der Rudi Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 Tja heren. Ik weet het ook niet. Wellicht dat het na die update bij iedereen weer normaal werkt. En inderdaad, als het niet werkt dan gewoon op de normale manier een bericht sturen. Dat werkt immers "altijd". Ik heb trouwens ergens gelezen dat Google voornemens is Android Auto nog meer in de Google Assistent te integreren zodat de app als zelfstandige app verdwijnt maar wel op een andere manier blijft bestaan. Dat verklaart misschien waarin die bugs er maar niet echt uitgehaald worden. Ik heb trouwens een OnePlus 3T. Quote
tijdjes123 Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 35 minuten geleden, der Rudi zei: Tja heren. Ik weet het ook niet. Wellicht dat het na die update bij iedereen weer normaal werkt. En inderdaad, als het niet werkt dan gewoon op de normale manier een bericht sturen. Dat werkt immers "altijd". Ik heb trouwens ergens gelezen dat Google voornemens is Android Auto nog meer in de Google Assistent te integreren zodat de app als zelfstandige app verdwijnt maar wel op een andere manier blijft bestaan. Dat verklaart misschien waarin die bugs er maar niet echt uitgehaald worden. Ik heb trouwens een OnePlus 3T. Android auto voor je telefoon dus op je telfoonscherm zal komen te vervallen. In de auto zelf blijft het gewoon werken zoals normaal. Quote
LC88 Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 Klopt! heb hier nog wel een nieuwsbericht daarover, ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien straks. NL: https://androidworld.nl/apps/google-stopt-android-auto/ EN: https://9to5google.com/2019/05/07/android-auto-car-app-dead/ Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 (aangepast) 15 uur geleden, JeroenV zei: Ik heb ook een S9, en bij mij wordt wel gevraagd om te beantwoorden maar dat werkt dan vervolgens niet. Daarom luister ik gewoon naar het bericht, en verstuur daarna via de spraakknop gewoon zelf een bericht met 'stuur een bericht aan xxx' en dan whatsappt ie wel netjes. Op die manier heb ik het nog niet geprobeerd, dus je kan ter aller tijden de spraakknop nemen en een bericht versturen? Een bericht kan o.a via sms en Whatsapp, hoe weet hij dat het een Whatsapp bericht moet zijn? Wat spreek jij dan bijvoorbeeld in? 13 Juni, 2019 aangepast door Eric-H Quote
der Rudi Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 (aangepast) Waar het om gaat is, egaal of je nu wel of geen Whatsapp bericht binnenkrijgt en of je er op wil antwoorden je te allen tijde een Whatsapp bericht kunt sturen naar iemand. En dat is jou natuurlijk niet onbekend. Tja, en of je nu na ontvangst van een Whatsapp bericht de spraakknop indrukt terwijl je de aanvullende tekst om te beantwoorden niet krijgt en zegt: "Stuur een bericht naar xxx" of "Stuur een Whatsapp-bericht naar xxx". Wat maakt dat nu uit? 13 Juni, 2019 aangepast door der Rudi Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 Juni, 2019 Geplaatst 13 Juni, 2019 15 uur geleden, LC88 zei: Klopt! heb hier nog wel een nieuwsbericht daarover, ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien straks. NL: https://androidworld.nl/apps/google-stopt-android-auto/ EN: https://9to5google.com/2019/05/07/android-auto-car-app-dead/ Zie ook deze info: Quote
JeroenV Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 6 uur geleden, Eric-H zei: Wat spreek jij dan bijvoorbeeld in? Bij zowel 'stuur een bericht naar ... ' als 'stuur een whatsapp bericht naar ...' stuurt hij in mijn geval een whatsapp, dit werkt altijd na indrukken van de spraakknop. Quote
der Rudi Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 Ik spreek altijd in: 'Stuur een Whatsapp bericht ..................". Ik zal straks eens kijken wat hij doet als ik "Stuur een bericht naar ............."inspreek. Quote
