Ga naar inhoud

Hoe pak jij je Proceed in voor de vakantie


pdakkerman

Aanbevolen Berichten

Nav wat opmerkingen in een ander topic maar een eigen topic over dit onderwerp.

 

Ook ik ben mezelf al een paar keer tegengekomen met inpakken met een weekendje weg, naar ook met de boodschappen.

De koffer Proceed is aan de achterzijde erg laag. Dus een klapkratje komt al snel tegen de achterklep en dan gaat mijn elektrische klep vaak weer open.

In april hebben wij onze lange vakantie en dat wordt de grote uitdaging met 2 kinderen van 11 en 13.

Wij hebben 4 grote weekendtassen gekocht. Voor ieder een.

Deze tassen zet ik links in lengterichting. 2 onder en 2 erop. Rechts tegen de achterbank komen 2 klapkratjes op elkaar. Die zullen iets boven de achterbank uitkomen. Meer dan de 4 tassen. Maar het zicht naar achter en de linkerbaan is vrij.

Zo heb ik nog wat ruimte voor een een grote boodschappen (Action) tas voor de klapkratjes. Zo kan de klep gewoon dicht.

Voor de tassen kan nog een toilettas of koeltas met drinken en broodjes bijvoorbeeld.

In het 'onderruim' komen vaak zaken zoals boeken, een sixpack bier voor bij aankomst, schoenen en ander klein spul.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haha. Ik moest even lachen om dit topic. Niet slecht bedoeld maar ik ben wel een deskundige om het zo maar te zeggen.

 

Voor mijn werk rij ik iedere dag met dozen(pc’s,servers etc) rond. Dan is het soms wel eens passen en meten maar het past bijna altijd wel.

 

Echter afgelopen zomervakantie. 2 volwassenen, 2 kinderen (2&6) en alles netjes in de koffer onder het zeiltje. De sport is om alles kleine spullen in de vakken onder de bodem te doen. Ik had daar cosmetica,speelgoed, boeken, zaklamp etc liggen. Bovenop had ik 4 bigshoppers want die zijn flexibel en daar kun je serieus veel kleding in kwijt. Daarnaast nog de bbq, senseo en het loop fietsje van onze kleinste erin. Geen centje pijn gehad in al die 3 weken.

 

De buggy had ik achter de voorstoelen liggen trouwens. Dat dan wel

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dan ipv een proceed een Ceed SW. Bij mij gaat de hele dubbele bodem eruit en dan 4 zakken van de Ikea daarvoor in de plaats. Past precies precies in de dubbele bodem en ze zijn net iets hoger.

Daar bovenop kan je dan je overige bagage kwijt. Maar in die 4 zakken kan je al heel veel kwijt.

Deze zijn het:

32ea3685b49bcd9d810a8113f56a3a41.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi systeem zo met die IKEA tassen

 

Maar vind je het dan niet vervelend dat je de rest van de vakantie je spullen en boodschappen op je reserveband moet zetten. 

Of heb je een plaat om je reserve wiel af te dekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk topic. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we een tweeling van net iets maar dan een jaar oud hebben. Ik heb getwijfeld over de Proceed i.v.m. vakanties en het niet kunnen monteren van dakdragers. Omdat ik absoluut niet wil dat het straks niet past, heb ik voor de zekerheid een trekhaak laten monteren. Daar kan ik als het nodig is altijd nog een trekhaakbox voor kopen en op zetten, dan neem je zomaar 300-400 liter extra mee. Met name de dubbele buggy of dubbele kinderwagen neemt veel ruimte in beslag en prop je niet zomaar even ergens tussen.

Ik was sowieso al van plan om de bakken voor vakantie te verwijderen, die IKEA tassen klinken als een mooie oplossing!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij hebben twee kinderen, één van 2,5 en één van 5. We hebben dus geen gesjouw meer met kinderwagens ed (dat zijn echt ruimte verslinders). Ik kom zelf van een Octavia station af waar echt ontiegelijk veel (effectieve) ruimte in zit. Met z'n vieren konden we voldoende bagage (teveel!) meenemen en bleef allemaal netjes onder het afdekzeil. Bij de Proceed gaan we het meemaken maar voel erg veel voor de tassen "op maat" of en equivalent daarvan. Je weet dan precies wat er in je achterbak past (onder het afdekzeil) en alles wat je inpakt thuis past gegarandeerd zonder gedoe in je kofferbak(en vice versa als je weer naar huis gaat). Stukje gemak en rust zal ik maar zeggen. Daarnaast "dwing" je af dat je niet teveel meeneemt.

Het ziet er allemaal ook goed uit en qua prijs best acceptabel, het schijnen kwalitatief ook goede tassen te zijn. Daarnaast kun je ze natuurlijk ook voor andere doeleinden gebruiken. 

https://www.carfitbags.com/product-eng-4903-KIA-PROCEED-2019-CAR-BAGS-SET-5-PCS.html

image.thumb.png.f50e8b924bd4e211d0221778087e1825.png

 

De maten staan erbij dus je kan ook alternatieve tassen zoeken. Daarnaast de bodem eruit aangevuld met de Ikea tassen kan je behoorlijk wat mee sleuren op vakantie. 

aangepast door Renzo4000
aangevuld
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die tassen op-maat zijn heel mooi, maar erg afhankelijk van het soort vakantie.

