der Rudi Geplaatst 20 Mei, 2019 Geplaatst 20 Mei, 2019 Ja eens. Bijgaand mijn versie van Google Play Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Mei, 2019 Geplaatst 20 Mei, 2019 (aangepast) 6 minuten geleden, der Rudi zei: Ja eens. Bijgaand mijn versie van Google Play Ik heb deze nu tot nu toe laatste versie, die is zelfs hoger dan de jouwe? 20 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
der Rudi Geplaatst 20 Mei, 2019 Geplaatst 20 Mei, 2019 Tja. Ik snap ook niet waarom ik wel AA zie in mijn Google Play Quote
surfingjohn Geplaatst 21 Mei, 2019 Geplaatst 21 Mei, 2019 In Nederland niet via de Playstore, heeft met de wetgeving te maken alhier Quote
der Rudi Geplaatst 21 Mei, 2019 Geplaatst 21 Mei, 2019 (aangepast) Klopt. Ik zal het dus wel via de Duitse Playstore krijgen. Maar het gekke is dat ik tot voor een jaar of zo alleen maar via een APK de nieuwste versie kon downloaden van AA. Maar op een gegeven moment stond het wel in "mijn" Playstore. En dat begrijp ik niet. Maar ja, het zal wel. Want sindsdien update hij ook automatisch. 21 Mei, 2019 aangepast door der Rudi Quote
der Rudi Geplaatst 22 Mei, 2019 Geplaatst 22 Mei, 2019 Op 20-5-2019 om 21:04, der Rudi zei: En nadat ik dit schreef keek ik even naar Google Play Store en zag dat AA op het punt stond zich zelf te updaten. En nu heb ik 4.2.59.1844 Zal morgen eens kijken wat ik ervan merk. Ik heb inmiddels een paar keer gereden maar zie nergens verschil met de vorige versies. Hooguit zag ik dat ik bij de instellingen kan aangeven of ik wel of geen melding krijg als er een bericht binnenkomt afkomstig van een groepsapp. En dat klopt want dat schijnt ook een van de verschillen te zijn in deze versie. Overigens kun je sinds de vorige versie blijkbaar ook de resolutie instellen (720 of 1080) waarop AA getoond wordt opdat een andere lay-out mogelijk is. Bij mij maakte het in elk geval niets uit op welke resolutie ik hem zet. Mijn Sorento heeft (meen ik) een 8" scherm. Quote
BarneyRubble Geplaatst 24 Mei, 2019 Geplaatst 24 Mei, 2019 Bij mij werkte tot op mijn vorige versie AA de meldingen en het beantwoorden van Whatsapp berichten nog steeds niet, nu ik net afgelopen week de nieuwere versie geinstalleerd heb, zal ik dit weekend eens kijken of dit nu wel werkt, op de afbeelding de nieuwste download versie. Quote
BarneyRubble Geplaatst 25 Mei, 2019 Geplaatst 25 Mei, 2019 (aangepast) 5 uur geleden, Vroemvroem zei: Inmiddels is 4.3.591844 beschikbaar. Inmiddels is 4.3.591854 beschikbaar, dezelfde als jouwe nu Rudi. maar voor mijn versie Android moet ik idd de versie 4.3.591844 hebben zoals vroemvroem meldt. En zojuist geïnstalleerd, morgen eens kijken of ik nu eindelijk eens Whatsapp berichten via spraak kan beantwoorden want dat is bij mij met mijn S9 met Android 9 tot nu toe nog steeds niet gelukt. 25 Mei, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Specialmade Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 (aangepast) Ik gebruik nu ook al een tijdje Waze tot volle tevredenheid maar heb alleen ‘s-avonds geen nachtscherm. Ik heb alle instellingen in Waze al geprobeerd dus op auto, op nacht etc. Wie weet de oplossing om ‘s-avonds het (donkere) nachtscherm te krijgen in Waze. Mijn Kia navigatie schakelt bij het donker worden wel naar de nachtstand, echter Waze blijft een helder wit (dag) scherm tonen. Ik heb een S-10 telefoon en versie 4.3.591844 van Android Au†o. Wie heeft de oplossing hiervoor? 26 Mei, 2019 aangepast door Specialmade tekst correctie Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 38 minuten geleden, Specialmade zei: Ik gebruik nu ook al een tijdje Waze tot volle tevredenheid maar heb alleen ‘s-avonds geen nachtscherm. Ik heb alle instellingen in Waze al geprobeerd dus op auto, op nacht etc. Wie weet de oplossing om ‘s-avonds het (donkere) nachtscherm te krijgen in Waze. Mijn Kia navigatie schakelt bij het donker worden wel naar de nachtstand, echter Waze blijft een helder wit (dag) scherm tonen. Ik heb een S-10 telefoon en versie 4.3.591844 van Android Au†o. Wie heeft de oplossing hiervoor? het zit onder de 'ontwikkelaarsinstellingen' (daar waar je ook 720p kunt selecteren om een groter scherm te krijgen). Hier zit ook een dag/nacht modus. Daar kun je kiezen voor: beheerd door auto/beheerd door telefoon/Dag/Nacht. