Ebeau Geplaatst 21 Oktober, 2014 Geplaatst 21 Oktober, 2014 start/stop functie start aan, maar als ik voor een stop licht staat gaat de tijd in seconden niet aan.? uit de handleiding wordt ik niet wizig. wie kan me helpen? Quote
Geronimo81 Geplaatst 21 Oktober, 2014 Geplaatst 21 Oktober, 2014 Bij mijn Rio gaat de secondenteller lopen zodra het ISG systeem wordt geactiveerd. Werkt het systeem verder wel? dus de motor slaat af zodra je stil staat en je de koppeling los laat in z'n vrij? Als je bijvoorbeeld je riem niet om hebt, werkt het systeem niet. Zo zijn er meerdere eisen waaraan je moet voldoen voordat het systeem moet werken (tussen 5 en 30 graden, riem om, motor opgewarmt, etc) als je start stop systeem wel werkt maar de secondenteller niet loopt, zou ik het zo één-twee-drie niet weten helaas, sorry. Quote
LED-Lightning Geplaatst 21 Oktober, 2014 Geplaatst 21 Oktober, 2014 Ik kan wellicht iets heel raars gaan zeggen, maar bij mijn Rio heb ik nog nooit een teller zien lopen bij een geactiveerd ISG, ofwel ik heb nooit goed opgelet Is dit iets wat wellicht afhangt van je uitrustingsniveau? Ik had een 'Plus' pakket Quote
blankie01 Geplaatst 21 Oktober, 2014 Geplaatst 21 Oktober, 2014 je blower van de vooruit afhalen dus niet voluit op je vooruit Quote
Smart Geplaatst 21 Oktober, 2014 Geplaatst 21 Oktober, 2014 Dat klopt wat blankie01 aangeeft. Vreemd genoeg werkt ISG niet wanneer je de blower op de voorruit hebt gericht. Quote
intro Geplaatst 22 Oktober, 2014 Geplaatst 22 Oktober, 2014 heb zelf een plus pack en heb nog nooit gehoord van ISG systeem misschien heeft alleen de plus pack dit. slaat je motor wel af? als je airco bijv aanstaat slaat je motor namelijk niet af. Quote
Jeepees Geplaatst 22 Oktober, 2014 Geplaatst 22 Oktober, 2014 Om ISG goed te laten werken is het noodzakelijk om zo veel als mogelijk af te remmen op de motor. Ik doe dit nu consequent en ISG werkt als den tierelier. Quote
Smart Geplaatst 22 Oktober, 2014 Geplaatst 22 Oktober, 2014 Het gekke is dat veel stroomverbruikers de werking van het ISG in haar voordeel beïnvloeden. Denk hier bijvoorbeeld aan de airco. Quote
PatrickPR Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 heb zelf een plus pack en heb nog nooit gehoord van ISG systeem misschien heeft alleen de plus pack dit. slaat je motor wel af? als je airco bijv aanstaat slaat je motor namelijk niet af. Volgens de laatste speclijst is ISG standaard op alle pakketten. Ik weet niet hoe dit bij andere optiepakketten is, maar met mijn climate control en airco ingeschakeld slaat mijn motor gewoon af hoor. Om ISG goed te laten werken is het noodzakelijk om zo veel als mogelijk af te remmen op de motor. Ik doe dit nu consequent en ISG werkt als den tierelier. Als je afremt op de motor laadt je ook de accu meer op, laat de accuspanning nou 1 van de voorwaarden zijn voor het laten afslaan van de motor . Quote
Danny Rio Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 ISG werkt prima. Warme motor ( 3 minuten gereden te hebben) en af laten remmen op motor werkt snel. Heb Airco aan (ook op voorraam), navigatie S100 staat aan, alle lampen aan enz. Werkt prima, maar van een sec. teller heb ik nog nooit gehoord of wat van vernomen????? Waar kan ik deze teller vinden? Ben zeer benieuwd. Heb zelf een plus pack. Quote
PatrickPR Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 ISG werkt prima. Warme motor ( 3 minuten gereden te hebben) en af laten remmen op motor werkt snel. Heb Airco aan (ook op voorraam), navigatie S100 staat aan, alle lampen aan enz. Werkt prima, maar van een sec. teller heb ik nog nooit gehoord of wat van vernomen????? Waar kan ik deze teller vinden? Ben zeer benieuwd. Heb zelf een plus pack. Ik heb het Super pack en bij mij verschijnt in het ronde display een teller als de motor is afgeslagen. Voor de duidelijkheid een screenshot uit het instructieboekje, teller is rood omcirkeld. Quote
Danny Rio Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 Aha, nee ik krijg die bekende groene A wel te zien maar geen teller of zoiets.... waarschijnlijk super pack snufje. Bedankt voor de duidelijke uitleg en foto PatrickPR. Quote
Goldy Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 Ook ik krijg alleen een groene A te zien. Maar ik zie het nut er ook niet van in als de tijd wordt bijgehouden. Quote
LED-Lightning Geplaatst 23 Oktober, 2014 Geplaatst 23 Oktober, 2014 Ah dat verklaart waarom ik dat tellertje ook niet zag! Quote
Dennis_N-V Geplaatst 28 Oktober, 2014 Geplaatst 28 Oktober, 2014 Het nut van het tellertje is om bij te kunnen houden hoelang je dit keer voor het stoplicht heb gestaan Quote
driesdiesel Geplaatst 30 November, 2014 Geplaatst 30 November, 2014 Je accu moet meer als 80% vol zijn als je alleen maar kleine stukjes rijd dan laad hij niet voldoende op volgens mijn dealer Quote
