Jump to content

Hij komt!

jmo

Recommended Posts

Eerst even de historiek: Carens Fusion 1.7 CRDi 100kW automaat besteld op 21 januari, zou ongeveer 5 maanden duren eer hij geleverd werd.

Wat ik ondertussen te weten gekomen ben:

- op 9/2 zat hij in de productieplanning van de fabriek

- op 10/3 rolde hij van de band in Gwangju (Zuid-Korea)

- op 18/3 werd hij op de boot gezet in Pyeontaek (Zuid-Korea). Boot is Morning Lynn van rederij Eukor

- ik heb via het web de hele reis gevolgd: 26/3in Singapore, 8/4 door het Suezkanaal, 12/4 in Koper (Slovenië), 20/4 in Le Havre (F)

- op 22/4 stond hij in Rotterdam Rozenburg op de kade

- op 29/4 was hij bij de dealer in Brugge ( B ) , ik heb hem zelfs al eens kunnen strelen :tt1:

Nu rest alleen nog de levering en daarvoor hebben we nu een afspraak op vrijdag 9 mei! :clap:

Het ging dus allemaal redelijk vlot en al bij al zal het ongeveer 3 1/2 maanden in beslag genomen hebben. Ben ik tevreden over :)

• Like 5

Guest Vitara 2

Laatst even een dagje een Carens mee gehad van mijn dealer, wat een lekkere auto. Ga je veel plezier aan beleven.

Veel plezier ermee, ik rij ook een Carens maar dan de hand geschakelde 1.7 D, een Full Option. Leuke auto, slechte garage....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Vandaag was dus de levering waar we op zaten te wachten, nu staat hij voor het huis :) . Op de teller staan er al een 150 km-tjes, ik kon het niet laten :wink: .

Wat rijdt de Carens lekker!

En wit is echt veel mooier dan sommigen hier denken "(of durven toegeven :devil: ). De dealer zei me vandaag dat hij bedenkingen had toen ik wit bestelde maar dat het echt heel mooi is, veel beter dan de vele (50?) grijsvarianten :tt2: .

Hoe dan ook, ons bevalt hij prima en we kijken al uit naar de eerste langere trip. Nu eerst even goed inrijden en deze zomer dan met de caravan onderweg

• Like 2

goed om te horen dat hij bevalt, maar mijn toilet pot is ook wit en die zit ook lekker, en das geen kia pot ;)

alle gekheid , geniet er van kom hem op 1 juni op de meeting laten zien, er is een aparte plaats voor de witte ingedeeld 

Guest Warmentuuter

Veel plezier met de Carens.

En uhhhhh de Carens rijdt lekker dat weet ik.

Heb ooit de koppeling getest van deze versie.

Is prima kan ik zeggen.

maar waar ik benieuwd naar ben is hoe hij het doet met de caravan i.c.m de automaat want hoeveel mag je trekken met de carens?

Uit de spec's van het aanbod hier in B mogen alle motorisaties 1500 kg aan de haak nemen (uitzondering de 1.6 benzine: 1300 kg). De 1.7 CRDi is leverbaar in 115 en 136 pk, met automaat enkel in 136 pk.

Volgens http://www.caravantrekker.nl zou de Carens het uitstekend doen, ik test het zelf uit in juli

• Like 1

Guest Warmentuuter

de Carens was toch ook de hoofdrol speler in Campinglife van RTL.

Daar zijn ze bijna door geheel Europa gereden.

Zegt toch wat lijkt mij.

de Carens was toch ook de hoofdrol speler in Campinglife van RTL.

Daar zijn ze bijna door geheel Europa gereden.

Zegt toch wat lijkt mij.

ja dat is zo maar in 9 van 10 gevallen mag je met een automaat minder trekken dan met een handgeschakelde versie