Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gezien ik aan de nederlandse grens woon (bij Terneuzen) en mijn huidige belgische garagehouder (Julien Gent) geen deel meer uitmaakt van het officiële Kia netwerk, vraag ik mij af of ik op onderhoud mag bij een buitenlandse officiële Kia verdeler. Is dit toegestaan en heeft dit  invloed op de garantiebepalingen voor mijn auto. Wat denken collega Kia sportage rijders hierover en misschien heeft iemand daar al ervaring mee? Graag advies, alvast dank.

Geplaatst

Ik heb een 2013 Carens RP uit Duitsland geïmporteerd. Ik ben Belg en ben eerst naar een Belgisch garage geweest en toen in Nederland. Onze garage hier is geen goede dealer. Ze maakte er in Nederland geen problemen van. Garantie is immers een Europese garantie.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gast Timo0103
Geplaatst

Gewoon lekker bij je niet dealer blijven, maakt voor je garantie niks uit.

Geplaatst

Wel even een uitleg. Je kunt bij iedere dealer terecht voor onderhoud aan je auto, mits deze wordt onderhouden

volgens het Kia onderhoudsschema en gebruikt gemaakt wordt van originele onderdelen. Een uitgebreide factuur

met werkzaamheden behoort dan wel standaard te zijn, om fabrieksgarantie te borgen.

Dit is wat de ANWB ervan vindt.

Geplaatst

Heb mijn Sportage bij een niet KIA-dealer gekocht, heb hem daar vanzelfsprekend ook in onderhoud.

Laatst ook nog die remlichtschakelaar vervangen en alweer een tijd terug ook een nieuwe mattenset

gekregen omdat de eerste set al binnen een paar maanden gaten kreeg. Was niet meer onder KIA

garantie, maar gewoon service van de dealer waar ik nu bij ben.

Overigens is dat wel een erkende BOVAG-garage die nauw samenwerkt met wel een originele KIA-dealer.

Die dealer ligt een beetje uit de richting en de dealer die wel in de buurt is heeft een slechte naam.....

Officiële dealers hebben mij, ook met andere merken, wel eens diep teleurgesteld.

Ben erg blij met mijn garage waar ik al jaren zeer goed geholpen wordt.

Gast Timo0103
Geplaatst

Nog maar een keer:

Originele onderdelen zijn niet noodzakelijk voor de garantie.

Onderdelen van andere partijen zijn gewoon toegestaan binnen de garantieperiode.

Het belangrijkste is dat de JUISTE onderdelen worden geplaatst binnen de garantieperiode.

Voertuigfabrikanten overtreden het mededingingsrecht wanneer zij
hun garanties afhankelijk maken van reparatie of onderhoud aan
een voertuig binnen hun netwerk of het gebruik van hun eigen merkonderdelen.
Volgens de nieuwe regelgeving die sinds 1 juni 2010 van kracht is, moeten
consumenten voor reguliere onderhoudsbeurten of reparaties gebruik kunnen
maken van elk herstelbedrijf, zowel tijdens de wettelijke garantieperiode
als een verlengde garantie

Lees hier het hele artikel: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.figiefa.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2Fleaflet-new-ber-nl-repairers-web.pdf&ei=u-WtU6njBcr9ygPbkYK4BA&usg=AFQjCNF68JUr2K-7IjaveUElCP2LBl0T7A&bvm=bv.69837884,d.bGQ

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...