Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
4 uur geleden zei Murcielaygo:

Geen optie om de beurt iets later te doen? Ik heb er al eens 2000km overheen gezeten zonder dat Kia moeilijk deed. Ik had wel ruim op tijd een afspraak geprobeerd te maken, maar ze hadden geen ruimte...

Ik zat al op 20.000 km, dus maar zo gelaten.

• 1 maand later...
Geplaatst

185.100 km nu, en gisteren de APK laten doen bij een garage naast mijn kantoor. Geen bijzonderheden behalve de twee richtingaanwijzerlampjes @€1,20, aan de zijkant vervangen, want waren niet oranje genoeg?

De autogordel had wat rafeltjes, dus die rafeltjes heb ik voor de controle even met een aansteker weggesmolten. Bij de volgende APK moest ik die wel vervangen zei de garage, maar dat is pas over twee jaar, en dan zou de picanto al 250.000 km op de teller hebben, dus denk dat ik dan inmiddels wel een andere zal hebben gekocht.

• Like 2
Geplaatst
de twee richtingaanwijzerlampjes @€1,20, aan de zijkant vervangen, want waren niet oranje genoeg?

Bekend probleem; die lampjes krijgen hun kleur van de laklaag op het bolletje en dat vervaagt of komt los door de warmte van het lampje.

En richtingaanwijzers horen aan de zijkant nu eenmaal amber licht uit te stralen. Voor mag het nog wit zijn en achter rood, maar alleen als de auto zo een typegoedkeuring heeft.

verlichting.gif

• Like 1
Geplaatst
6 uur geleden zei bigmac:

185.100 km nu, en gisteren de APK laten doen bij een garage naast mijn kantoor. Geen bijzonderheden behalve de twee richtingaanwijzerlampjes @€1,20, aan de zijkant vervangen, want waren niet oranje genoeg?

De autogordel had wat rafeltjes, dus die rafeltjes heb ik voor de controle even met een aansteker weggesmolten. Bij de volgende APK moest ik die wel vervangen zei de garage, maar dat is pas over twee jaar, en dan zou de picanto al 250.000 km op de teller hebben, dus den dat ik dan inmiddels wel een andere zal hebben gekocht.

Ik zou het op prijs stellen als je deze auto werkelijk echt naar het eind rijdt.
Dat zal knaken kosten maar misschien kan KiaMNL sponsoren w.b. duurtest.
Vanuit dit forum komt weinig geld heb ik eerder gemerkt voor dit soort projecten maar we kunnen het proberen :wink:

.

• 1 maand later...
Geplaatst

190.400 km gereden nu. Vandaag gemerkt dat mijn tweede contactsleutel nu ook het begint te begeven, een haarscheurtje waar de baard van de sleutel in het klapmechanisme zit. Net als bij de eerste contactsleutel ook gebeurd was. Die is toen onder garantie vervangen, na veel discussie tussen dealer, Kia en mij. Deze zal ik niet vervangen,  maar als reserve gebruiken, want is nog niet echt kapot. Daarnaast kun je altijd de baard overzetten in een universele volgens mij, zolang je het chipje maar overzet.

Verder heb ik de matten vervangen, omdat de bestuurderskant doorgesleten was.

• Like 2
  • 1 maand later...
Geplaatst

193.400 km: een stadslichtlampje vervangen, dat is gemakkelijk zelf te doen als je weet hoe het er uitziet achter je koplamp.

Een nieuw model Picanto gaat het niet worden, want die mag niets trekken met zijn trekhaak, enkel fietsen e.d. dragen.

Gast Warmentuuter
Geplaatst
23 uur geleden zei bigmac:

Een nieuw model Picanto gaat het niet worden, want die mag niets trekken met zijn trekhaak, enkel fietsen e.d. dragen.

Eigenlijk vreemd dat je dat wel met de oude mag en niet met de nieuwe Picanto.
Afmetingen en motor zijn nagenoeg gelijk gebleven. 

Toch nog even doorrijden met de oude getrouwe. :-)
Of nog ééntje uitzoeken bij de dealer van de vorige serie met een leuke korting.
Alleen niet die van Theo nemen. :5877dddc12e34_ek02(20):

Geplaatst

De Picanto zit nu op 199.850 km na 6 jaar en ik heb hem nu ingeruild op een Picanto 1.0 Color Line uit nov.2015. De oude Picanto bracht nog € 3250 op. 