Matthijs B Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 Olá iedereen! Ik heb een rio 3ub fifa/ executive (duitse import) editie uit 2012, dacht dat ik geen start/ stop systeem had ivm elke keer gewoon sleutel moeten omdraaien om motor te starten.. Zag wel dat het start/ stop en cruisecontrol systeem optioneel was. Het cruisecontrol systeem dankzij dit forum voor €106,- besteld bij koraps (GOUDDDD!). Nu sloeg toevallig mijn motor af in 2e versnelling, deed mijn gordel af om iets weg te gooien, vervolgens klikte ik deze weer in en motor startte direct automatisch? (Error lampje met start stop brand bij het starten vd motor, zie foto). Hoe kan ik gebruik maken van de start stop (in boekje staat niets hierover) zonder in zijn 2 de motor af te laten slaan, daarnaast gordel los en vast te klikken? Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Matthijs Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 Februari, 2020 Geplaatst 14 Februari, 2020 Je haalt twee dingen door elkaar; je hebt een Startknop, dat is "Keyless Entry & Go", dat is ipv je contactslot.En er is ISG; Intelligent Stop & Go, wat je kunt UIT schakelen met het getoonde knopje; lichtje aan = systeem uit.Voor ISG moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Ik ken ze niet allemaal, maar je accu moet iig vol genoeg zijn, bepaalde verbruikers mogen niet aan zijn, gordel moet vast, deuren dicht en volgens mij ook nog iets met buiten- en/of motortemperatuur.Als je dan bij bijv. een verkeerslicht stopt, de auto in vrij zet en je voet van de koppeling haalt valt de motor uit.Op je dashboard verschijnt een melding dat ISG actief is.Wanneer je nu de koppeling intrapt zal de motor automatisch weer starten, zodat je kunt wegrijden.Ik lees hier veel mensen klagen dat het niet werkt. Mijn Picanto heeft het niet, maar tot nu toe is het me onbewust iedere keer dat ik een leenauto meekrijg gelukt het systeem actief te krijgen... Quote
Matthijs B Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 Dank voor je reactie Murcielaygo, Het aparte is dat ik het lampje niet uit kan zetten als de motor draait, met warme of koude motor niet en alle stroom verbruikers uit. Wel gaat het lampje uit als ik aan het rijden ben, zodra ik stil sta gaat ie weer aan. Ben daarom ff aan het testen geweest, in vrij zetten en koppeling los heeft geen effect. Motor af laten slaan, in vrij zetten, koppeling los en bij het weer indrukken start ie wel ineen.. :/ Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 Als het lampje aan is, is het ISG uit. Dat kan door het drukken op de knop, maar ook als niet aan de voorwaarden van ISG voldaan is.Nogmaals; ik weet ook niet alle eisen, maar weet wel dat achterruitverwarming en de stand van de blower/airco ertoe doen.Zoek maar eens op ISG op dit forum. Quote
Matthijs B Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 (aangepast) 34 minuten geleden, Murcielaygo zei: Als het lampje aan is, is het ISG uit. Dat kan door het drukken op de knop, maar ook als niet aan de voorwaarden van ISG voldaan is. Nogmaals; ik weet ook niet alle eisen, maar weet wel dat achterruitverwarming en de stand van de blower/airco ertoe doen. Zoek maar eens op ISG op dit forum. Had ik al gedaan ouwe! Haha. Daarom maar met (duitse) handleiding, en google translate aan de gang gegaan. Gelukkig kwam er een duidelijke vertaling uit (weet het nooit met google translate hahaha). Vertaling betreffende een continue brandend lampje bij stilstand, werd aangeraden de motor minimaal 4u uit te zetten, dan 2 tot 3x starten om zo de batterij sensor te resetten. Ga ik morgen, voordat ik naar kia dealer rij (vragen voor een Nederlandse handleiding :P) ff proberen, laat je de uitkomst weten! Groeten Matthijs 16 Februari, 2020 aangepast door Matthijs B 1 Quote
xtra40 Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 1 uur geleden, Matthijs B zei: Had ik al gedaan ouwe! Haha. Daarom maar met (duitse) handleiding, en google translate aan de gang gegaan. Gelukkig kwam er een duidelijke vertaling uit (weet het nooit met google translate hahaha). Vertaling betreffende een continue brandend lampje bij stilstand, werd aangeraden de motor minimaal 4u uit te zetten, dan 2 tot 3x starten om zo de batterij sensor te resetten. Ga ik morgen, voordat ik naar kia dealer rij (vragen voor een Nederlandse handleiding :P) ff proberen, laat je de uitkomst weten! Groeten Matthijs handleiding kun je gewoon hier downloaden http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/Rio_UB.pdf Quote
Matthijs B Geplaatst 29 Februari, 2020 Geplaatst 29 Februari, 2020 Op 16-2-2020 om 20:40, xtra40 zei: handleiding kun je gewoon hier downloaden http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/Rio_UB.pdf Sorry voor late reactie, maar oprecht bedankt man!! Quote
Matthijs B Geplaatst 29 Februari, 2020 Geplaatst 29 Februari, 2020 Heb de handleiding goed doorgenomen, nogmaals dank Xtra40! Heb nooit sinds ik de auto heb nooit het (aanwezige) A lampje zien branden wat naast mijn teller zit. Het lampje van ISG system blijft branden bij stationair (op bedrijfs temperatuur of na 1uur (wel tussen 100 en 130 ipv 80km) rond gereden te hebben). Het ISG lampje gaat alleen uit wanneer ik harder dan 5 a 10 km rijd en kan hem dan ook aan/uitzetten. Alleen bij stilstand brand hij weer opnieuw. Remmen op motor, blower ook op 2, geen stoel/ voor en achterruit of stuurverwarming aan heeft allemaal geen effect, ook accu is van type AGM. Dus ga er toch maar ff naar laten kijken door Kia. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.