suus_sportage Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 wie o wie heeft raad, Mijn auto start bij medium warme motor vaker niet dan wel. bij koude motor en goed warme motor start hij wel. ook als de auto een uurtje heeft gestaan (of juist binnen 5 minuten) dan start hij wel weer! brandstoffliter is al vervangen, we dachten dat het daarmee eerst wel verholpen zou zijn. mototmanagement lampje brandt soms wel, soms niet. ik heb al gelezen over lambda sonde en gasklephuis, is dit beide te doen voor iemand met klus verstand, of moet er een monteur bijkomen? groetjes Susanne Quote
Creative Name Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 Is de auto al uitgelezen? Quote
Crum Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 zowiezo, wat voor type is het, bouwjaar, brandstof etc? Quote
suus_sportage Geplaatst 6 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 6 September, 2014 zo had blijkbaar erg haast vanochtend... Het is een 2 liter benzine 4wd, van 1997. auto is nog niet weer uitgelezen, deze kwaal vertoont hij pas eigenlijk anderhalve week. En mijn vaste monteur heeft vakantie. gezien de kilometer stand (2,5 ton) is de lamdasonde wel iets wat te verwachten is. vandaag deed de auto het overigens weer goed.. soms lijkt er geen touw aan vast te knopen. Quote
Crum Geplaatst 7 September, 2014 Geplaatst 7 September, 2014 de eerste sportage's hadden soms wel eens last van een kapotte lucht massa meter of koelvloeistof temperatuur sensor, defecte lamdasonde kan ik niet gelijk linken aan slecht starten, aangezien deze daar niks mee te maken heeft. je zou hm eerst kunnen laten uitlezen om te kijken wat daar uit komt. Quote
suus_sportage Geplaatst 11 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 11 September, 2014 lambda was wel degelijk defect, maar niet de oorzaak. inmiddels weet ik dat alleen kia dealer hem uit kan lezen.. loopt de auto belachelijk stationair, zuipt benzine om het leven. uitgesloten: vacuum lek, een slangetje was lek, maar ook niet de oorzaak. Motormanagement lampje brandt nu ook constant ipv wisselend wel/niet. punt is dat de auto op een of andere manier soms geen benzine krijgt... maar hoe of wat.. *to be continued* Quote
suus_sportage Geplaatst 13 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2014 kia garage weet zich geen raad met deze auto, met uitlezen geeft hij geen storingen terwijl het motorlampje brand. ze hebben hem geprobeerd af te stellen, nu wil hij koud stationair niet meer blijven lopen, warm wel. hij 'brult' ook niet meer zo. ik denk erover om de luchtmassa nog te vervangen, als dat het ook niet is, kan het werkelijk overal zitten.. Quote
suus_sportage Geplaatst 19 September, 2014 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2014 inmiddels weet ik: deze auto is lastig uit te lezen... de auto heeft 2 dagen mooi en goed gelopen op nieuwe luchtmassa meter. had er mee gereden, wilde weer weg, juist, hij wilde weer niet starten. ondertussen heb ik geleerd dat als hij warm is en niet wil starten je het gaspedaal vol in moet drukken. Zoals je een verzopen auto moet starten. als hij goed start loopt hij op 4 cilinders, als hij niet/moeilijk start loopt hij eerst op 3 daarna pas op 4. bougies zijn bekeken, nog als nieuw, wel wit door brandstof tekort. heeft er iemand nog een idee? (het storinglampje brandt nu niet, sinds luchtmassa is vervangen is die uitgegaan.) Quote
plattie Geplaatst 19 September, 2014 Geplaatst 19 September, 2014 Zuigt hij misschien ergens valse lucht aan? Als er onderdelen warm worden kunnen ze uitzetten waardoor er ergens misschien ruimte ontstaat en er valse lucht wordt aangezogen? Quote
The Firefighter Geplaatst 22 September, 2014 Geplaatst 22 September, 2014 Jongens lees eens goed!!! De auto start niet. Is het dan niet verstandiger om eens de spanning op de startmotor te gaan meten? Deze doet immers niets. Anders zou de auto wel starten maar niet aanslaan. Quote
plattie Geplaatst 23 September, 2014 Geplaatst 23 September, 2014 Beste Firefighter, Ik denk dat je zelf even goed moet lezen. Feitelijk gezien heb je gelijk wat betreft starten en aanslaan, maar als je goed leest zie je dat Susanne bedoeld dat de auto niet aanslaat; in de volksmond "starten". Dus het probleem hoef je niet bij de startmotor te zoeken. punt is dat de auto op een of andere manier soms geen benzine krijgt... maar hoe of wat.. ondertussen heb ik geleerd dat als hij warm is en niet wil starten je het gaspedaal vol in moet drukken. Zoals je een verzopen auto moet starten. als hij goed start loopt hij op 4 cilinders, als hij niet/moeilijk start loopt hij eerst op 3 daarna pas op 4. 1 Quote
Lia Jansen Geplaatst 20 Juni, 2018 Geplaatst 20 Juni, 2018 Sinds de "grote beurt" start de motor bijna niet bij een warme motor. Koude start perfect, heb je een kwartiertje gereden, dan kan je het schudden. Heeft iemand er ervaring mee? Ik heb er nl niet zo'n zin in om allerlei onderdelen te laten vervangen, omdat de garage eigenlijk niet weet waaraan het ligt. Mijn Picanto is pas 4 jaar, en ik baal ontzettend van deze situatie Quote
xtra40 Geplaatst 20 Juni, 2018 Geplaatst 20 Juni, 2018 12 minuten geleden zei Lia Jansen: Sinds de "grote beurt" start de motor bijna niet bij een warme motor. Koude start perfect, heb je een kwartiertje gereden, dan kan je het schudden. Heeft iemand er ervaring mee? Ik heb er nl niet zo'n zin in om allerlei onderdelen te laten vervangen, omdat de garage eigenlijk niet weet waaraan het ligt. Mijn Picanto is pas 4 jaar, en ik baal ontzettend van deze situatie ook hier geld jij verteld dat je een picanto hebt maar je stelt je vraag in het sportage gedeelte ik wil dit best voor je verplaatsen maar miet wel even weten of je echt een picanto hebt Quote
Evelien Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Hoi, weet iemand inmiddels wat dit kan zijn? Ik heb met mijn Kia Sportage hetzelfde probleem. Na de grote beurt. Startproblemen en motorlampje brand. Ze hebben uitgelezen maar kunnen niets vinden. Steeds veel geld kwijt voor niets. Weet iemand raad? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.