Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levensduur (km) 1.6 GDI motor.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uit nieuwsgierigheid (en binnenkort veel reizen) vroeg ik mij af op hoeveel kilometer een Kia 1.6 GDI benzine motor ontworpen is. En hoeveel zo'n motor in de praktijk ook werkelijk aan kan. Voor mijn werk moet ik binnenkort veel kilometers maken en een diesel zou veel goedkoper rijden maar.... Van die Cee'd van mij is er in een paar jaar tijd ook ruim 3000,- per jaar gevallen.... Dus een diesel aanschaffen is nu een dure optie (lage inruil, dure aankoop, dubbel genaaid). Als ik dat geld aan brandstof spendeer dan kan ik met die benzine ook nog jaren vooruit. Nu heeft die 43000 op de teller en moet de leeftijd van 3 jaar nog bereiken.

Concreet:

- wanneer gaat een 1.6 GDI problemen (en dus kosten) opleveren?

- hoeveel kilometer kun je realistisch met een 1.6 GDI rijden voor het echt onrendabel (duur in onderhoud) gaat worden?

Hier is helaas te weinig specifieke info over te vinden op internet. Dus alle info is welkom.

Geplaatst

Beste Patten

Hoelang wil je deze fijne Ceed rijden mijn vorige Ceed had bijna 60 k op de teller en reed nog als nieuw nog geen 2.5 jaar voor vervanging.

Het kleine ding koosnaampje voor onze pico heeft bijna 6000 k op de teller 3 maanden oud.

Ik ben er van overtuigd dat de kosten niet uit de pan reizen als je veel kilometers gaat reizen met deze Ceed .

Gewoon je onderhoud doen ja er zouden altijd kosten komen als remmen uitlaat accu enz. slijtbare delen .

het zit in je portemonnee wat je hier mee doet mijn vrouw is helemaal wilt van de pico ik mis de ceed nog elke dag :-)

Geplaatst

Hoi

Ik heb ook een Ceed 1.6 gdi benzine

Bijna 60000 op de teller 2 jaar oud. Rijd nog als nieuw

Rij 25000 per jaar. Wil hem nog zeker 4 jaar houden. Dus duurt nog even voor garantie voorbij is. Normaal netjes zijn beurten. Prima toch. Moderne motoren gaan echt wel langer mee hoor.

Grt

Rob

• 2 weken later...
Geplaatst

Bedankt voor de reacties. Naar (ook andere dealers van andere merken zeggen) begrijp ik dat een moderne benzine motor minimaal 200.000km mee moet gaan voor er ernstige kosten naar voren komen.

Tussendoor is uiteraard wel elke van slijtage mogelijk wel uiteraard deels afhankelijk is van het rijgedrag.

Na enkele proefritten in andere merken en de "shock" die ik krijg als ik telkens hoor wat er moet heb ik besloten maar lekker in de Cee'd te blijven rijden!

• 2 weken later...
Geplaatst

Als je gewoon er normaal mee rijd en netjes het onderhoud bij de garage laat doen dan kan hij zeker 250.000 km mee zonder problemen of noemenswaardige extra kosten.

Het is een hoge toeren motor, dus het liefst heeft ie dat je em continu op ze staart trapt :-)

Het is ook aan te raden om net voor n oliebeurt em even flink hard te planken en tegen het rood aan te jagen zodat alles even doorgesmeerd word en vuil in de filter terecht komt.

Dit doe je dan n week na de oliebeurt nog een keer zodat alles even flink doorgesmeerd word.

Gewoon even n 130 weg opzoeken en dan van 110km/u em in ze 3 zetten en plankgas geven tot de 7500 toeren zoiets doet t em wel. Let er wel op dat de airco uit staat dan.

• 1 jaar later...
Geplaatst

Inmiddels 112000 km op de teller. Rijd nog steeds als een zonnetje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...