Ga naar inhoud

Wanneer de winterbanden eraf


Jeroensw

Aanbevolen Berichten

Mijn lente bandjes dartelen er al sinds juni vorig onder.

En ze hebben me ook ingefluisterd dat ze klaar zijn voor het woest hete asfalt van Spanje komende zomer, indien nodig.

ow je ben nu ook de banden fluisteraar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de winterbanden met velg eigenlijk gekocht om de zomervelgen netjes te houden zout tast de zomerwielen aan

Voor de sneeuw heb ik de winterbanden niet nodig gehad, maar de zomervelgen hebben geen zout gezien.

Dus blijven ze langer mooi. Hebben de winterwielen toch een goede functie gehad

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


veel mensen denken dat de winterbanden alleen maar nodig zijn als er sneeuw ligt. maar alles heeft te maken met de temperatuur van het wegdek waar men op rijd. en de samenstelling van het compound van de banden is daar op afgestemt.

 

als men nu in de ochtend ( het moment dat heel NL de weg op gaat naar het werk ) de temperatuur van het weg dek meet , zal dat echt maar een paar graden zijn. dan heb je nog steeds beter grip met de winterbanden en een kortere remweg.

ok. in de middag zal de temperatuur nu vaker hoger zijn en op een niveau dat er wel zomer banden gereden kunnen worden.

 

op dit moment vind ik het nog 50/50. er rijd ik dus liever nog op mijn winterbanden.

 

dit weekend is het prachtig weer. maar volgende week kan het zomaar een graadje of 3 a 4 zijn rond de klok van 7 a 8 in de ochtend

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit onafhankelijke tests blijkt dat 7℃ het punt om te wisselen. All dessin banden doen het iets beter in de winter als zomerbanden. Maar véél slechter als winterbanden ( test TUF Duitsland) wisselen op temperatuur dus. Zomerbanden en winterbanden, duurder maar veiliger in vergelijking tot allseason banden.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...