Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

En toen was het boem

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1 auto voor me en verder helemaal niets. Gaat de voorganger boven op de rem staan voor een vogel op de weg. Ik verwachte niet dat hij ging remmen omdat er geen ander verkeer was op een weg zonder zijwegen. Droge weg, winterbanden en de ABS grijpt in. Dus toen zat ik er toch bovenop. Niet de indruk dat ik er te dicht achter zat. Voorbumper gescheurd en de zilveren sierlijst kapot. Zilveren sierlijst boven verlichting vloog eraf, evenals de nummerplaat, maar is nog heel. Verder geen schade aan verlichting alles werkt nog.  De andere auto (een oude Subaro) had geen schade.

Gelukkig all risk verzekerd.

schade.jpg

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ai, da's niet best! De Sportage staat er een beetje treurig bij. Snel laten repareren, zou ik zeggen.

Geplaatst

Alles is al online aangemeld. Toch wel handig dat dit allemaal in weekend kan bij verzekeraar en schadeherstel bedrijf. Ik hoef niet eens te komen met de auto. Foto's van de schade is al voldoende. Dan wordt er gelijk afspraak gemaakt voor herstel en vervangende auto.

Geplaatst

Owh, dus zo krijg ik de voorkant gepimpt ?

Jammer van de schade Wil, maar nu kan gelijk de 3D grill erin :)

En ja......... de schrik zit er dan even goed in!

Geplaatst

Ik had niet de indruk dat ik er te dicht op zat. Maar het zal wel zo zijn geweest. Maar iemand die onverwacht boven op de rem gaat staan, terwijl geen enkel ander verkeer is te zien, verwacht je toch niet. Maar ik was verbaasd over de lange remweg met de winterbanden met de ingrijpende ABS. Want het duurde toch aardig lang voor de klap kwam. Ik haalde het dus net niet, want de ander heeft geen schade, dus geen grote klap. Maar ik zou eerst in de spiegel kijken voordat ik vol in de remmen ga voor een vogel.

Morgen kan ik de auto brengen en donderdag weer ophalen.  Gaat wel snel dat herstellen van de schade.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Dat mag je zeggen dat het snel is.

Maar ik zag laatst op tv dat ze tegenwoordig een kunststofbumper prima kunnen repareren. 

Daar kunnen ze wel tijdswinst mee behalen.

De techniek in de branche staat ook niet stil.

Altijd prettig dat je auto weer snel gerepareerd is.

Geplaatst

Komt nieuwe bumper op. En die wordt door Kia geleverd al in de grondverf. Dat scheelt al veel tijd voor de spuiter.

Geplaatst

Kreeg als leenauto een VW Touran 1.2 TSI mee. Had ik niet verwacht, meestal zijn kleine auto's die je mee krijgt.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Hoor net op Radio 1 dat we in 2030 allemaal zitten in een zelfrijdende auto. Heb je van dit soort schadegevalletjes helemaal geen last meer.

Zelfrijdende auto? Bah, moet er niet aan denken!

Geplaatst

Hoor net op Radio 1 dat we in 2030 allemaal zitten in een zelfrijdende auto. Heb je van dit soort schadegevalletjes helemaal geen last meer.

Zelfrijdende auto? Bah, moet er niet aan denken!

Mijn vrouw en zoon begonnen er al over, dat het voor mij misschien tijd werd voor zo'n auto  :-)

Maar sinds 1973 dat ik mijn rijbewijs heb, is dit de 5e schade, waarvan 2 x mijn schuld. Eerste keer geslipt met auto van mijn ouders toen ik net mijn rijbewijs had en nu de laatste keer met misschien te dicht er achter rijden. Andere keren werd ik van achteren aangereden terwijl ik stil stond voor stoplicht en een keer terwijl ik linksaf sloeg op smal straatje, werd ik toch even ingehaald door een jong gastje die stoer wilde doen. Maar grote schades zijn het nooit geweest.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ach ja, we lopen allemaal in ons automobilisten-leven wel eens tegen een paar deuken of krassen aan. Dat houdt bovendien de schade-herstellers prettig aan het werk.

Rijdt die Touran trouwens een beetje aangenaam?

Geplaatst

Ik vind de Sportage soepeler rijden. Maar komt ook omdat ik nu moet schakelen en dat is toch weer even wennen als je automaat gewend bent. Ik ben toch blij als ik morgen of vrijdag mijn eigen auto weer kan ophalen.

