BdB Geplaatst 30 Augustus, 2016 Geplaatst 30 Augustus, 2016 Nou dan staan we te wachten op foto's van die mooie sjees op de kliffen oid. Niet zo'n half suffe camping foto, al is het een begin Woestijn in Marokko lijkt mij niet echt suf Ik heb ze ook van Turkije Quote
bigwade Geplaatst 30 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2016 Woestijn in Marokko lijkt mij niet echt suf Ik heb ze ook van Turkije Woestijn is natuurlijk niet suf Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 30 Augustus, 2016 Geplaatst 30 Augustus, 2016 Route voor de vakantie is uitgestippeld. Donderdag vertrek en 2 weken later weer terug. Route is via 7 vaste plekken (hotels) Knipsel.JPG Dan is de nieuwe Niro wel ingereden lijkt mij Quote
bigwade Geplaatst 30 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2016 Dan is de nieuwe Niro wel ingereden lijkt mij of op.. 1 Quote
bigwade Geplaatst 30 Augustus, 2016 Topic Starter Geplaatst 30 Augustus, 2016 Route voor de vakantie is uitgestippeld. Donderdag vertrek en 2 weken later weer terug. Route is via 7 vaste plekken (hotels) Knipsel.JPG Mooi man Zet die BC ( B ) maar even op nul. Ben benieuwd naar de werkelijke uren. Zal richting 60-70 gaan 1 Quote
Wimis on Geplaatst 30 Augustus, 2016 Geplaatst 30 Augustus, 2016 Mooi man Zet die BC ( B ) maar even op nul. Ben benieuwd naar de werkelijke uren. Zal richting 60-70 gaan Hmm, vrouwtje rijd dan ook hee! Sportiever dan ik, haha....... Zal wel iets worden van (geschatte) 55 a 56 uur of zo iets ! Quote
Wimis on Geplaatst 31 Augustus, 2016 Geplaatst 31 Augustus, 2016 Zojuist even een ANAC bezoekje gedaan (met een heerlijke zuigbeurt) Kunnen we fris en fruitig op pad!Zal zo even de BC(dagteller B ) op 0 zetten............ ! Morgenochtend rond 7:30 uur vertrekken we naar Weil am Rhein. 2 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 31 Augustus, 2016 Geplaatst 31 Augustus, 2016 Dan gaat die fris en fruitig europa in, fijne vakantie Wim en geniet van de Niro. 1 Quote
Wimis on Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 Hola We zijn er weer..........! eerste cijfers: 4909,2 km gem 94 km/h 61:31 uur nu eerst even de vuile was uitladen, de rest komt later. 3 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 Hola We zijn er weer..........! eerste cijfers: 4909,2 km gem 94 km/h 61:31 uur nu eerst even de vuile was uitladen, de rest komt later. En ingereden is ie. Mooie vakantie gehad? Quote
Wimis on Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 En ingereden is ie. Mooi vakantie gehad? Ja geweldig.......... we zijn helemaal kapot We wilden een wandel en doe vakantie en dat is gelukt. We kijken terug op een vakantie met prachtig weer 30-32°C Mooie dingen gezien maar dat zal uit het verslag blijken. Kan een waarde toevoegen aan de cijfers: Gem 20,056 km op een ltr benzine (BC geeft 20,8 ) 3 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 Zo.zo. dat is lekker zuinig! Quote
bigwade Geplaatst 14 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2016 Hola 61:31 uur nu eerst even de vuile was uitladen, de rest komt later. Ik zat er niet ver naast 1 Quote
Wimis on Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 Ik zat er niet ver naast Sterker nog......... je zat er dichter bij dan ik ! Quote
bigwade Geplaatst 14 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2016 Mooi land hè... En fijne tunnels En prachtige vrouwen ! (tot hun 40e) Quote
Wimis on Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 Mooi land hè... En fijne tunnels En prachtige vrouwen ! (tot hun 40e) Blijft een mooi land. Heb nu de westkust geproefd van Italië. Anders was dat tot 2001 en vanaf 1982 tot dat jaar. Jaarlijks naar Italië, en dan alleen maar aan het strand hangen (vanwege Ex-schoonouders) Mooie jaren gehad en wil het niet over doen. Dus vandaar onze vakantie, veel zien-veel wandelen- en genieten! Quote
Wimis on Geplaatst 14 September, 2016 Geplaatst 14 September, 2016 En prachtige vrouwen ! (tot hun 40e) Mijn vrouw was de mooiste hoor............ ! 2 Quote
bigwade Geplaatst 14 September, 2016 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2016 Mijn vrouw was de mooiste hoor............ ! Ik heb ernstig staan twijfelen afgelopen juli.. Quote
Wimis on Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 Beste mensen, hierbij ons verslag van 2 tevreden Niro rijders tijdens hun vakantie: Italië 2016 donderdag 1 septemberVanmorgen om 6 uur opgestaan en om 7 uur de auto gaan inladen.We zijn om 7.40 uur vertrokken het was toen buiten 17°C en de Odo stand stond op 727km.De auto rijd gemiddeld op 1:18 met 130 km/u en 1:21 met 101 km/h (CC) in Duitsland.Eerste bestemming B&B hotel in Well am Rhein (D)Volgende dag de grens over bij Zwitserland alleen maar snelweg gezien en we hebben aardig geklommen en dus ook gedaald. De beroemde Gotthardtunnel gereden die is 17 km vrijdag 2 septemberBestemming: Imperia (IT) voor een dagje dolfijnen spotten (3 sept) Totaal 7 uur gevaren.We hebben meerdere groepen dolfijnen gezien en nog een Zonnevis