Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb net even de onlangs van Kia ontv. mail gelezen.

Zodoende ook even de nieuwe onderhoudstarieven bekeken en wat er zoal extra moet gebeuren bij een grote beurt,moet over een half jaar gebeuren.

Zo las ik dat iedere 2 jaar de remvloeistof vervangen moet worden,dus bij iedere grote beurt.

Is dit niet wat overdreven,zeker als je niet veel km´s maakt?

Dit valt buiten de standaard beurt,mag ik er dan van uitgaan dat het geen invloed heeft op de garantie?

Veligheid boven alles,daarover geen discussie,maar met mijn vorige wagen reed ik minimaal 5 jaar met dezelfde remolie,zonder problemen.

Geplaatst

*flashback terug de schoolbank in*

Remvloeistof is hygroscopisch, wat even snel betekent dat het een vloeistof is die in staat is vocht te ontdekken aan zijn omgeving. Twee jaar is op zich een redelijke termijn om te vervangen, het beste is er dan wel vanaf. Ik zou het toch even mee laten pakken als ik jou was...

Geplaatst

vroeguh had je dot 3, daar deed je wat langer mee, nu met dot 4 en 5.1, moet je idd na 2 jaar verversen, omdat het vocht opneemt

vocht in je remolie gaat koken bij flink remmen en daardoor krijg je lucht in je systeem.

Dat wil je niet meemaken. Op je rem trappen en lucht verplaatsen. dus geen remwerking.

Remolie kost geen drol dus gewoon vervangen, let erop dat ze de koppeling ook meenemen, die wordt nogal eens "vergeten" en zit op hetzelfde reservoir

Geplaatst

Ok,doen we dat,maar dan begrijp ik niet waarom dat niet bij de grote beurt inzit,als het toch nodig is.

Zo lijkt een beurt goedkoper dan in werkelijkheid,en dat zal natuurlijk ook wel de reden zijn.

In dat geval begrijp ik het toch :)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...