Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is idd een hele mooie waarde. Bij zomerse (hogere) luchttemperaturen heeft de batterij meer capaciteit en zul je nog beter gaan scoren, met name bij snelheden tot 80 km/uur. 

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Hier nog wat gemiddelde van afgelopen dagen.

20190317_164343.jpg

20190323_155533.jpg

aangepast door Eric-H
Geplaatst

De Niro is idd zuinig. Was vandaag ff naar Apeldoorn ( vanaf Wormerveer ) 108 km en het verbruik was 1:25. Moet wel zeggen, had alle tijd en n beetje achter vrachtwagen gehangen tussen de 90 / 100 km. Op de trugweg bandenwissel gehad, nu 18 inch 1:22 

660E61E3-4BB4-4C94-83C4-5ACB2BF87E1A.jpeg

Geplaatst (aangepast)

Zo zuinig is de Niro niet. In de zomer wel. Winter (koude dagen) is het verbruik veel hoger. 

Op Wintersport viel het reuze mee. Dakkoffer/ vol geladen. 1:15 naar Oostenrijk 

(18” - 4 seizoenen banden / zal misschien ook nog invloed hebben. Eerste  Vredenstein quatrac 5 versleten))

Nu een 32.000km erop zitten. 

Voor de rest een fijne auto. 

aangepast door ruijtersfotografie
Geplaatst
9 uur geleden, henk smit zei:

het gebruik februari Oostenrijk zonder dak koffer 1optwintig snelheid gemiddeld 120 km per uur.. 

En hoe heb je dit gemeten?  Gem 120 dan heb je dus ook vaak boven de 120 gereden. Hoe haal je dan de 1 op 20?  

Ik heb dit erg vaak geprobeerd maar 1 op 20 bij 120 km is echt niet haalbaar bij mij. 

Ik ben benieuwd of andere dit ook halen?

Geplaatst
2 minuten geleden, henk smit zei:

4,8 de 100 km gaf mijn boort computer aan van daag 27-3-2019 4,6 de 100 km

De display heeft alleen maar aan wat je rit was. Dit js niet 100% accuraat. Maar kan wel als een indicatie gebruikt worden. 

4,8 is 1 op 20 bij 100km. Eerst zei je gemiddeld 120km/u. Dat is nog al een verschil. 

Hoe heb je gemeten dat je gemideld 120km/u hebt gereden?  Wat dan heb je exht hard gereden. En hoe kom je dan op 1 op 20?  Klopt dit wel?  Want dan heb je echt een super zuinge auto. En dat willen we allemaal wel. 

Ik rijd een paar keer per jaar naar Frankrijk en heb veel getest bij 120km/u gaat het verbruik snel naar beneden en is voor mij 1 op 20 niet meet haalbaar. 

Het is belangrijk dat je juiste info geeft omdat andere in dit forum er wat aan kunnen hebben.  

Dus als je inderdaad 1op20 haalt bij een gem snelheid van 120 dan graag wat meer bewijs en info. Want ik wil dat ook wel halen. 

Dankje wel. 

Geplaatst
10 uur geleden, casper zei:

En hoe heb je dit gemeten?  Gem 120 dan heb je dus ook vaak boven de 120 gereden. Hoe haal je dan de 1 op 20?  

Ik heb dit erg vaak geprobeerd maar 1 op 20 bij 120 km is echt niet haalbaar bij mij. 

Ik ben benieuwd of andere dit ook halen?

Ik denk dat Henk bedoelt dat hij hele stukken 120 km/u heeft gereden.

Gemiddeld 120 km/u zul je inderdaad niet snel halen. Dan moet je hele stukken 150/160 ofzo gaan rijden en dat haal je nooit

Geplaatst

Het voordeel als je naar Oostenrijk gaat is dat je in Duitsland heel veel Baustellen hebt, waar je 60 km/u mag, soms 80 km/h. Op zich vervelend, alleen voor het verbruik van de Niro is dat dan wel weer gunstig, want je kunt tijdens de Baustelle vaak volledig elektrisch rijden. Bij 120 km/u ga je geen 1 op 20 halen. Eerder tussen de 1 op 18 en 1 op 19. 

Geplaatst
16 minuten geleden, henk smit zei:

gisteren vol getankt. geef mij boort computer. een bereik van 936 km aan. bij een volle tank van 43 liter.  

Wordt wel vaker geroepen dit, bereik bij een volle tank. Maar goed beschouwd zegt dit eigenlijk niet zo veel.
Dan zou je er ook bij moeten zeggen wat voor type wegen (snelheden) je de laatste tijd hebt gereden en wat voor wegen je van plan bent te gaan rijden met deze volle tank.

Een volle tank die trouwens 45 liter is en niet 43....

Geplaatst (aangepast)
8 minuten geleden, henk smit zei:

vol getankt schrijf ik de km stand op als ik op de plaats van bestemming komt.

weet ik pressies wat ik gebruik heb. bij een gemiddelde snelheid. tussen de 100 en 160 km per uur.

wand als ik vrij baan krijg gaat het gas er op. wand daar mag het 

gemiddeld 160 ga je natuurlijk never nooit halen  met een topsnelheid van 162 km/uur.

Dan zou je stukken 200+ moeten gaan rijden.
Ik denk dat 120 gemiddeld al tamelijk lastig gaat worden.

Ik heb een hele tijd een Golf GTI gehad en daar mee naar Zuid Frankrijk gereden. Overal flink stevig door gereden, gemiddelde snelheid kwam echter niet boven de 105 km/uur uit.

Edit; maar goed, je bedoeld hoogtswaarschijnlijk dat je stukken een snelheid tussen 100 tot 160 km/uur aan houd. Dat is iets anders dan gemiddeld.

aangepast door dropje
Geplaatst
1 minuut geleden, henk smit zei:

mijn schoon zoon heeft de zelf de Kia  die zei bij 200 km was begrenst  

Een NIro??

