Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zat net even op de Kia website te kijken voor een Picanto.

Ben nogal geschrokken van de nieuwprijzen 2015.

De goedkoopste 3Deurs Pica kost 10.245 euro

Daar komt nog eens 965 !! euro rijklaar maken bij.

Dan heb je een kale basic witte voor 11210,- EU

(was ca 8-9500 eu)

Ik dacht dat ze bij Hyundai  met de i10 de weg kwijt waren maar Kia volgt dat pad.

Er zal waarschijnlijk binnenkort bij beide merken een modelletje onder deze types komen.

Een vet onder de 10K eu model is een must, denk ik.

Geplaatst

Dit kan de waarde van jonge tweedehandsjes wel eens verhogen.

Overigens kun je denk ik bij sommige dealers nog wel een wagen kopen die eind 2014 op kenteken is gezet,uiteraard voor de oude prijs.

Bij andere merken heb ik daar al spotjes over gehoord.

Geplaatst

In mijn situatie is het ideal ik heb mijn auto gekocht op de aude bpm regeling en kenteken op 2015 wat het resultaat heeft dat mijn catalogus waarde veel hoger is dan mijn aankoopwaarde

Geplaatst

965 euro rijklaar kosten vind ik ook wel erg veel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Die rijklaar kosten moeten de auto goedkoper laten lijken. Eigenlijk grote onzin. Als je een fiets koopt , komen er toch ook geen rijklaar-maak kosten bij.
Geplaatst

Ik heb toevallig nog het boekje  van 2014  zie het verschil!

Prijzen 2014 3 deurs

15xmgs4.jpg

prijzen 2014 5 deurs

2uzurkp.jpg

prijzen 2015 3 deurs

10ok3md.png

prijzen 2015 5 deurs

2w2rek7.png

zitten inderdaad grote verschillen in!

Geplaatst

Op mijn kia picanto xtreme scheelt het €860,13

Verschil in BPM : 829 euro

Verschil kosten rijklaarmaken : €10

Prijsverhoging auto : €21

De auto zelf is niet extreem duurder geworden het heeft meer te maken met de BPM maar hier hebben alle merken dan last van,

kosten rijklaarmaken zijn bij Kia vastgesteld in de brochure op €605  + €105 aflever paket (bij een upgrade)

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Het kan natuurlijk nog veel erger… Ik ben aangewezen op een automaat en gelukkig levert Kia nog steeds

een Pica Comfortline in die uitvoering. Daaraan hangt dan wel een heftig prijskaartje, alleen de catalogus-

prijs is al op een paar centen na 16.000 euro. De i10 van het zusterconcern wordt in Nederland helemaal

niet met automaat geleverd. Ik sprak laatst met een Hyundai-dealer over het waarom daarvan. "Te duur",

zuchtte de man een beetje treurig. "Maar als U er per se eentje wilt hebben kan ik wel een i10 met automaat

laten komen. U moet dan wel rekenen op een bedrag van tussen de 19.000 en 20.000 euro". Hij wilde niet

zeggen waar hij de auto vandaan ging halen, maar toen ik het woord Duitsland liet vallen, glimlachte hij.

Geplaatst

Dit kan de waarde van jonge tweedehandsjes wel eens verhogen.

Ik heb voor mijn Picanto ern inruilvoorstel opgevraagd bij een Kiadealer en bij Suzuki.

Inruilprijs zou zijn (ongezien, 3,6 jaar oud en 117500 km gelopen) 4700 en 4500 euro.

De afschrijving zou dan 2000 euro per jaar zijn. Ik ben niet verder in onderhandeling gegaan maar rijd nog fijn een tijdje door.

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

IK schrik eerder van de BTW, BPM en overheidskosten.  

Er stond van de week een stukje in de Telegraaf dat de verkoop van nieuwe auto's in Nederland ver achter blijft bij de rest van Europa.

Gek, he dat het achter blijft.

Geplaatst

Een tijdje terug had ik bijna een pro ceed gt gekocht. Alleen de BPM bedrag zat me toen in de weg. Geloof €4500 +/- Uiteindelijk besloten dat de deal niet door ging vanwege die klote BPM. Dit kabinet moet zo snel mogelijk weg!

• Like 1
Geplaatst

@rkoopman

Dank je voor de plaatjes, het is idd de BPM.

En Rutte maar roepen KOOP DIE AUTO.

Ik snap nu waarom.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb voor mijn Picanto ern inruilvoorstel opgevraagd bij een Kiadealer en bij Suzuki.

Inruilprijs zou zijn (ongezien, 3,6 jaar oud en 117500 km gelopen) 4700 en 4500 euro.

De afschrijving zou dan 2000 euro per jaar zijn. Ik ben niet verder in onderhandeling gegaan maar rijd nog fijn een tijdje door.

Moet je ook doen.

Ik kan in al je bijdragen ook geen enkele reden vinden waarom jij je Picanto zou inruilen.

En met deze afschrijving erg onlogisch.

Uiteraard heeft je tellerstand daar grote invloed op.

