Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Enthousiast over het feit dat deze sorento 2,8 ton mag trekken en ik inderdaad niet echt voel dat er iets achter hangt ( caravan 1,5 ton ) reed ik Duitsland door richting Munchen met af en toe redelijk stijgende snelwegen van 6 of 7 %. De motor liep bij 90 km/u niet meer dan iets over de 3000 toeren dus die lijkt er geen last van te hebben. In instructieboekje stond dat ik hem bij klimmen in de D moest laten. Behalve de tiptronic heeft hij ook geen 3,2,1 enz schakelstanden dus dat zal er niets voor niets staan.

Maar om een lang verhaal iets korter te maken, op geen gegeven moment klonk er een soort gieren vanonder bij de achteras dat stopte bij nog meer belasting of geen belasting. Toen ik op een parkeerplaats ging kijken/voelen voelde ik dat de differentieel achter gloeiend heet was. Sinds daar niets verbrand wordt lijkt me dat niet de bedoeling.

In het intructieboekje las ik daar niets over maar wel ergens dat klimmen met last beperkt moest worden tot 70 km/u. Ik vind dat wel wat langzaam dus heb maar 80 km/u gereden waardoor het gegier niet weer terugkwam en de differentieel een stuk koeler bleef ( maar wel zo'n 50 graden schat ik ) 

Heb ik nu het differentieel overbelast met 90 km/u heuvelop met 1,5 ton erachter of heeft dat differentieel wellicht te weinig of te oude olie ?

Kunnen/mogen differetieels zo heet worden ? Heeft het iets te maken met limited slip ?

Groeten Arjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...