Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En weer een update van onze Niro:

(wat moet je lang wachten opdat je weer kan tanken......... :) )

Odo 9077 km
deze rit (764 km), 19,09 km/l BC 19,2

Gemiddeld verbruik nu, 19,47 km/l

Ik wordt nog steeds blij als ik tank :tt1:

(betalen mag ik ook.... )

• Like 1
Geplaatst

Laat ik dan gelijk ook aanvullen met de laatste stand, net uurtje geleden getankt:

Aantal km:      637

aantal liter:       33,50

Verbruik:        1 : 19,02 km/ltr (Bc 18,8 )  :cool:

Als ik kijk sinds de aanschaf heb ik een gemiddeld verbruik van 

Aantal km:      4413

Aantal liters:     219,45

Verbruik         1 : 20,11 km/ltr

Heb wel het idee dat met de kou het verbruik iets toeneemt, maar net als Wimis nog steeds dik tevreden. :)

• Like 2
Geplaatst

Laat ik dan gelijk ook aanvullen met de laatste stand, net uurtje geleden getankt:

Aantal km:      637

aantal liter:       33,50

Verbruik:        1 : 19,02 km/ltr (Bc 18,8 )  :cool:

Aantal km:      4413

Aantal liters:     219,45

Verbruik         1 : 20,11 km/ltr

Heb wel het idee dat met de kou het verbruik iets toeneemt, maar net als Wimis nog steeds dik tevreden. :)

Elke auto verbruikt meer als het koud is,in de winter is het eerder donker dus rij meer met de lichten aan en de verwarming eventueel in combo met de airco ,auto heeft langer nodig om op bedrijfs temperatuur te komen.

Allemaal factoren die het verbruik doen stijgen.

Wat is het toch stil op het forum sedert die veiligheids waarschuwingen,heeft iedereen schrik om een virus op te lopen ?

• Like 2
Geplaatst

Wat is het toch stil op het forum sedert die veiligheids waarschuwingen,heeft iedereen schrik om een virus op te lopen ?

Gewoon weg klikken en door............. :ninja:

Tekst en uitleg van Jehroen lijkt mij duidelijk!

• Like 1
Geplaatst

Ben ook heel benieuwd in verschil in verbruik bij 16 inch en 18 inch wielen.

Nu de verbruikscijfers op dit forum tot 2 cijfers achter de komma worden berekend kan worden opgemerkt dat dat de omtrek van de 18 banden 225/45R18 1,1% groter is dan de 16 inch banden 205/60R16. Dit betekent dan dat de aangegeven kilometers van de 18 inch “langer” zijn dan die van de Niro’s met 16 inch. Met 18 inch kom je elke 100 kilometer dan ruim 1 kilometer verder….

En als een SportsLine of ExecutiveLine bijvoorbeeld 1 op 18,0 rijdt is dat, in vergelijking met de 16 inch Niro’s,  te corrigeren naar 1 op 18,2.

Een klein verschil, maar toch ets zuiniger…

Geplaatst

ook ik heb weer getankt vandaag;

Aantal km:      449

aantal liter:      23,47

Verbruik:        1 : 19,13 km/ltr

De BC zegt dan 1 : 19,5

met de kou gaat hij toch ietsje meer verbruiken maar nog steeds niet schokkend vind ik.

• Like 2
Geplaatst

Ik ga het verbruik ook bijhouden, ik doe dat al jaren op de site van autoweek, dus sinds gisteren in het bezit van de NIRO en over een dag of 10 een weekje naar Duitsland, hoop ik snel de eerste cijfers te kunnen vermelden.

• Like 3
Geplaatst

Vandaag weer getankt:

Aantal km:      647
aantal liter:       34,50
Verbruik:        1 : 18,75 km/ltr (Bc 19,3 

Aantal km:      5144
Aantal liters:     253,95
Verbruik         1 : 19,93 km/ltr

• Like 1
Geplaatst

ook ik heb weer getankt vandaag en ben nog steeds blij ondanks dat de belasting brief op de mat lag met meer betalen voor volgend jaar voor de wegen belasting.

