Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen

Heb me net aangemeld hier en meteen al een vraag.

We hebben sinds 2 weken een Kia Rio uit 2000 een erg fijne auto om te rijden.

Alleen op de snelweg geeft hij problemen en dat is dat hij niet op zen toeren komt..

Ik kan makkelijk de 140 halen alleen zodra ik terug moet schakelen dan begint het dan komt hij niet hoger als 100.

Ik moet dan de auto aan de kant zetten en even aan en uit doen en dan is het probleem zo goed als verholpen tot dat het weer gebeurt.

Heb een afspraak staan bij de kia dealer maar helaas pas de 20e.

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat we kunnen proberen

Posted

Auto toch even ergens anders laten lezen.

Nokkenas sensor kapot volgens hun het probleem met rijden op snelweg ect.

Benieuwd of hiermee het probleem opgelost gaat worden

Posted

ik had dit probleem ook toen de tijd met mijn rio uit 2004 en daar begon zelf het motor lampje te branden maar eigenlijk alleen met vochtig weer 

als ik dan onder het rijden mijn contact uit zetten en dan weer aan dan was het probleem weer weg 

was achteraf een bobine defect 

maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn zou ook een doorgescheurde kabel op of onder de motor kunnen zijn staan ze geloof ik bekend op  :wink:  :wink:

Posted

Dank je wel.

Van de week wordt de sensor vervangen mocht dit niet helpen dan gaan ze verder kijken bij de kabels...

Verder echt fijne auto en niks mis mee...

Posted

hand op de bougie kabels leggen en laten lopen. krijg je een optater dan zijn ze kapot :) 

• Like 2
Posted

hand op de bougie kabels leggen en laten lopen. krijg je een optater dan zijn ze kapot :)

je kunt natuurlijk ook gewoon met de plande spuit water er over heen vernevelen als de motor loopt dan hoor en zie je de vonken vanzelf over springen 

maar dat is inderdaad niet zo leuk als met je hand er aan zitten :wink: ;-)

• Like 1
Posted

Je moet wel een beetje "spanning" in het leven houden  :-)  :-P

• Like 1