Nou dan weet ik niet wat er allemaal gechipt is aan de zijne, of wat voor gigantische teller afwijkingen er in zitten. Maar KIA geeft zelf een topsnelheid van 162 km/uur op. Dan vind ik 200 km/uur nogal ongeloofwaardig als ik eerlijk moet zijn....

Geplaatst (aangepast)
4 minuten geleden, henk smit zei:

als ik 19 mei naar Oostenrijk ga neem ik de proef op de som hoe hard die gaat. 

Was het niet de schoonzoon in zijn 5-serie?

Rustig aan hoor Henk houd de boel (en jullie zelf) heel hé!

Maar nogmaals, 162 km/uur fabrieksopgave en werkelijke topsnelheid 38 km/uur hoger lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk. Toch laat ik mij graag verrassen. Heb je toevallig nog een losse GPS oid, om dan de werkelijke snelheid te bepalen?

aangepast door dropje
Geplaatst
1 minuut geleden, henk smit zei:

zo ik al zei dat is een Kia niro rijder. mijn andere schoon zoon heeft een BMW. m 5 als die gas geeft wort je geland zeert.

Hier halen ze max 183 km/uur (op de teller). Is al meer dan  de op gegeven 162 km/uur (werkelijke snelheid?)

Maar nog steeds geen 200 km/uur.

Geplaatst (aangepast)
19 minuten geleden, henk smit zei:

in houd 45 liter. zou best kunnen  

Ik ben het even kwijt :no:

maar goed. Ik wacht met spanning af want gem 160 en 1 op 20 wordt steeds beter.  En die top van 200 klint ook wel  goed. :tt1:  ben nu erg nieuwsgierig geworden. 

aangepast door casper
Geplaatst
7 minuten geleden, casper zei:

Ik ben het even kwijt :no:

Inhoud benzinetank. Henk noemde 43 liter, waarop ik zei = 45 liter.

Nu reageerd hij nog dat 45 liter "ook zou kunnen"

Volgens mij is Henk een aardige peer, alleen hij neemt het nooit zo nauw met bedragen en hoeveelheden en zo.
(wat ik altijd een beetje 'typisch' vind gezien zijn topbaan bij de Rabobank., maar dat terzijde)

• Like 1
Geplaatst
Inhoud benzinetank. Henk noemde 43 liter, waarop ik zei = 45 liter.
Nu reageerd hij nog dat 45 liter "ook zou kunnen"
Volgens mij is Henk een aardige peer, alleen hij neemt het nooit zo nauw met bedragen en hoeveelheden en zo.
(wat ik altijd een beetje 'typisch' vind gezien zijn topbaan bij de Rabobank., maar dat terzijde)

Als ze bij de Rabo bank zo rekenen als Henk zeg ik vandaag nog mijn rekening op.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst
de km teller wijk meestal 10 km af. 

De afwijking van de snelheidsmeter kun je beter opgeven in een percentage. Bij mijn metingen is deze 12% met sateliet meting.
Dus 134 km/h op de teller is 120 km/h in werkelijkheid.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst (aangepast)
6 minuten geleden, henk smit zei:

het klop dus wel 200 km min 12% is186 km per uur.

Wat klopt er bedoel je?

176......

aangepast door dropje
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

Ik kan het even niet meer volgen, sorry.....

Poging:

die in het youtube-filmpje rijd 183 km/uur (op de teller)

Stelling = afwijking ca. 12 %

183 km/uur minus 12 % = 161,04 km/uur. Nagenoeg overeenkomstig de fabrieks-opgave dus :dup:

Zo en nu houd ik er over op.

aangepast door dropje
  • Like 2
  • Haha 1
Geplaatst (aangepast)

De door KIA opgegeven topsnelheid en acceleratie cijfers zijn zonder de elektro motor. Deze zijn immers altijd haalbaar.

Als er nog "sap" in de accu's zit gaat het een stuk vlotter (het vermogen en koppel van de E-motor komt er dan bij.

Ruim 180 km/h (GPS snelheid Garmin) kan ik bevestigen.

aangepast door HenkM
Geplaatst
53 minuten geleden, HenkM zei:

De door KIA opgegeven topsnelheid en acceleratie cijfers zijn zonder de elektro motor. Deze zijn immers altijd haalbaar.

Als er nog "sap" in de accu's zit gaat het een stuk vlotter (het vermogen en koppel van de E-motor komt er dan bij.

Ruim 180 km/h (GPS snelheid Garmin) kan ik bevestigen.

Bij testen van de Niro zie je ook altijd dat de 0-100 km/h tijd duidelijk sneller is dan opgegeven. Zeker als je de auto in de sport stand zit, wil ie lekker snel weg bij het stoplicht :-) 

Geplaatst
8 uur geleden, henk smit zei:

ik rijd veel naar oosten rijk. gebruik op een volle tank. 1000 km in een niro .gaat 43 liter in de tank. 19 mei gaat ik er weer naar toe. als ik terug kom zou ik je laten weten wat de Kia heef gebruik op de 1000 km. 

NOOIT 1000 km gezien met een tank , zelf geen 900 km !!!

Geplaatst
8 uur geleden, dropje zei:

Een NIro??

Nou dan weet ik niet wat er allemaal gechipt is aan de zijne, of wat voor gigantische teller afwijkingen er in zitten. Maar KIA geeft zelf een topsnelheid van 162 km/uur op. Dan vind ik 200 km/uur nogal ongeloofwaardig als ik eerlijk moet zijn....

162 km/h is de benzine motor  ( 105 pk )alleen , dus geen electriciteit erbij ( 141 pk )..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...