Zou je net als ik 8.000 km per jaar rijden,dan praat je natuurlijk over andere bedragen.

Ik schat in dat ik ong. 5000 moet afschrijven in 5 jaar,mits ik niet meer km maak.

Over 2 jaar bepaal ik wat ik ga doen,inruilen met nog 3 jaar garantie of de garantie opmaken.

De tijd zal het leren.

Overigens bestaat de BPM al vele tientallen jaren,ligt dus niet aan de huidige politici,alleen is de vrijstelling voor kleine benzine auto´s eraf,net als bij de wegenbelasting.

Voor mij zou rekeningrijden voordelig uitvallen,maar daar is vast niet iedereen een voorstander van :)

Geplaatst

We gaan hetzelfde doen met de i10 (Kia-clone)

Net een dure beurt achter de rug (1074 EU, grote beurt, distributieriem, schijven en blokken) en ik heb alle nota's er eens bij gepakt.

Autootje rijdt voor 22,4 ct/km incl. alles.

Dealers bieden leuke autootjes aan maar zelfs bij een 2e handsje van 8700 EU moet ik bij de Joendaai dealer boven op de aanschafprijs een 695 EU aflevering/beurt betalen.

Dealer wil ook nog eens 600 EU extra voor garantie zo lees ik op autotrack.nl

Tekst:

* De genoemde vraagprijs is een zgn. netto internetprijs zonder garantie. Wij zullen deze auto wel leveren met een geldige APK, afleveringsinspectie, gepoetst en de kentekenregistratie verzorgen.

Onze handlingskosten zijn hiervoor € 295,=. * Vanzelfsprekend leveren wij de auto liever af met 6 maanden garantie of met nog meer zekerheden (zie onze i-Best voorwaarden).

Wij rekenen voor deze extra zekerheden € 600,=. * Daarnaast zijn de rijklaarmaakkosten inclusief onderhoudsbeurt voor deze wagen € 695,=. Afleverkosten: € 695

Ben wel goed maar niet gek..

Geplaatst

Op een nieuwe Pica,helemaal met 1500 euro voorraad korting kan de dealer niet veel verdienen.

Die afleveringskosten helpen dan een beetje.

Ik vond die kosten ook te hoog,maar kon ze alleen verlagen door af te zien van de waxoil.

Dit uieindelijk toch niet  gedaan en daar geen spijt van.

Ik heb het eerste jaar de auto amper hoeven wassen,alle vuil is er met een regenbui zo weer af.

Wel standaard zsm vogelpoep verwijderen,daar kan die ultra dunne lak echt niet tegen.

Heb hiervoor een flesje water en een doekje achter in de auto liggen.

Geplaatst

We gaan hetzelfde doen met de i10 (Kia-clone)

Net een dure beurt achter de rug (1074 EU, grote beurt, distributieriem, schijven en blokken) en ik heb alle nota's er eens bij gepakt.

Autootje rijdt voor 22,4 ct/km incl. alles.

Dealers bieden leuke autootjes aan maar zelfs bij een 2e handsje van 8700 EU moet ik bij de Joendaai dealer boven op de aanschafprijs een 695 EU aflevering/beurt betalen.

Dealer wil ook nog eens 600 EU extra voor garantie zo lees ik op autotrack.nl

Tekst:

* De genoemde vraagprijs is een zgn. netto internetprijs zonder garantie. Wij zullen deze auto wel leveren met een geldige APK, afleveringsinspectie, gepoetst en de kentekenregistratie verzorgen.

Onze handlingskosten zijn hiervoor € 295,=. * Vanzelfsprekend leveren wij de auto liever af met 6 maanden garantie of met nog meer zekerheden (zie onze i-Best voorwaarden).

Wij rekenen voor deze extra zekerheden € 600,=. * Daarnaast zijn de rijklaarmaakkosten inclusief onderhoudsbeurt voor deze wagen € 695,=. Afleverkosten: € 695

Ben wel goed maar niet gek..

Toch nog even doorrijden dus?

Ik ben van de week even bij Audi geweest tijdens m'n pauze om even te informeren over de nieuwe A1 met 3 cilinder. De verkoper daar heeft toevallig ook bij ons gewerkt en raakte daardoor in gesprek met hem over de autohandel op dit moment. Tranen met tuiten volgens hem, inruilprijzen worden gedicteerd door de tweedehands inkopers en die krijgen zó jeezes veel Picanto's, Up!'s, Hyundai i10's enz aangeboden dat heel de markt ingelazerd is. Dat in combinatie met de 7 jaar garantie die KIA geeft was volgens hem genoeg reden om weer lekker naar huis te gaan en nog even door te rijden in de Picanto want zo goedkoop/comfortabel als nu gaat me anders niet meer lukken zei hij. Die BPM die je nu moet betalen op kleine auto's is volgens hem volgend jaar ofzo pas zichtbaar in de inruilprijzen dus ik heb er vanaf gezien. Ik kijk over een jaar of 2 wel verder want nu inruilen is gewoon dief van je eigen portomonee zijn.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...