Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Sinds november 2012 ben ik eigenaar van een nieuw aangeschafte Cee'd Sportswagon 1.6GDI
Wat betreft de algemene bouwkwaliteit van de Cee'd zit het wel goed, de afwerking is minder.
  Het eerste halfjaar had ik wel af en toe wat rare probleempjes :
- Na het instappen besloten de buitenspiegels vaak om spontaan weer naar binnen te draaien.
- Drie keer gehad dat de auto met een lege accu stond. Dealer dacht eerst dat kofferbak niet goed gesloten
  was, of dat er iets mis was met het kofferbak contact (dit was niet het geval)
- Twee keer was het binnengedeelte van het dashboard display uitgevallen, alleen het buitenste deel met
  de snelheidsmeter werkte nog.
- Een keer toen ik van de boot naar Texel wilde afrijden, wilde de auto niet starten. (de smartkey zou niet
  aanwezig zijn) Ik had hem toch echt in mijn zak. Heel vervelend, Ik stond bijna vooraan in de rij.
  De oorzaak van deze problemen zijn nooit gevonden, ze zijn spontaan verdwenen.
  Al meer dan 1 jaar geen last meer van gehad.
De afwerking: Ik vind de afwerking van de KIA Cee'd onder de maat
- Mijn hele (vrij lange) leven, steun ik terwijl ik rijdt altijd met mijn linker arm op de portierstijl.
  De kunstof van KIA kan daar niet tegen, al binnen vier maanden ik had nog geen 3000 Km gereden, ontstond er
  al een witte slijtplek. De dealer heeft er iets opgesmeerd, maar je blijft het zien als je goed kijkt.
  Bij mijn laatste auto een Ford focus station, was er na 10 jaar nog geen spoor van slijtage te zien.

- Ook de bekleding in de kofferbak zag er na een 1/2 jaar slecht uit, het rult met lange plukken haar.
  Ook hier geld dat de bekleding van mijn oude Ford er na 10 jaar beter uitzag.
  De dealer heeft er een foto van genomen en naar KIA gestuurd, nooit meer iets van gehoord.

- De voetensteun voorin is afgebroken. Toen ik me bij het instappen er op afzette hoorde ik het kraken.
  Het blijkt een zeer zwak goedkoop stuk plastic te zijn.

- Kortgeleden gaf de achteruitrijcamera een wazig vervormd beeld. Ik dacht dat er condens of water op de
  de lens zat. Maar wrijven met een doekje hielp niet, het lensje is lek er zit water in.    
  Dat is wel gauw na net 2 jaar. 
Ik hoop dat het hierbij blijft, het geeft een onprettig gevoel dat een praktisch nieuwe auto zo snel last heeft

van ouderdomskwaaltjes. Ik hoop maar dat het hier voorlopig bij blijft.

Ik had nog 1 dingetje vergeten:  Sinds een maand
- Het rolgordijntje van de kofferbak fladdert, het rolt niet meer volledig op. Een drupje siliconenolie helpt niet.

aangepast door SnelleGradje
Geplaatst

Wat betreft de achteruitrijcamera, dat is iets wat wij als KCG binnenkort aan KMNL willen voorleggen.

Er zijn opvallend veel Sportage, Venga en Cee'd rijders die hetzelfde probleem ervaren.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...