Ga naar inhoud

Android Auto


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Beste @bert111bel, wat mij opviel is dat bij mij het pas tevoorschijn kwam na een software update van het mobiel. Vanmorgen was het voor mij dus zover. Mobiel geupdate en AA gestart en dat de optie staan voor de nieuwe layout. Op het mobieltje zie je het niet maar wel in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-8-2019 om 20:32, josb zei:

zoals velen hier heb ik op 1 aug ook de laatste versie van android auto 4.5.592853 op m'n smartphone geïnstalleerd en kreeg ook niet de mogelijkheid om de nieuwe versie te selecteren.

Gisteren kreeg ik s'avonds toen ik nog eens keek in het instellingen menu toch het knopje te zien om de laatste versie uit te proberen.

direct in de auto dit uitgetest en de nieuwste versie was inderdaad zichtbaar op het scherm zonder speciale ingrepen 

aa upgrade.JPG

Zojuist ook op mijn telefoon gekeken en inderdaad opeens staat "Probeer het nieuwe Android Auto" er wel, eerdere pogingen was deze melding er niet (1 week geleden nieuwe APK bestand 4.5.592854 op mijn telefoon gezet).

Mooi de nieuwe icoontjes op het scherm van de auto, toch wel een verbetering!

aangepast door surfingjohn
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, Michel_1970 zei:

Beste @bert111bel, wat mij opviel is dat bij mij het pas tevoorschijn kwam na een software update van het mobiel. Vanmorgen was het voor mij dus zover. Mobiel geupdate en AA gestart en dat de optie staan voor de nieuwe layout. Op het mobieltje zie je het niet maar wel in de auto.

Dank , en je heb wel degelijk .....53 versie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds de update valt het me op dat hij bij het gebruik van Waze nogal eens de GPS verbinding verliest. Dan loopt de kaart vast of verdwijnt de 'auto' en duurt het even voordat hij weer tevoorschijn komt.

Dit is niet elke keer het geval dus lijkt mij een bug van AA, dan wel Waze.

 

Zijn er meer mensen die dit ervaren? in de Proceed of (E-)Niro?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-8-2019 om 10:38, LC88 zei:

Sinds de update valt het me op dat hij bij het gebruik van Waze nogal eens de GPS verbinding verliest. Dan loopt de kaart vast of verdwijnt de 'auto' en duurt het even voordat hij weer tevoorschijn komt.

Dit is niet elke keer het geval dus lijkt mij een bug van AA, dan wel Waze.

 

Zijn er meer mensen die dit ervaren? in de Proceed of (E-)Niro?

 

ja hoor heb ik ook , maar reeds voor ik de update gedaan heb ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Nieuwe link naar wireless mogelijkheid

Iemand dit al geprobeerd? Heb een Samsung S9 en daar geeft hij (helaas) de optie niet weer om draadloos te conntecten

Edit: Nadat ik de beta versie van de playstore heb geinstalleerd kreeg ik ineens wel de mogelijkheid...  straks eens testen of het daadwerkelijk werkt. 

aangepast door LC88
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, der Rudi zei:

Of bedoel je soms deze keuze (waarbij je hem dus moet deactiveren)?

Want die is er wel (en ik meen al heel lang). Maar omdat ik geen WiFi in de auto heb heb ik deze keuze geactiveerd.

CollageMaker_20190826_091007043.jpg

Zie dat ik overigens de verkeerde link heb gedeeld hierboven... moet zijn: https://www.xda-developers.com/wireless-android-auto-any-android-phone/

 

Geen van beide :-) screenshot:

image.thumb.png.42776cc38191dc64f377b122459c55be.png

aangepast door LC88
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, LC88 zei:

Nieuwe link naar wireless mogelijkheid

Iemand dit al geprobeerd? Heb een Samsung S9 en daar geeft hij (helaas) de optie niet weer om draadloos te conntecten

Edit: Nadat ik de beta versie van de playstore heb geinstalleerd kreeg ik ineens wel de mogelijkheid...  straks eens testen of het daadwerkelijk werkt. 

Ik heb zelf ook een S9 en ik denk dat hij bedoelt of Android Auto ook zonder Usb kabel werkt. !

Dit werkt helaas nog niet, maar je kan wel in de instellingen van Android Auto instellen dat zodra je Smartphone de bluetooth van je Auto detecteert dat hij dan direct naar het Android Scherm op je Telefoon gaat, mede voor Auto's die geen Navigatiescherm in de auto hebben dus krijgen dat scherm dan automatisch op de Smartphone, best handig >

aangepast door Eric-H
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, beatrix zei:

Ik heb het ook geprobeerd.

Krijg e.e.a. wel aan de gang, krijg echter weinig apps te zien.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

2019-08-28_14_11_38.jpg

Dat is net zoveel als wij zien hoor :-) niks aan de hand!  niet alle apps ondersteunen Android Auto dus die zul je hier ook niet tegenkomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad, niets aan de hand. Relatief weinig (veelgebruikte) apps werken met Android Auto.

Top dat je dit voor elkaar hebt gekregen. Ik had er weinig vertrouwen in. Heb het eens een hele tijd geleden geprobeerd toen ik ergens iets vergelijkbaars had gelezen. Is toen niet gelukt. Ik 

Ik zal me er toch weer eens in gaan verdiepen. (alhoewel een klaarliggend kabeltje aansluiten natuurlijk niet het eind van de wereld is).

Update: Mits je dus geen headunit hebt die daarvoor (AA wireless) geschikt is lukt het niet. En die heb ik niet. Ik heb "gewoon" de standaarddisplay in mijn KIA.

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus eigenlijk heb je er niks aan....

