Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is al weer enige tijd geleden dat ik de website bezocht heb. Zo nu en dan kijk ik om nog wat herinneringen op te halen uit de goede oude tijd. Ik ben nu sinds augustus 2004 lid van deze website. Hiervoor van mijn eigen opgezette website uit de tijd dat ik samen met een aantal anderen de Kia Club Nederland heb opgezet en zelf hiervoor weer actief op een Kia forum van een destijds 17 jarige Kia liefhebber.

Van Kia Club Nederland ben ik 5 jaar voorzitter geweest. Na deze 5 jaar moesten we stoppen omdat er weinig belangstelling was voor evenementen en bijeenkomsten. Niet dat we niet genoeg leden hadden. Op ons hoogtepunt hadden we zeker tegen de 140 leden. We hebben enorm veel plezier gehad van de evenementen en de bijeenkomsten die door andere en mij werden georganiseerd. We waren in het gehele land actief met bol-/pijlritten, terreinrijden en andere bijeenkomsten. Nadat de belangstelling weg viel. Aantal bezoekers van nog geen 10, hebben we besloten de club af te melden bij de Kamer van Koophandel. De website is gelukkig overgenomen en is nog steeds in goede handen en wordt nog steeds goed bekeken.

Zelf heb ik gereden in een Kia Sorento 3.5 liter V6, daarna weer een Sorento 3.5 liter V6, maar deze was getund door Brabus in Duitsland en had vele extra opties zoals een andere voor en achter bumper, uiteraard andere velgen en wat andere kleine aanpassingen. Verder qua geluid een versterker, een extra basmodule en zelfs televisie in de auto. Daarna even een terugval gehad en heb ik gereden in een Ford Mondeo stationwagen. De draad er na weer opgepakt en een Kia Sportage 3 gereden. Echter na 3 jaar, het was niet de bedoeling, overgegaan op een Kia optima hybride. Al jaren verslaafd aan het model. En daar stond hij bij de dealer. Drie maanden op kenteken met weinig kilometers van de directeurszoon. Een proefrit en verkocht was ik.  Voor een goede prijs kunnen kopen en natuurlijk wel het topmodel met genoeg sound erin en de diverse verdere opties. Auto was verder nog extra voorzien van folie, automatisch inklapbare spiegels, verschillende maten banden voor en achter en verlaagd.

Ik heb een collage van de auto's toegevoegd 

post-5-0-47564500-1413309132_thumb.jpgpost-5-0-14751900-1413309115_thumb.jpgpost-5-0-46486300-1413309091_thumb.jpgpost-5-0-93439100-1413309077_thumb.jpg

Geplaatst

Welkom thuis dan, ziet er goed uit de foto's.

Misschien ken je Frank van.het vroegere Kia forum? Deze maakte toen de website.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hallo André,

Goed om je weer even op het oude nest te zien neerstrijken!

Je Optima ziet er patent uit, ik vind het verreweg Kia's mooiste op het moment.

Geplaatst

Fraaie bak André !

Voorzitters kennen we hier al jaren niet meer, je was de eerste en de laatste, denk ik.

Iig fijn te zien dat je weer voorzien bent van één van de fraaiste auto's die Kia te bieden heeft.

Veel plezier ermee, en laat je ervaringen en al het andere maar los op de Kiaclub.nl :-)

btw; ook wel leuk; het was je 750e post :wink:

Heb ik je ook even van de 0 bedankjes afgeholpen...

Geplaatst

Welkom thuis dan, ziet er goed uit de foto's.

Misschien ken je Frank van.het vroegere Kia forum? Deze maakte toen de website.

Ja Frank kan ik me nog wel herinneren. Het was toen een leuke tijd en heb toen echt genoten. Helaas konden we het toen niet voorzetten en na zo'n 10 jaar terreinrijden en organiseren ook destijds bij Opel 4wd Nederland had ik het met organiseren en alles achterna lopen wel gehad. Echter wel trouw gebleven op een kleine uitstap na aan de Kia. In de 10 jaar dat ik nu Kia rijdt geen enkel probleem gehad en dat was met de Opel wel een heel ander verhaal. 

Mogelijk dat ik als er nog eens een bijeenkomst komt een keer weer langs te komen. Ook al ken ik iedereen niet lijkt het me gewoon weer leuk om alle bijzondere modellen te zien.

Geplaatst

Hoi André

w.b club historie is het goed zoals het is gegaan.

In de eerste jaren was er sprake van een betaald lidmaatschap.

Het gratis internet heeft dat ”verdienmodel” de nek om gedaan.

De club was naar mijn idee ook meer iets voor de grote ”jonghuns” met een dikke Sorento of een SP met 4WD.

Zelf ben ik 30/9/2008 lid geworden vanwege interesse in een SP2.

Het was een dooie boel.

Een antwoord over LPG duurde 2 weken.

Ook konden gasten maar 5 berichten lezen en moesten toen, inmiddels dat wel, gratis lid worden.

Tijdens introductie van nieuwe modellen 2009 (Venga) zijn er veel nieuwe leden gekomen en daar is een groepje uit ontstaan die er o.a voor gezorgd heeft (in overleg met de site beheerder) dat de max 5 berichten lezen er af ging.

Bezoekers aantallen namen enorm toe.

Datzelfde groepje heeft het idee opgevat voor een contactgroep (KCG) richting KiaMNL en succesvol uitgevoerd.

Er zijn wel afspraken over als iemand wegvalt, de KCG is altijd 4 M/V

Verder geen statuten, geen voorzitter, de club is geheel los van enige regelgeving wat dat betreft.

KCG/Moderatie/Organisatie bijeenkomsten/Regelen testdrives, het is allemaal vrijwilligerswerk en het werkt !

De joendaiclub denkt al aan een gezamenlijke meeting waarop hier heel leuk gereageerd wordt.

Veel veranderd dus

Aangezien oude berichten heel diep in het archief zitten zou het leuk zijn om vanuit jouw view wat meer te horen w.b. de historie van dit forum.

We horen graag van je !

.

• Like 1
Geplaatst

Ja, tijden veranderen en daarmee ook de insteek van hoe een website zich presenteert naast het gebruik door de forumleden. Het is een komen en gaan van leden, met daaromheen een vaste kern van actieve en minder actieve leden. Zij houden het forum gezellig en levendig. Af en toe is er eens reuring, maar dat komt maar sporadisch voor.

Het forum is daarmee redelijk zelfregulerend. Iedereen telt mee, maar alles in vrijheid en vrijwilligheid.

Geplaatst

Ja de tijden zijn inderdaad veranderd. Je weet niet hoe we in het begin moesten aanmodderen, maar uiteindelijk hebben we toch wat neer kunnen zetten al was het qua leden club maar tijdelijk. Het forum is gelukkig destijds overgenomen en is gegroeid tot een veel betere kwaliteit dan wij over beschikte. Dit ging nog via MSN.

Ik zal kijken wat ik kan vinden over vroeger. Ik heb nog heel veel bewaard en zal er dan een keer een korte memo overschrijven. Ik weet wel dat in het begin het niet allemaal koek en ei was op het eerste forum en er was nogal eens ruzie tussen bepaalde personen of partijen.

Verder is het dan wel een zelfregulerend forum, maar ik mis toch de echte evenementen. Misschien inderdaad gezamenlijk met die andere club. We zullen zien en misschien kom ik dan ook weer een keertje langs.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...