• Like 3
Gast Warmentuuter
Geplaatst
13 uur geleden zei bigmac:

De Picanto zit nu op 199.850 km na 6 jaar en ik heb hem nu ingeruild op een Picanto 1.0 Color Line uit nov.2015. De oude Picanto bracht nog € 3250 op. 

He, maak je nu net de 200.000 km niet vol :-)

Gefeliciteerd met je nieuwe picanto.

Dat je er maar net zoveel plezier van mag hebben als de vorige. 

Geplaatst

Ik zit wel een beetje met de trekhaak. Ondanks dat dit dezelfde Picanto, 1,5 jaar oud, is (facelift model met andere bumpers), zou hier ook achterop niets mee getrokken mogen worden. De garage zet mijn oude trekhaak over op de nieuwe. Ik denk dat het technisch wel in orde is, maar ecomodellen zijn niet gehomologeerd voor een trekhaak ivm milieueisen? Nu heb ik maar een klein en licht vouwwagentje(250kg), dus maar eens  kijken. Een fietsdrager mag wel op de trekhaak.

Geplaatst (aangepast)
Op ‎12‎-‎1‎-‎2015 om 22:06 zei bigmac:

117.000 km; toch iets van een probleempje.

De Picanto wil soms niet in zijn achteruit als er een tijdje geparkeerd is. Ik moet dan eerst weer terug naar de eerste en kan pas daarna in de achteruit. Volgens de dealer was dit niets bijzonders en hoeft niet gerepareerd, maar ik wil daar ook nog een andere dealer over vragen. Eerst was dit namelijk niet.

Wat je hier beschrijft, is mij ook bekend, maar niet alleen bij de KIA. Zou haast kunnen zeggen, dat ik dit probleem al jaren ken van ándere fabrikaten zoals Fiat, VW, Ford, etc. Dat waren overigens ook allemaal kleinere auto's. Mogelijk kan men dat niet verholpen krijgen in 45 jaar auto-rijden. Ik denk dat men wél weet hoe dat komt, maar veel te arbeidsintensief is om te verhelpen. Het is ook niet iedere keer, als je hem in zijn achteruit wil zetten, maar meer in bepaalde standen van hoe hij weggezet is, althans in mijn ervaringen. En, of hij op de handrem stond of niet. Afijn, ik laat het er maar bij, want het is niet onoverkomelijk en dus ook niet direct een KIA-probleem.

aangepast door ouwe
deel-invoegstukje
Geplaatst

De nieuwe Picanto mag dan wel niets trekken met zijn trekhaak(enkel 75kg dragen), maar ons vouwwagentje van 250 kg loopt er toch mooi achteraan hier in Duitsland. Zolang de heuvels niet te steil worden lukt dat prima. Deze 2015 Picanto heeft 67 pk, de oude uit 2011 had 69 pk, maar de carrosserie en onderstel is verder hetzelfde.

Geplaatst
1 uur geleden zei bigwade:

Mooi Man !

Wat is het voor kleurtje ?

Dus jij kijkt ook nooit in de garage :mrgreen:

Geplaatst

Klinkt goed !

Hebben we al ergens beeld (site blinkt tegenwoordig niet uit in vlotte navigatie..)

Edit: net je garage bekeken PRACHTIG !

Stoer bakkie !

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik geloof dat deze Picanto inmiddels verkocht is door de garage waar ik hem ingeruild heb. Wie weet duikt ie hier straks weer op.

Geplaatst
Op 14-7-2014 om 23:04 zei bigmac:

Ik heb in iets meer dan 6 jaar 200.000 km gereden met de Kia Picanto 1.0 3 cilinder.

http://www.kiaclub.nl/garage/vehicle/154-kia-picanto/?tab=images

Ik zal hieronder een verslag met de bijzonderheden en opmerkingen plaatsen.

Kijk. Gefeliciteerd!

Toch mooi om ook positieve berichten te lezen over de levensduur van de 3 cilinder.

Benieuwd naar het verslag 

Geplaatst

Dat zijn mooie getallen!
Mijn Picanto TA (MY2011) heb ik inmiddels 5,5 jaar en hiermee passeer ik volgende week ook alweer de 140k zonder enig motorisch probleem.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...