Navigatie die erin zit werkt naar mijn mening goed, Voor podcast en spotify kun je een usb stick gebruiken en de auto heeft gewoon telefoonvoorbereiding....

Had verwacht dat Whats app erbij zou zitten of zo.

Het instellen stelt echt niks voor, je moet alleen de app zien te downloaden.

In de black market, net zoiets als de play store, staat ie gewoon en kun je zelfs in Nederland dit downloaden.

Kabeltje ertussen en klaar.....

Maar kabeltje gaat weer thuis in de kast, de rest loopt via blue tooth.

Al met al, al 24 uur stikkens blij met mijn Niro…… (overschijfdata 27-8-19)

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, beatrix zei:

Dus eigenlijk heb je er niks aan....

Navigatie die erin zit werkt naar mijn mening goed, Voor podcast en spotify kun je een usb stick gebruiken en de auto heeft gewoon telefoonvoorbereiding....

Had verwacht dat Whats app erbij zou zitten of zo.

Het instellen stelt echt niks voor, je moet alleen de app zien te downloaden.

In de black market, net zoiets als de play store, staat ie gewoon en kun je zelfs in Nederland dit downloaden.

Kabeltje ertussen en klaar.....

Maar kabeltje gaat weer thuis in de kast, de rest loopt via blue tooth.

Al met al, al 24 uur stikkens blij met mijn Niro…… (overschijfdata 27-8-19)

Whatsapp werkt zeker wel met Android, je kan onder het rijden een ontvangen bericht laten voorlezen en kan je simpel via spraakbesturing een Whatsapp bericht beantwoorden of een nieuw bericht maken.

Werkt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, beatrix zei:

Ik heb het ook geprobeerd.

Krijg e.e.a. wel aan de gang, krijg echter weinig apps te zien.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

2019-08-28_14_11_38.jpg

Niet al je apps worden ook voor Android auto ondersteund.

Whatsapp, mijnKia of tvgids zul je niet zien. Waze en TuneIn radio bv wel.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Whatsapp wordt wel degelijk ondersteund. Een van de redenen dat ik AA geïnstalleerd heb.

Druk maar eens op het omcirkelde knopje. Of spreek maar eens in: "Stuur Whatsapp bericht naar ......".

En inderdaad, in het icoonoverzicht komt hij sinds de meest recente dark-mode niet meer voor maar hij is wel degelijk beschikbaar.

CollageMaker_20190828_183437440.jpg

aangepast door der Rudi
Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, der Rudi zei:

Maar begrijp ik het nu goed dat Beatrix een aftermarket headunit gekocht heeft?

Of wat krijgt LC88 nu wel of niet aan de gang? Want Whatsapp werkt gewoon binnen AA.

Snap het even niet meer. Zal wel aan mij liggen.

Nee ik heb een Duitse Niro executiveline gekocht, daar werkt het gewoon in, maar had gedacht meer apps te zien.

Dus hoe moet ik nu weten of bv whatsapp werkt?

Zie het niet, wachten op een berichtje als ik rij??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus je bedoelt dat in jouw Duitse Niro de wireless Android Auto versie werkt. OK. Da's mooi.

Wat betreft Whatsapp: Druk op de spraakknop en zeg : "stuur whatsapp naar .......".   (gebruik de naam van een van je whatsapp-contacten).

En dan wijst de rest zich vanzelf. 

aangepast door der Rudi
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, der Rudi zei:

Maar begrijp ik het nu goed dat Beatrix een aftermarket headunit gekocht heeft?

Of wat krijgt LC88 nu wel of niet aan de gang? Want Whatsapp werkt gewoon binnen AA.

Snap het even niet meer. Zal wel aan mij liggen.

Draadloos gebruik van Android auto krijgik niet voor elkaar, was te proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden, beatrix zei:

Nee ik heb een Duitse Niro executiveline gekocht, daar werkt het gewoon in, maar had gedacht meer apps te zien.

Dus hoe moet ik nu weten of bv whatsapp werkt?

Zie het niet, wachten op een berichtje als ik rij??

@Beatrix    Nog steeds niet helemaal duidelijk,   heb je nu Android Auto actief kunnen krijgen via Wifi ?    Of gebruik je een USB kabeltje ?
Als het via Wifi lukt :   dan graag wat tips over de juiste instellingen   (via Hotspot telefoon oid ?)              Dank voor je reactie.

In mijn facelift versie is nl. UVO actief via een sim-kaart en daardoor is Wifi uitgeschakeld.    Wil graag weten of het loont om te kijken of Wifi (tijdelijk) actief te krijgen is.
Mijn telefoon is nl. wel helemaal voor Android Auto Wireless........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎29‎-‎8‎-‎2019 om 11:04, HC Baco zei:

@Beatrix    Nog steeds niet helemaal duidelijk,   heb je nu Android Auto actief kunnen krijgen via Wifi ?    Of gebruik je een USB kabeltje ?
Als het via Wifi lukt :   dan graag wat tips over de juiste instellingen   (via Hotspot telefoon oid ?)              Dank voor je reactie.

In mijn facelift versie is nl. UVO actief via een sim-kaart en daardoor is Wifi uitgeschakeld.    Wil graag weten of het loont om te kijken of Wifi (tijdelijk) actief te krijgen is.
Mijn telefoon is nl. wel helemaal voor Android Auto Wireless........

Helaas via een USB kabel, wat als nadeel heeft dat de telefoon niet meer in de draadloze oplader in de auto past.

Tevens had ik me meer voorgesteld van android auto.

Dus de kabel ligt weer thuis en te telefoon wordt opgeladen.

Mocht er ooit een mogelijkheid zijn om dit via wifi te doen, gaan we dat uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...