Aantal km:      691

aantal liter:      33.01 ltr

Verbruik:        1 : 20,93 km/ltr

De BC zegt dan 1 : 20,2

• Like 1
Geplaatst
Op 4-10-2016 om 17:53 zei bigwade:

Van een 9km enkele reis wordt geen enkele auto vrolijk.

De boel krijgt de tijd niet om op te warmen en daar zul je met koud weer nog meer last van krijgen.

Tip: ga eens lekker toeren door dat mooie Limburg en dan langer dan 14 minuten :wink:

( je kunt btw ook omrijden naar je werk :-) )

Dat ben ik niet met je eens, ik heb ook al 1-22 gehad bij enkele rit werk :) Ook bij koudere temperaturen buiten.

Als ik thuis vertrek en de welbekende Cauberg op moet dit met de verbrandings en e motor gaat en de motortemperatuur natuurlijk oploopt. Vervolgens gaat de verbrandingsmotor uit en zie ik de motortemperatuur weer teruglopen naar 0 streepjes. Dus of KIA het echt belangrijk vind om de motor op temperatuur te houden..... blijkbaar niet. 

Geplaatst

En weer update....

10474 km ODO

658 km met 36,01 ltr

18,27 km/l  BC 18,0 (1 keer niet gereset)

Ik ben nog steeds erg blij hoor :tt1:

PS ik zie wel dat de verbruiken erg verschillen? tov de andere Niro's ?

Geplaatst

Zo, de eerste kilometers gereden. Gemiddeld 18,67 km/l (BC 18,5 km/l)

Zoals hierboven al gemeld, zitten er behoorlijke verschillen in als je korte stukjes rijd op lange. Ik heb bijv een stuk van 80 km gereden (snelweg met files) met een verbruik van 23 km/l, maar als ik korte stukjes rijd (enkele kilometers), zie ik ook 12 km/l voorbij komen.

Geplaatst

Ik rij nu 3 maanden de Niro op 16 inch banden. Bij de start viel het me op dat normaal rijden op een ritje Oisterwijk - Amstelveen via de N65 en A2 op een gemiddelde van 1 op 21-22 km uitkomt. veel file en 100 km zones.. Rij ik dan naar breda op een 130 km weg welke doorrijd dan stijg het verbruik richting 1 op 17-18 kilometer.
Dus de snelheid boven de 110 km is een essentiele factor en het gasgedrag.
Recent de winterbanden laten monteren (op de lelijke standaardvelgen, voor zomer heb ik mooie kia LM velgen). duikt ook de temperatuur tot onder het vriespunt dan daal ik dus naar 1 op 15 km... Later de week hogere temperaturen weer 1 op 17 en een rit in file naar Elburg wer 1 op 19. Dus er is variatie door de diverse omstandigheden.

Geplaatst

Zeer interessant dit ....... want dat zie ik ook met het verbruik.
De temperaturen doen veel met "de lust" van de Niro.

Nu geef ik even mee dat:

Ik rij in de bergen van Zwitserland, veelal doorrijden en een kleine beetje files.
We rijden in no time naar Italië en behaal: desondanks het klimmen en dalen toch de hoogste score voor mijn Niro. ?

Die score van 1:22, en dan nog wat- heb ik niet meer gehaald. Ik rij, op de CC en de vrouw rijd alle scores aan gort!
Ik krijg dat niet weg gegumd, zeg maar. En dan (voor mij) toch nog een gem. van 19,28 km op een liter, vind ik boven verwachting.
(het had boven de 20 kunnen zijn, maar ja :online2long: )

• Like 1
Geplaatst

Ik reset mijn gemiddelde elke dagipv per tankbeurt. Dat geeft beter inzicht.

schakel je in de bergen naar beneden nu handmatig ivm afremmen?

• Like 1
Geplaatst

Nee, ik (probeer) reset mijn BC per tankbeurt
Dat geeft volgens mij een beter gemiddelde dan elke dag.