 

Wij huren een stacaravan, dus naast kleding en handdoeken. Gaan er ook zaken mee zoals koffie, thee afwasborstel, speelgoed, bluetooth speaker en ander spul.

Dat gaat bij ons in de klapkratjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk topic, wel handig (voor ALS we nog op vakantie gaan dit jaar....) :)
Ik mis een beetje de tip om het reservewiel voor het grijpen te houden na het inpakken. Het laatste dat je in Frankrijk wilt is op dat excuus-voor-een-vluchtstrook-strookje je hele kofferbak leeghalen, toch? Ervan uitgaande dat je zelf het wiel wisselt, ok :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja alles is relatief natuurlijk. Als je gebruik maakt van die maatwerk tassen + die Ikea oplossing dan heb je dat er natuurlijk zo uit de auto gehaald. Daarnaast moet je afwegen hoe groot de kans is dat je lekke band krijgt en als dat dan gebeurt dat je dan inderdaad even je spullen uit de auto moet halen. Niet het einde van de wereld lijkt me. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minutes ago, Renzo4000 said:

Niet het einde van de wereld lijkt me. 

Neuh, zeker niet. Maar de plek waar je strandt kies je ook niet uit, al heb ik er ook weinig moeite mee om een lekke band niet te sparen door maar door te rijden naar een veilige plek. Repareren is er vaak toch niet meer bij.

Op zich is het ook een redelijk theoretisch verhaal met 1 lekke band in 25 jaar rijden :-)

Die tassen zijn wel mooi trouwens.

aangepast door Haystack
Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan is het vandaag de dag best bijzonder dat er bij de Kia een reserve wiel geleverd wordt. Tegenwoordig is een reparatiekitje waar je troep in je band spuit de standaard. Ik heb een all-in servicecontract dus ik ga mijn handen er niet eens aan branden en laat gewoon de wegenwacht komen (internationaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je alleen normale tassen of koffers hebt en je laat de dubbele bodem zitten moet ook alles eruit inclusief dubbele bodem. Minimaal net zoveel werk en net zo onhandig. Je kan moeilijk je kofferbak leeg laten voor het geval dat je misschien wel eens lek kan rijden. Lijkt me toch wat lastig op vakantie gaan. :D
Een lekke band is per definitie erg lastig en onhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

@Wutroe Wel heftig hoor zo'n unit achterop de trekhaak. Wat doet dit met je veren/demping? Als ik mensen met een fietsendrager achterop zie hangt dit vaak erg door en bij drempels/heuvels deinst dit erg na. Heb je hulpveren overwogen? Daarnaast moet je rekening houden met de trekhaak last(druk) die is vaak maar rond de 65 kg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


[mention=20237]Wutroe[/mention] Wel heftig hoor zo'n unit achterop de trekhaak. Wat doet dit met je veren/demping? Als ik mensen met een fietsendrager achterop zie hangt dit vaak erg door en bij drempels/heuvels deinst dit erg na. Heb je hulpveren overwogen? Daarnaast moet je rekening houden met de trekhaak last(druk) die is vaak maar rond de 65 kg. 
Met een beetje tactisch inpakken moet dat vast goedkomen; zware spullen in de auto, lichte spullen in de box.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja begrijpelijk gezien de Corona situatie, ik ben zelfs bang dat eventuele zomervakanties ook niet doorgaan. Ik wacht om die reden ook nog even met die tassenset want wellicht komen er nog andere mogelijkheden voor de Proceed. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een dakkoffer maar lijkt nog niet echt een goede oplossing voor te zijn. Ik heb Thule nog maar eens gemaild om hierin mee te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had me er ook enorm op verheugd om volgende week vrijdag de auto in te pakken voor 2 weken Italië (of Kroatië, heb op 10 maart nog omgeboekt met de gedachte dat het allemaal wel zou meevallen)

Op naar volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 10-3-2020 om 20:34, pdakkerman zei:

Die tassen op-maat zijn heel mooi, maar erg afhankelijk van het soort vakantie.

 

Wij huren een stacaravan, dus naast kleding en handdoeken. Gaan er ook zaken mee zoals koffie, thee afwasborstel, speelgoed, bluetooth speaker en ander spul.

Dat gaat bij ons in de klapkratjes.

 

Met zachte tassen e.d. kun je veel meer mee nemen dan met harde dingen als klapkratjes, die je niet "in vorm" kunt duwen.

Vrienden van ons klaagden altijd dat ze zo weinig kwijt konden in hun wagen, op vakantie (Megane station) Totdat ik ontdekte dat hun hun spullen allemaal in grote reiskoffers achterin zetten..... Tja, dan kun je inderdaad niet veel mee nemen...

Wij hebben dan een Niro, maar voor langere vakanties (het zij kamperen, het zij een midweek een vakantiehuis) dan gaat de dubbele bodem er uit (heb een dunne multiplex plaat op maat gezaagd, voorzien van een vloerbedekkinkje).  Kleding in sporttassen of shoppers, als het maar flexibel is.

Kampeervakanties net een electrische koelbox en een klein kistjes voor klein kookspul als peper,zout e.d. En die twee zijn eigenlijk dan de echte ruimte-vreters...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...