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 22 minuten geleden, Eric-H zei: het zit onder de 'ontwikkelaarsinstellingen' (daar waar je ook 720p kunt selecteren om een groter scherm te krijgen). Hier zit ook een dag/nacht modus. Daar kun je kiezen voor: beheerd door auto/beheerd door telefoon/Dag/Nacht. Thnx Eric, heb het meteen gewijzigd. Heb je de ontwikkelaarsinstelling daarna weer afgesloten of heb je die standaard open staan. Maakt dat mogelijk nog iets uit. Ook had ik het scherm al in de hoge resolutie gezet. Quote
Specialmade Geplaatst 26 Mei, 2019 Geplaatst 26 Mei, 2019 6 minuten geleden, Eric-H zei: 45 minuten geleden, Specialmade zei: Thnx Eric, heb het meteen gewijzigd. Heb je de ontwikkelaarsinstelling daarna weer afgesloten of heb je die standaard open staan. Maakt dat mogelijk nog iets uit. Ook had ik het scherm al in de hoge resolutie Eric, wel gequote echter geen tekst. Quote
Specialmade Geplaatst 30 Mei, 2019 Geplaatst 30 Mei, 2019 Op 26-5-2019 om 11:35, Specialmade zei: Eric, wel gequote echter geen tekst. Eric, met de door jouw aangegeven instelling werkt het perfect. Thnx. Quote
der Rudi Geplaatst 30 Mei, 2019 Geplaatst 30 Mei, 2019 Op 26-5-2019 om 00:13, Eric-H zei: Inmiddels is 4.3.591854 beschikbaar, dezelfde als jouwe nu Rudi. maar voor mijn versie Android moet ik idd de versie 4.3.591844 hebben zoals vroemvroem meldt. En zojuist geïnstalleerd, morgen eens kijken of ik nu eindelijk eens Whatsapp berichten via spraak kan beantwoorden want dat is bij mij met mijn S9 met Android 9 tot nu toe nog steeds niet gelukt. En? Kun je nu een bericht rechtstreeks beantwoorden. Ik kan dat wel. En wat betreft die 1844- of 1854-versie is idd een kwestie van de Androidversie. In principe zijn het dezelfde AA-versies. Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 Op 30-5-2019 om 11:07, der Rudi zei: En? Kun je nu een bericht rechtstreeks beantwoorden. Ik kan dat wel. En wat betreft die 1844- of 1854-versie is idd een kwestie van de Androidversie. In principe zijn het dezelfde AA-versies. Het Rudi, ik ga het hopelijk vanavond testen, kan jij kijken aan de hand van de afbeelding of jou instellingen in AA ook zo staan of wat er juist bij jij niet aan en uit staat.? Quote
der Rudi Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 Bijgaand mijn instellingen. Het zijn drie printscreens, deels overlappend. Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 Rudi, precies hetzelfde bij de instellingen dus. Heb het net weer geprobeerd, krijg bij een Whatsapp bericht het venster wat je in de afbeelding ziet, ik druk dan op de zwarte PLAY knop en het bericht wordt netjes voorgelezen maar daarna ook meteen niets meer, kan jij uitleggen wat jij doet als je het venster in de afbeelding ziet bij een Whatsapp bericht ? Quote
der Rudi Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 Even uit mijn hoofd. Allereerst zie ik een binnenkomend bericht bijna altijd in mijn navigatiescherm. Want dat heb ik standaard aan staan. Ik druk dan op dat bericht en het wordt voorgelezen. En ik meen bijna zeker te weten dat ik dan na afloop te horen krijg "druk op de spraakknop om te beantwoorden". Ik druk dan op de spraakknop en spreek het bericht in. En vervolgens verloopt het proces zoals het ook verloopt als je een bericht wil versturen Cruciaal is dus dat ik (in tegenstelling tot jou dunkt me) de extra tekst te horen krijg na afloop van het voorgelezen bericht of ik het bericht wil beantwoorden. Dit probleem was er ook een hele tijd geleden en dat enkele maanden meen ik duurde voordat het opgelost was. En hoewel ik denk dat het er niets mee te maken heeft maar ik rij geen Niro maar een Sorento. Ik zal de volgende keer dat ik het doe eens goed opletten en je dan berichten of het afwijkt van hetgeen ik nu beschreven heb. Quote