In die bergen (Zwitseland) heeft de Niro het moeten doen met de automaat en niet op de handschakel.
Het voordeel wat ik had (denk ik) is de files, ook lang afdalen en de snelheid van dat moment (25 a 30 km/h) en dan veel op de accu rijden. EV

Geplaatst

Ik las dat je de de afdalingen met de hand moet schakelen omdat je op de automat niet op de motor kunt afremmen....

• Like 1
Geplaatst
1 minuut geleden zei wimkia:

Ik las dat je de de afdalingen met de hand moet schakelen omdat je op de automat niet op de motor kunt afremmen....

Dat is ook correct. Niet constant blijven remmen want dan raken ze oververhit met alle gevolgen van dien.

• Like 3
Geplaatst
Op 3-12-2016 om 10:54 zei Specialmade:

Dat is ook correct. Niet constant blijven remmen want dan raken ze oververhit met alle gevolgen van dien.

Dat is bij "normale" auto's zo. Maar bij de hybride Niro wordt (in eerste instantie) toch niet afgeremd met de remschijven maar op de elektromotor die als dynamo geschakeld wordt? Met andere woorden, de auto remt dan af op de dynamo. Ik begreep dat de remschijven alleen gebruit worden bij sevig afremmen indien de vertraging op de dynamo niet voldoende is.

Je kunt dat zien op je meter die extra "charge" aangeeft.

Het voordeel van een hybride is daardoor ook dat je remmen niet zo erg slijten.

• Like 2
Geplaatst

Hierbij dan mijn eerste bijdrage, ik heb de Michelin Cross Climat banden met de 16" velgen onder mijn auto, verder heb ik altijd de klimaat controle op automatisch ( 20 graden ) waarbij ook de AC aanstaat, en gebruik ik zo veel mogelijk de cruise control.

De eerste tank is gevuld bij aflevering door de dealer.

km stand 468

24.09 ltr. getankt

1 : 19,30 ( BC 19:23 )

Tweede keer getankt

km stand 1324

1 : 20,50 ( BC 21:73 )

• Like 3
Geplaatst

2e tank wijkt wel veel af van de Bc. Wel een nette waarde in deze tijd van het jaar. Rijdt je veel snelweg/file/binnenweg?

Geplaatst

Het verschil tussen werkelijke waarde en de BC is mogelijk te verklaren dat je bij het tanken de ene keer wat meer afvult dan de andere, dat kan zo'n verschil misschien verklaren.

Deze afstanden zijn bijna allemaal gereden tijdens mijn vakantie in Duitsland, tellerstand nu 1600 km waarvan 1500 in Duitsland, daar zitten geen files bij en het merendeel is autobaan.

Ik rijd eigenlijk altijd op de CC ingesteld op 100 km/uur met inhalen van Vrachtauto's doortrekkend naar 120 tot 130 km/uur, ik ben zo als je ziet een rustige rijder, ik denk ook dat als je wilt gassen, dat je geen Hybride auto koopt, maar een wat sportiever model, alhoewel het met deze auto wel kan, pouwer genoeg.

dat gassen deed ik toen ik een stuk jonger was:-)

• Like 3
Geplaatst

Derde keer getankt

KM stand 1813 / 489 km gereden en 25.06 ltr getankt.

1 : 19.6  (BC 1:20.2 )

Verschil zit hem weer in de manier van aftanken, ik probeer tot de laatste druppel te gaan en dat lukt bij de ene pomp beter als bij de andere.

• Like 1
Geplaatst

Kou en winterbanden drukken bij mij het benzinegebruik tot rond de 1 op 19 km. Het gemiddelde blijft na bijna 9.000 km nog net boven de 1 op 20. Gemiddelde afgelegde weg per tankbeurt is 733 kilometer. 

Geplaatst

ook ik heb weer getankt vandaag en nog steeds een tevreden man als ik afreken.

Aantal km:      548

aantal liter:      29,28 ltr

Verbruik:        1 : 18,72 km/ltr

De BC zegt dan 1 : 20 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...