooit prima. all-seasonsbanden = altijd goed en altijd prima (IN NL) Quote
Jeroensw Geplaatst 9 Maart, 2014 Topic Starter Geplaatst 9 Maart, 2014 Ik heb de winterbanden met velg eigenlijk gekocht om de zomervelgen netjes te houden zout tast de zomerwielen aan Voor de sneeuw heb ik de winterbanden niet nodig gehad, maar de zomervelgen hebben geen zout gezien. Dus blijven ze langer mooi. Hebben de winterwielen toch een goede functie gehad 2 Quote
murky123 Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 veel mensen denken dat de winterbanden alleen maar nodig zijn als er sneeuw ligt. maar alles heeft te maken met de temperatuur van het wegdek waar men op rijd. en de samenstelling van het compound van de banden is daar op afgestemt. als men nu in de ochtend ( het moment dat heel NL de weg op gaat naar het werk ) de temperatuur van het weg dek meet , zal dat echt maar een paar graden zijn. dan heb je nog steeds beter grip met de winterbanden en een kortere remweg.ok. in de middag zal de temperatuur nu vaker hoger zijn en op een niveau dat er wel zomer banden gereden kunnen worden. op dit moment vind ik het nog 50/50. er rijd ik dus liever nog op mijn winterbanden. dit weekend is het prachtig weer. maar volgende week kan het zomaar een graadje of 3 a 4 zijn rond de klok van 7 a 8 in de ochtend Quote
DTP2 Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben er toch gewoon klaar mee. Net erop gezet, handen gewassen et voila! 1 Quote
johangols Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Vandaag toch maar de winterbanden vervangen. Hoef 's morgens vroeg nergens heen dus de lage temperaturen in de morgen zijn geen probleem. Quote
Smart Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Mooie kleur man dat wit Ik ben er nu één aan het reanimeren.... 1 Quote
bigwade Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Ik ben er nu één aan het reanimeren.... Van CN kan ik het hebben.. 1 Quote
Jack_z Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 bedoel je met reanimeren jou mond op zijn mond ? Quote
Mango Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Uit onafhankelijke tests blijkt dat 7℃ het punt om te wisselen. All dessin banden doen het iets beter in de winter als zomerbanden. Maar véél slechter als winterbanden ( test TUF Duitsland) wisselen op temperatuur dus. Zomerbanden en winterbanden, duurder maar veiliger in vergelijking tot allseason banden. Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk Quote
Filipke Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Toch iemand die met een degelijk antwoord komt! Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
bigwade Geplaatst 9 Maart, 2014 Geplaatst 9 Maart, 2014 Vind je ? Het is een mening. We hebben het in NL 80 jaar met gewone banden gedaan. Toen waren er geen winter/lente/zomer/herfst banden. Gezond verstand en rustig rijden. Veilig, dat kun je namelijk zelf doen ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.