BarneyRubble Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 3 minuten geleden, der Rudi zei: Even uit mijn hoofd. Allereerst zie ik een binnenkomend bericht bijna altijd in mijn navigatiescherm. Want dat heb ik standaard aan staan. Ik druk dan op dat bericht en het wordt voorgelezen. En ik meen bijna zeker te weten dat ik dan na afloop te horen krijg "druk op de spraakknop om te beantwoorden". Ik druk dan op de spraakknop en spreek het bericht in. En vervolgens verloopt het proces zoals het ook verloopt als je een bericht wil versturen Cruciaal is dus dat ik (in tegenstelling tot jou dunkt me) de extra tekst te horen krijg na afloop van het voorgelezen bericht of ik het bericht wil beantwoorden. Dit probleem was er ook een hele tijd geleden en dat enkele maanden meen ik duurde voordat het opgelost was. En hoewel ik denk dat het er niets mee te maken heeft maar ik rij geen Niro maar een Sorento. Ik zal de volgende keer dat ik het doe eens goed opletten en je dan berichten of het afwijkt van hetgeen ik nu beschreven heb. Rudi, als je gevraagd wordt om te beantwoorden, druk je dan 1x op de spraaktoets op het stuur en spreek je het antwoord in, of houd je de spraaktoets ingedrukt en laat je los na het antwoord ingesproken te hebben? Quote
der Rudi Geplaatst 31 Mei, 2019 Geplaatst 31 Mei, 2019 Ik weet 100% zeker dat ik er maar 1x op druk en daarna de tekst inspreek. Quote
der Rudi Geplaatst 12 Juni, 2019 Geplaatst 12 Juni, 2019 Toevallig kreeg ik vandaag onder het rijden een Whatsapp-bericht binnen. Ik raakte de melding op het scherm aan en het bericht werd voorgelezen met aansluitend de tekst: " druk op de spraakknop en zeg 'beantwoorden' " En vervolgens verliep het zoals je normaal een Whatsapp-bericht met Android Auto kunt versturen. Wel is het zo dat dat alleen maar werkt als je, terwijl je in de auto zit, je een bericht binnenkrijgt en direct nadat je die melding op het scherm krijgt deze melding aanraakt. Oudere meldingen kun je als ze getoond worden wel alsnog aanraken waarbij de tekst wordt voorgelezen maar dan krijg je geen aansluitende melding meer om het bericht te beantwoorden. Wellicht hebben sommigen van jullie iets aan dit bericht. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Juni, 2019 Geplaatst 12 Juni, 2019 (aangepast) 3 uur geleden, der Rudi zei: Toevallig kreeg ik vandaag onder het rijden een Whatsapp-bericht binnen. Ik raakte de melding op het scherm aan en het bericht werd voorgelezen met aansluitend de tekst: " druk op de spraakknop en zeg 'beantwoorden' " En vervolgens verliep het zoals je normaal een Whatsapp-bericht met Android Auto kunt versturen. Wel is het zo dat dat alleen maar werkt als je, terwijl je in de auto zit, je een bericht binnenkrijgt en direct nadat je die melding op het scherm krijgt deze melding aanraakt. Oudere meldingen kun je als ze getoond worden wel alsnog aanraken waarbij de tekst wordt voorgelezen maar dan krijg je geen aansluitende melding meer om het bericht te beantwoorden. Wellicht hebben sommigen van jullie iets aan dit bericht. Rudi, bij mij werkt het nog steeds niet, ik krijg wel een bericht binnen en zie dat op me venster verschijnen, dan druk ik op de afspeelpijl en wordt het voorgelezen, maar daarna hoor ik niets meer, dus ik hoor niet!!! Druk op de spraak toets en zeg beantwoorden, heb echt van alles geprobeerd maar krijg het niet werkend, ik doe het met een Galaxy S9, het enigste wat ik nog kan verzinnen is dat het aan de S9 ligt. Schiet mij maar lek Ps. Google gaat dit jaar weer een stukje verder met een mooie update van Android Auto. Kijk het filmpje hier: 12 Juni, 2019 aangepast door Eric-H Quote
JeroenV Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 7 uur geleden, Eric-H zei: met een Galaxy S9 Ik heb ook een S9, en bij mij wordt wel gevraagd om te beantwoorden maar dat werkt dan vervolgens niet. Daarom luister ik gewoon naar het bericht, en verstuur daarna via de spraakknop gewoon zelf een bericht met 'stuur een bericht aan xxx' en dan whatsappt ie wel netjes. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.