Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

benzine meter / brandstof verbruik

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo

vandaag getankt  op me boordcomputer stond nog 208 km

ging maar  25 liter in dan staat die vol en kan ik 650 km rijden (geef die aan op de boordcomputer )

nu komt het als ik naar me werk rij op een volle tank dan gaat me brandstof meter na 75 km op drie kwart staan

me boordcomputer zeg dat ik 100 km op 5 liter rij dat houd dus in dat ik ongeveer 4 liter brandstof kwijt ben op de heen reis en terug stond die op de helft

meer dan 30 liter krijg ik d`r ook niet in snap d`r niks van

hopelijk dat iemand mijn kan vertellen wat dit is

mvg michel

Geplaatst

1 op 5........... ?
bedoel je niet 5 ltr op 100 km (dat zegt mijn BC) zoveel liter nodig op de 100 km.

Dus zou je 1 op 20 rijden, 1 ltr nodig voor 20 km dus.

Met het tanken, nog 208 km te gaan en er maar 25 liter in krijgen......... zou dat dus kunnen!

Blijft lastig die BC (om ze te begrijpen dan) :)

Even terug naar die 25 liter,

650-208 = 442 km / 25 liter = 17,68 km/liter (mooie score)

Geplaatst

1 op 5........... ?

bedoel je niet 5 ltr op 100 km (dat zegt mijn BC) zoveel liter nodig op de 100 km.

Dus zou je 1 op 20 rijden, 1 ltr nodig voor 20 km dus.

Met het tanken, nog 208 km te gaan en er maar 25 liter in krijgen......... zou dat dus kunnen!

Blijft lastig die BC (om ze te begrijpen dan) :)

Even terug naar die 25 liter,

650-208 = 442 km / 25 liter = 17,68 km/liter (mooie score)

sorry bedoelde 5 liter op 100 km

Geplaatst

Je tankt vol, rijdt een flink eind tot je moet tanken en je tankt weer net zo vol als de eerste keer. Dan deel je de gereden kilometers door de getankte liters en je hebt je verbruik. Maar wel op dezelfde manier voltanken dus, want soms krijg je (met geduld) er zo een paar liter meer bij in.

• Like 1
Geplaatst

vandaag lang de pomp geweest lampje begon te branden

ging maar met heel veel pijn en moeite 31 liter in

bc gaf aan bij het tanken dat ik nog 50 km kon rijden

nu staat die op 700 km na tank beurt

vind het raar dat er maar 31 liter ingaat waar blijft dan die 12(  tank inhoud van 43 liter )

Geplaatst

Heb je toevallig een wisselend rijgedrag?
Soms (omdat het zo leuk is) een zware rechtervoet?

Dat zou die laatste 50 km verklaren........

Ik blijf mijn ook verbazen over de laatste "lamp" kilometers hier zo :)

= wisselend rijgedrag, laatste stuk/tijd stadskilometers...

• 6 maanden later...
Geplaatst

hier heb ik ook last van

heb hem net een week de nieuwe rio 1.2 tank was vol doen ik hem kreeg en toen het lampje ging branden ben ik gaan tanken.

Had er 480km mee gereden.bij het tanken ging er 36 liter in.

dus als je 480km deelt door 36 is 1 op 13,3 maar als ik de boordcompuer aanhoud zegt hij 7liter op de 100km dat is 1 op 14,2

Maar dan nog vind ik dat hij nog  veel drinkt vergelijkbaar wat op de kia site staat,en de verkoper zij dat je 1 op 16/17 makkelijk moet halen.

Heb niet hard opgetrokken en gereden

Geplaatst

BC geeft hier 5.2 op 100 (19.2km/1ltr) , en m'n eigen admin geeft 5.6 op 100 (17.9km/1ltr)(beide na 1 jaar rijden). 

80% op 80km wegen. 

Geplaatst

Ik rij voornamelijk stad en heb volgens mijn eigen administratie 1/14 gemiddeld. 

BC geeft aan 6/100. 

Maar wel grappig dat er 43 liter in die tank gaat, heb nog nooit meer dan 33 liter getankt en ik geloof niet dat ik dan nog 10 liter erin had zitten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...