Ga naar inhoud

Problemen tanken Kia Cee'd


kiaceedsw

Aanbevolen Berichten

Mijn Kia Cee'd uit 2010 heeft problemen met tanken; de pomp slaat steeds af. 

Het gaat hier niet over "af tanken" (dus niet alleen bij de 'laatste liters'). Het probleem doet zich al voor bij een lege tank bij de eerste liters...

 

Het maakt niet uit hoe diep de het pondstuk in de tank stopt of welke kant je hem opdraait...

Praktisch gezien moet ik de tank op 1/4 van de snelheid vol tanken. Dit duurt heel lang...

 

Ik ben hiermee naar de garage gegaan en die zeggen dat dit een "bekend probleem is".

 

Hebben meer Cee'd rijders hier last van?

Zo ja, dan moeten wij in de forum daar wellicht aandacht voor vragen...

 

Oproep: iedere Kia Cee'd rijder met tank problemen, reageer op dit bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik tank mijn Picanto tot het vulpistool 2 x afslaat; daarna houd ik het vulpistool hoger, en druk minder ver in, zodat je de benzine ziet schuimen en stopt even als het te hoog komt.

Zo kun je dan nog zo'n 3 liter meer tanken, maar kost je wel 2 minuten omdat de benzine maar langzaam zakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je even Googled op dit onderwerp dan zie je dat helaas bijna alle auto's hier last van hebben, heeft je dealer de ontluchting van de tank nagekeken? 

 

Wat bedoel je? Ik heb heel wat autoos gereden cq getankt maar ik ken dit probleempje ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij schrijft duidelijk dat het probleem bij de eerste liters al ontstaat. dit kan niet het probleem met de ontluchting zijn.

Het zegt mij in ieder geval niets.

 

 

Juist omdat hij het vanaf leeg doet denk ik aan de ontluchting. Als je tank leeg is en je gaat hem vullen moet tenslotte de lucht ergens naar toe  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik herken dit probleem wel dit heb ik op mijn werk vaak meegemaakt en inderdaad eigenlijk al bij de eerste liters 

dan sloeg het vul pistool eigenlijk meteen af en moesten klanten erg langzaam hun tank vol laten lopen en hoe voller de tank hoe erger het werd 

en dit werd ook veroorzaakt door een defecte ontluchtings klep  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het verschillende oorzaken kan zijn.

# te hoge druk vulpistool,waardoor de vulhals word afgesloten waardoor er bijna geen ontluchting is waardoor de benzine niet snel genoeg de tank in loopt.

# de loop van de vulhals naar de tank,een scherpebocht bv, mogelijk in combinatie met hierboven beschrevenen.

# afstelling/defect van het vulpistool zelf.  

 

 

Het laatste had ik vandaag toevallig bij het tanken van mijn motor ,moest 3x nijpen vooraleer hij het deed.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het verschillende oorzaken kan zijn.

# te hoge druk vulpistool,waardoor de vulhals word afgesloten waardoor er bijna geen ontluchting is waardoor de benzine niet snel genoeg de tank in loopt.

# de loop van de vulhals naar de tank,een scherpebocht bv, mogelijk in combinatie met hierboven beschrevenen.

# afstelling/defect van het vulpistool zelf.  

 

 

Het laatste had ik vandaag toevallig bij het tanken van mijn motor ,moest 3x nijpen vooraleer hij het deed.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...