op de terugreis.Mooie bootreis gehad en genoten van het uitzicht en prachtige weer.Eerste schaafwondje op de Niro is een feit, ach...... hebben we dat maar gehad!Volgende week naar de garage, laten zien en kijken wat de mogelijkheden zijn. zondag 4 septemberBestemming: Pisa (IT)Naast die scheve toren in de kathedraal, baptisterie en composanto geweest.Iedere dag was de temp rond de 30-33°C Het uitzicht was gigantisch mooi, helder weer dus ver zicht. maandag 5 septemberBezocht: (6 sept) La Spezia, te druk dus omgekeerd.Bolgheri, mooie oude stad dus cultuur snuiven en wat eten.Volterra, gelijk aan hierboven. dinsdag 6 septemberBestemming: Rome, rustdag en voor 3 dagen de Niro in de garage geparkeerd.We wandelen toch veel, Rome is een chaos en we nemen de taxi, af en toe. woensdag 7 septemberBestemming: Coloseum en Altare della PatriaGeweldig mooie ruïne en prachtig marmeren trappen. donderdag 8 septemberBestemming: VaticaanstadGeweldig mooi om daar te zijn geweestkosten, 12 euro voor de taxi heenreis.Gaan we na een geslaagde dag terug naar het Hotel, weer taxi ! Wat vraagt U, zegt meneer 36 euroIk zeg: hoepel op.......... ! Volgende taxi vragen, zegt deze 24 euro ? Wat een stelletje afzetters.Zelfde taxi soort opgezocht met meter, en weer bij het Hotel voor 13 euro.Reden om dit te schrijven dat je op moet passen voor dit soort praktijken. vrijdag 9 septemberBestemming: Pompei/Napoli zaterdag 10 septemberBestemming: stad PompeiWat een mooie stad en hier kun je voelen, ervaren wat er (lang geleden) is gebeurd met de uitbarsting van de Vulkaan, Vesuvius. zondag 11 septemberFlinke rit van 775 km met bestemming: ImperiaHier hebben we onderweg de Niro flink kunnen uitproberen, 100 t/m 170 km/h op de CCGeen problemen of gekke dingen tijdens de rit maar wat wil dat ding, De Niro van zijn plek zeg ! maandag 12 septemberDorpjes verkennen: Imperia, Diana Marina, San Remoen nog wat een leuke dorpjes langs de Middellandse zee. Heerlijk en mooi. Dinsdag 13 septemberBestemming: Bad Ragaz (Zwitserland)Vrienden bezoeken en lekker bijkletsen.Woensdag 14 septemberBestemming: naar huis.De Niro, heeft het geweldig gedaan en is (wat tegenwoordig niet meer nodig is) flink ingereden in zeer korte tijd. We hebben totaal 4950 km afgelegd met een gemiddeld verbruik van 19,85 km/ltr.De 2 uiterste verbruiken laag en hoog waren, 17,86 en 22,32 km/ltr en dat waren ook de 2 uitersten tijdens de grote rit van Napels naar Imperia. We hebben daar de Niro lekker relaxt en flink door laten rijden. De boordcomputer heeft een gemidd. van 19,9 gegeven en daarbij was de waarde net steeds boven het gemiddelde verbruik na een tankbeurt. De gemidd. kosten per km voor brandstof is dan 0,076 ct. Gelukkig zijn de prijzen voor brandstof (Italië) bijna gelijk aan NL. Je moest gewoon opletten dat je zelf tankt anders betaal je de hoofdprijs a 20 of 25 ct / ltr extra. Uiteraard is de Adaptive CC tot in den treuren benut! Wennen, want als een voorganger er lang over doet om van de snelweg de afrit op te rijden dan blijf je door de Adapt. CC achter hem/haar en rem je af (op de snelweg)Soms werd ik dat helemaal zat en zette de CC hierdoor uit. Waar ik later achterkwam is dat je de Adapt. CC en beetje kan bewerken tijdens het rijden! Voetje erbij en een klein beetje gas geven, net genoeg dat je dan niet meer zo absurd afremt. He, dat werkt weer prima! Ruimte te over in de Niro er was zelfs plek voor een grote koelbox op 12 V. Dat gaat dan wel weer ten koste van het verbruik.De Airco heeft ook flink gewerkt, met die temperaturen en hele dagen in de Niro, een must.De tunnels ja...... wat kan ik daar over roepen: De verlichting reageert sneller dan de Sportage. Dat is mijn ervaring. En even kreeg ik het idee dat die haperde, maar was het gewoon te mistig of tussen de tunnels nog te donker! Zitten in de Niro is ook geen straf, prima stoelen en ruim in te stellen. Tot slot de radio en dan met name de USB of de muziek die we daar op hadden gezet.De eerste 1500 km ging het afspelen prima tot dat deze stukken van het liedje ging overslaan....Begon te haperen, stotteren en rare geluiden maken. Dat klinkt dan niet meer zo fijn.Ook hier kijkt de garage naar. Inmiddels heb ik op 3 USB sticks de muziek staan, los of in mappen.Maakt niet uit hoe...... hij blijft stotteren. De navigatie was geweldig ook met omleidingen in de route. Tot zover ons verslag van een geweldige vakantie in een prima Hybride: De Niro. Foto,s van onderweg komen hierna! 6 Quote
mika kjelld Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 Mooi verslag Wimis ..Mooi dat de Niro zo bevalt 1 Quote
xtra40 Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 top leuk verslag kom maar op met die mooie fotos 1 Quote
Wimis on Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 Foto's van de Niro op reis: Foto's van attracties in Italië volgen nog...... ! 3 Quote
Wimis on Geplaatst 21 September, 2016 Geplaatst 21 September, 2016 En hierbij wat vakantie kiekjes: 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.