BarneyRubble Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 (aangepast) Voor diegene die graag willen zien welke "Ontwikkelingsoptie's" Android-Auto heeft. 14 Juni, 2019 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 14 Juni, 2019 Geplaatst 14 Juni, 2019 (aangepast) 17 uur geleden, der Rudi zei: Ik spreek altijd in: 'Stuur een Whatsapp bericht ..................". Ik zal straks eens kijken wat hij doet als ik "Stuur een bericht naar ............."inspreek. Ik zal vanmorgen ook eens gaan testen en probeer het op jullie beide manieren, laten we elkaar hier op de hoogte houden welke commando's 100% een whatsapp naar iemand sturen, dus niet met het beantwoorden van een bericht maar gewoon los een Whatsapp bericht sturen, ben benieuwd wat hier nu uit komt. 14 Juni, 2019 aangepast door Eric-H Quote
Specialmade Geplaatst 15 Juni, 2019 Geplaatst 15 Juni, 2019 9 uur geleden, Eric-H zei: Ik zal vanmorgen ook eens gaan testen en probeer het op jullie beide manieren, laten we elkaar hier op de hoogte houden welke commando's 100% een whatsapp naar iemand sturen, dus niet met het beantwoorden van een bericht maar gewoon los een Whatsapp bericht sturen, ben benieuwd wat hier nu uit komt. Ik gebruik standaard, stuur een Whatsapp bericht....... Werkt perfect. Ik heb een paar keer geprobeerd om middels beantwoorden een app bericht te sturen maar dat werkt (nog steeds) niet. Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Juni, 2019 Geplaatst 15 Juni, 2019 3 uur geleden, Specialmade zei: Ik gebruik standaard, stuur een Whatsapp bericht....... Werkt perfect. Ik heb een paar keer geprobeerd om middels beantwoorden een app bericht te sturen maar dat werkt (nog steeds) niet. Oké, " stuur een Whatsapp bericht ' en hoe dan verder, Eerst de naam en dan de tekst of juist andersom ? Quote
Specialmade Geplaatst 15 Juni, 2019 Geplaatst 15 Juni, 2019 30 minuten geleden, Eric-H zei: Oké, " stuur een Whatsapp bericht ' en hoe dan verder, Eerst de naam en dan de tekst of juist andersom ? Stuur een whatsapp bericht aan, dan de naam van de persoon. (ik geef de voornaam en achternaam) dan wordt herhaald: wilt u een bericht sturen aan <naam>? antwoord ja/of nee als het niet de juiste persoon is. Bij ja: spreek uw bericht in. (je ziet dan bovenin het scherm die kleurtjes op en neer gaan. Als je dan stopt meldt het systeem: dit is uw bericht en leest het voor, dan verzenden of wijzigen. Bij wijzigen kun je de tekst opnieuw inspreken, bij verzenden wordt het bericht verzonden. Quote
der Rudi Geplaatst 15 Juni, 2019 Geplaatst 15 Juni, 2019 Als ik inspreek: "Stuur een bericht naar xxx ..." dan gaat het systeem ervan uit dat je een SMS wilt sturen want op een gegeven moment wordt er letterlijk in de tekst gesproken over "het SMS-bericht". En als ik "Stuur een Whatsapp-bericht naar xxx" inspreek dan wordt er op een gegeven moment in de tekst gesproken over een Whatsapp-bericht. Overigens hoor ik de tekst "Wil je dit bericht beantwoorden" ook niet altijd. Weet nog niet in welke gevallen ik het precies wel en niet hoor. Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Juni, 2019 Geplaatst 15 Juni, 2019 Beiden bedankt, helaas vandaag geen tijd gehad, morgenochtend een nieuwe poging, ik laat het weten. Gr. Eric Quote
surfingjohn Geplaatst 17 Juni, 2019 Geplaatst 17 Juni, 2019 Heeft iemand al via Android Auto (Google Maps) de snelheidsmeter op het scherm van de Kia? Op mijn Nokia zie ik het wel, maar op het scherm van de Niro zie ik het niet. Ik gebruik Android Auto versie 4.3.591844 Quote
