Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het tanken van brandstof gaat wat moeilijk, vulpistool slaat regelmatig af. Al gezocht bij de zoekfunctie

maar geen resultaat. Wat doe i9k verkeerd?

grt. henk

Geplaatst

Ik lach me inderdaad dood samen met bigwade en bicmac.

Geplaatst

had het verleden week ook een keer ,moest hem toen ( het pistool ) er helemaal in stoppen voordat er wat gebeurde , misschien door de warmte ???

nee , echt waar

Geplaatst

Heb de vraag gesteld omdat ik met regelmaat sta te klooien om de tank vol te krijgen.

Sprak ooit eens iemand bij het tankstation die er ook over mopperde, dus ikdacht

even informeren of het meer voor komt, misschien heeft iemand een tip of

handigheidje zo dat het wat beter gaat. Iedereen bedankt voor het reageren.

Geplaatst

Heb de vraag gesteld omdat ik met regelmaat sta te klooien om de tank vol te krijgen.

Sprak ooit eens iemand bij het tankstation die er ook over mopperde, dus ikdacht

Heb je het probleem voor bij elk tankstation?

Had het bij mijn bestelwagen ook voor,maar daar was bij nader onderzoek een zeefje van een jerrycan in de buis van de mazoutbak blijven steken waardoor de brandstof niet tijdig kon zakken en het pistool constant afsprong.Heb heel de boel gedemonteerd om het eruit te krijgen maar daarna was het probleem opgelost.

Maar dit zal bij jou denk ik niet het geval zijn ?tenzij je soms ook met jerrycans werkt...

Geplaatst

Dat is heel normaal voor de Picanto (en wellicht andere type van Kia)

Ik druk het tankpistool niet volledig in, zodat de benzine rustig de tank in kan lopen.

Dit houd ik de hele tijd zo vol, totdat hij voor de eerste keer afslaat. Dan wacht ik

even en doe nogmaals (rustig en niet volledig indrukken) wat bijtanken.

Op deze manier heb ik de tank altijd volledig vol, zonder al te veel problemen.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Grtz.

Specialmade 

Geplaatst

Ga het ook eens op die manier proberen.

Geplaatst

Bij onze SP||| heb ik dat probleempje ook voor als de tank 3/4 vol is ,slaat die te vroeg af en moet je dan langzaam bijtanken,doch kan er soms tot 10 liter bijgetankt worden.

Geplaatst

Ik ken het probleem ook, heb het ook een tijdje gehad. Mijn simpele oplossing is het tankpistool er wel helemaal in duwen, maar dan het handvat zo ver mogelijk naar beneden drukken. Slaat ie echt pas af als je tank vol zit. Sinds ik dat ontdekt heb nooit meer problemen gehad!

Geplaatst

En hoe weet je dan of de tank echt vol zit?

Ik tank gewoon tot het vulpistool afslaat; daarna minder ver in de vulopening houden en rustig, vooral rustig doortanken: dan kan er nog zo'n 3 liter bij-dat kost je dan wel een paar minuten.

De benzine blíjft in de vulopening staan als de tank echt vol is, en dan kan ik zeker 150 km rijden voor de tankmeter eens een keer op het eerste streepje (vol) staat. Dat zou zo'n 7-7,5 liter zijn.

Geplaatst

De laatste keer dat ik tankte, ben ik net zolang doorgegaan totdat de benzine in

de vulopening bleef staan(inderdaad brandbom, zal het niet meer doen),toen kon ik 100km

rijden tot eerste streepje(maar automaat bigmac, dus minder als jij).

Geplaatst

Je tank en vulpijp zijn zo geconstrueerd dat in geval van een aanrijding/ongeval de benzine IN de tank blijft zitten. Tot het randje vullen is totaal onnodig en je brengt jezelf en andere weggebruikers er mee in gevaar. Leuk als je met je kinderen onderweg ben en er klapt 1 of andere halve tamme in je auto met de benzinetank tot aan het randje gevuld...

Geplaatst

Mijn tank is meestal maar even tot de rand gevuld, na 30 minuten is er al weer 2 liter uit.

Vanmorgen getankt; pistool sloeg af bij 30,8 L, daarna door kunnen druppelen tot 32,3 L.

655 km gereden => 1 op 20,2

Geplaatst

Ik tank gewoon tot ie af slaat,wordt algemeen aangeraden om dat te doen.

Nadruppelen doe ik wel ergens anders.

Pesies nadruppelen doe ik ook wel ergens anders!!

Maar niet gek voor de eerste keer 428km gereden en had nog 111km over.

Vandaag vol getankt tot deze afsloeg en helemaal volgooien is leuk in Luxemburg of Duitsland en dan zover mogelijk doorrijden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...