Geplaatst

Net gebeld dat de schade groter is dan verwacht. Het koelpakket is beschadigd door een stootbalk en moet ook vervangen worden. Ben niet technisch dus zegt me niks. Had iets met de airco te maken vertelde ze. Dus morgen gaan ze waarschijnlijk niet halen met repareren. Kia had de onderdelen nog niet geleverd.

Geplaatst

De kunststofdelen veren na de klap meestal weer een heel eind terug, waardoor het lijkt dat het allemaal wel meevalt, maar onderhuids wacht dan toch de tegenvaller.

Wat de winterbanden betreft: Een aantal jaar geleden ook wel eens onaangenaam verrast door de lange remweg op droog wegdek. Eigenlijk heb je alleen een voordeel als het echt goed koud is of wanneer er sneeuw ligt. Dus eigenlijk moet je bij hogere temperaturen met winterbanden rijden alsof je met zomerbanden in de kou rijdt. Dat vertellen de winterbandenleveranciers liever niet!

Ik hoop dat je Sportage weer snel (en naar tevredenheid) gefixt is!

Geplaatst

De kunststofdelen veren na de klap meestal weer een heel eind terug, waardoor het lijkt dat het allemaal wel meevalt, maar onderhuids wacht dan toch de tegenvaller.

Gehad met de Soul.

Best wel een flinke klap in de rug maar gelukkig alles (persoonlijk) nog heel.

Kijk je toch naar de schade en lijkt het er vanaf de buitenkant best wel mee te vallen.

Inderdaad, achter het plastiek........... best wel veel kapot of verbogen! 1200 euries schade! :mad:

Soul is in 2012 ingeruild voor een SP2 :taz:

Geplaatst

De Sportage is er weer helemaal in orde met 4 jaar garantie op de reparatie. Kosten voor wat ik dacht een scheur in bumper gebroken sierlijst gril en kapotte kentekenplaat houder, 3446,00 Euro. Ik stomverbaasd dat de klap toch harder moest zijn geweest dan dat ik gevoeld had. Radiateur moest ook in en weer uitgebouwd worden omdat daar delen van kapot waren.

Schadebedrijf is verbaasd dat de tegenpartij geen schade heeft. Nu was de bumper van die auto al vol met krassen, dus niet na gaan welke ik veroorzaakt zou hebben. Ik heb niets van de tegenpartij gehoord. Ze reageren ook niet op e-mail nadat ik nog mijn polisnummer aan hun moest doorgeven.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Dat is toch nog wel een beste schade.

Maar zoals Millgate al schreef het kunststof veert wel terug en de schade achter de bumper zie je niet.

Dat ziet je tegenpartij waarschijnlijk over het hoofd omdat ze niets zien.

Er zijn ook mensen die makkelijk zijn en denken had het maar geen auto moeten worden.

Vind het al netjes zoals je het oplost.

Tja en reageren ze dan niet, houdt het toch even op.

De Sportage staat weer als nieuw voor de deur.

Dat is na een rottigheidje ook wel weer prettig.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Geschrokken van de enorme premieverhoging van de verzekering. 2 jaar geleden een kleine schade gehad en dat was niet te merken aan de bonus korting. Maar je ging toch een aantal treden terug. Dat werd me nu fataal doordat ik weer een aantal treden terug val en nu op korting kom van 64%. Helaas is de eerste schade meer dan jaar geleden, anders was de regeling dat je die toch nog zelf kon betalen.

Maar nu ben ik toch gaan nadenken over de schuldvraag. Ik ging ervan uit dat als je achterop iemand rijdt je altijd schuldig bent. Dat blijkt dus niet het geval het zijn. Mijn voorganger remde plotseling voor vogels op de weg. Het blijkt dat je daar niet voor krachtig mag remmen als er verkeer achter je rijdt. Wel als het grote dieren zijn waarvan je mag verwachten zelf schade te krijgen. Maar voor vogels en eenden moet je doorrijden. Dus maar contact opnemen met de rechtsbijstand verzekering. 

De tegenpartij waar geen zichtbare schade was te zien behalve oude deuken en krassen heeft toch 1100 euro geclaimd en vergoed gekregen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...