Specialmade Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 Op 24-3-2019 om 21:35, der Rudi zei: En denk er wel aan dat als je de belangrijkste wijziging wilt gebruiken, te weten de mogelijkheid om je breedbeeldscherm van je auto maximaal te benutten, je 10x op "over Android auto" te tikken. Want dan activeer je de ontwikkelaars instellingen en als je die opent vink je 1080p aan. Je vindt die ontwikkelaars instellingen trouwens door bij "over Android auto" op de drie puntjes rechts te tikken. 10 x tappen op “over Android auto”. werkt niet meer. Is er iets veranderd? Op 24-3-2019 om 21:35, der Rudi zei: En denk er wel aan dat als je de belangrijkste wijziging wilt gebruiken, te weten de mogelijkheid om je breedbeeldscherm van je auto maximaal te benutten, je 10x op "over Android auto" te tikken. Want dan activeer je de ontwikkelaars instellingen en als je die opent vink je 1080p aan. Je vindt die ontwikkelaars instellingen trouwens door bij "over Android auto" op de drie puntjes rechts te tikken. Quote
LC88 Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 3 uur geleden, Specialmade zei: 10 x tappen op “over Android auto”. werkt niet meer. Is er iets veranderd? Go to About > Tap the gear icon on the top right > Scroll to the bottom > Tap version until Developer Mode is enabled. Gecheckt en het werkt 1 Quote
der Rudi Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 Klopt. Alleen zul je van de 1080p instelling weinig merken. Heb zelf een Sorento met 8" scherm maar zie geen verschil. Denk dat met name onder andere Mercedes-rijders er iets aan hebben. Want die hebben meen ik een extra groot en breed scherm. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 35 minuten geleden, LC88 zei: Go to About > Tap the gear icon on the top right > Scroll to the bottom > Tap version until Developer Mode is enabled. Gecheckt en het werkt Werkt inderdaad op deze manier. bedankt. 25 minuten geleden, der Rudi zei: Klopt. Alleen zul je van de 1080p instelling weinig merken. Heb zelf een Sorento met 8" scherm maar zie geen verschil. Denk dat met name onder andere Mercedes-rijders er iets aan hebben. Want die hebben meen ik een extra groot en breed scherm. Hier heb ik ook de instelling tbv nachtmodus gewijzigd. De 1080p instelling heb ik ook geprobeerd maar zie eigenlijk geen verschil. Quote
der Rudi Geplaatst 31 Juli, 2019 Geplaatst 31 Juli, 2019 Ik heb zojuist de nieuwste versie (4.5.592854) van Android Auto gedownload (via APKMirror). Zoals bij Tweakers beschreven staat moet je vervolgens enkele stappen uitvoeren om de nieuwe features ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken. Want ook bij mij kreeg ik bij "instellingen" niet vanzelf de keuzemogelijkheid om deze te activeren ("Probeer het nieuwe Android Auto"). Maar na die stappen te hebben uitgevoerd wel. Morgen zal ik in de auto kijken wat nu de look and feel is van de nieuwe Android Auto. Ben benieuwd. Bijgaand de link naar dat artikel van Tweaters. https://tweakers.net/nieuws/155646/google-begint-met-distributie-van-android-auto-2019.html Quote
JeroenV Geplaatst 1 Augustus, 2019 Geplaatst 1 Augustus, 2019 Ik heb sinds gisteren de nieuwe interface ook. Werkt net ff wat fijner dan de oude, omdat de spotify controls nu gewoon netjes onder waze blijven staan. Moest ook wel dat trucje doen om de optie zichtbaar te krijgen overigens. Quote
LC88 Geplaatst 1 Augustus, 2019 Geplaatst 1 Augustus, 2019 Ben benieuwd, heb hem ook gedownload en zal straks na het werk testen of ik de nieuwe interface te zien krijg nadat ik de cache etc heb gewist. Quote
surfingjohn Geplaatst 1 Augustus, 2019 Geplaatst 1 Augustus, 2019 Kan iemand stapsgewijs deze handelingen hier neer zetten, de stappen genoemd op Tweakers kloppen volgens mij niet, bedankt alvast! Quote
LC88 Geplaatst 1 Augustus, 2019 Geplaatst 1 Augustus, 2019 10 minuten geleden, surfingjohn zei: Kan iemand stapsgewijs deze handelingen hier neer zetten, de stappen genoemd op Tweakers kloppen volgens mij niet, bedankt alvast! Die kloppen wel, maar het werkt niet bij iedereen (zoals te lezen valt in hun review). Ik zie de melding ook niet dus waarschijnlijk heb ik pech en moet ik nog even geduld hebben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.